ثبت شرکت دارویی توسط وکیل چه روندی دارد؟

0

ثبت شرکت دارویی توسط وکیل چه روندی دارد؟ شرکت های دارویی با هدف تولید، صادرات، واردات، توزیع و فوریت های واردات دارو تشکیل می شود. برای فعالیت شرکت های دارویی اخذ مجوز الزامی است. شرکت های دارویی تا زمانی که مراحل ثبت را انجام ندهند اجازه فعالیت نخواهند داشت.

ثبت شرکت دارویی توسط وکیل چه روندی دارد؟

مراحل ثبت شرکت دارویی بنا به نوع فعالیت تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در اساسنامه شرکت انواع فعالیتی که در بالا ذکر شد باید قید شود. همچنین حوزه فعالیت شرکت های دارویی باید در اساسنامه آن ذکر شود. یعنی مشخص شود در حوزه استانی یا کشوری فعالیت خواهند داشت.

بیشتر افرادی که مایل به ثبت شرکت دارویی هستند به علت حساسیت و قوانینی که در آن وجود دارد امور ثبتی را به وکیل واگذار می کنند. در این قسمت از سایت ثبت فردا چگونگی ثبت شرکت دارویی توسط وکیل را بررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت دارویی توسط وکیل چگونه انجام می شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت یک شرکت دارویی مانند دیگر شرکت ها آسان نخواهد بود. زیرا داروها اعم از تولیدی یا وارداتی بر جان انسان ها اثر می گذارد و با سلامتی آنها رابطه تنگاتنگ دارد. قوانین سخت گیرانه ای برای ثبت و صدور مجوز فعالیت شرکت های دارویی تدوین شده است.

روند ثبت شرکت های دارویی توسط وکیل دارای پیچیدگی هایی است که نیاز به وکیل های با تجربه در این زمینه احساس می شود. وکلای خبره مجموعه ثبت فردا آماده کمک به شما عزیزان در ثبت شرکت دارویی هستند.

با امضای وکالت نامه همه امور ثبت شرکت دارویی به وکیل واگذار می شود و نیازی به حضور موسسین شرکت نخواهد بود. قطعا مدیران شرکت های دارویی افرادی با مشغله زیاد هستند که استخدام یک وکیل کار بلد را برای ثبت شرکت دارویی مناسب تر می دانند.

اخذ مجوز های قانونی در ثبت شرکت دارویی توسط وکیل

بررسی صلاحیت شرکت دارویی بر عهده کمیسیون قانونی ماده ۲ معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است. مجوز صلاحیت‌های قانونی کمیسیون ماده ۲ بابت شرکت‌های دارویی عبارت است از

  • صدور مجوز موافقت اصولی فعالیت؛
  • صدور و تمدید مجوز اولیه فعالیت شرکت های دارویی؛
  • صدور مجوز پروانه تاسیس؛
  • صدور مجوز پروانه ثبت شعبه؛
  • انجام بازرسی و ممیزی دوره‌ای شرکت های دارویی.

غیر از مجوز های فوق که برای کلیه شرکت های دارویی لازم است، در ثبت شرکت‌ دارویی توسط وکیل در خصوص فعالیت های توزیعی و پخش دارو باید مجوزی نیز از اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر نیز اخذ شود.

مدارک لازم ثبت شرکت دارویی توسط وکیل

برای ثبت شرکت دارویی باید مدارکی آماده شده و توسط وکیل به کمیسیون برای اخذ مجوز تحویل شود. در ادامه این بخش مدارک لازم جهت تاسیس شرکت دارویی را بیان می کنیم.

  1. درخواست کتبی مجموعه برای صدور موافقت اصولی شرکت پخش دارو به صورت کشوری یا استانی؛
  2. اساسنامه شرکت (که در آن نوع فعالیت قید شده باشد)؛
  3. آگهی تاسیس روزنامه رسمی شرکت؛
  4. تهیه گواهی عدم سو پیشینه مدیر عامل و اعضای شرکت دارویی؛
  5. عدم سابقه‌ی سو فعالیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛
  6. تکمیل فرم تعهدنامه شرکت دارویی؛
  7. ارائه معرفی نامه معاونت غذا و داروی دانشگاه.

مراحل اخذ مجوز شرکت دارویی را بشناسید

برای ثبت شرکت دارویی توسط وکیل ابتدا باید موافقت اصولی دریافت کرد. وکلا مدارک را به کمیسیون ارائه می دهند و به این ترتیب در خواست موافقت اصولی را تسلیم آن می کنند. پس از بررسی های لازم و مو شکافانه توسط کارشناسان در صورتی که نقص یا مورد باز دارنده ای در مراحل اولیه دیده نشود موافقت اصولی با اعتبار یک ساله به شرکت دارویی داده خواهد شد.

در صورتی که در ماهیت شرکت تغییر حاصل نشود و با  رعایت قوانین به فعالیت خود ادامه داده باشد موافقت اصولی شرکت دارویی  به مدت دو سال دیگر تمدید خواهد شد.

پس از گذشت سه سال و حفظ شرایط مساعد فعالیت، شرکت دارویی امکان اخذ پروانه تاسیس را پیدا خواهد کرد. در این صورت اقدامات لازم برای کسب آن را شروع خواهد کرد. در حالی که شرکت دارویی از قوانین و شرایط مربوطه تخطی کرده باشد مجوز فعالیت توسط کمیسیون ملغی می شود.

اخذ مجوز ثبت شرکت دارویی توسط وکیل ممکن است بین ۳ تا ۶ هفته زمان لازم داشته باشد. در مراحل بعدی مدارک لازم برای پروانه تاسیس دائمی به کمیسیون ماده ۲ تسلیم می شود و کلیه هزینه های مربوطه پرداخت خواهد شد.

ثبت شرکت دارویی در اداره ثبت شرکت ها

پس از دریافت مجوز از معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر نوبت به ثبت شرکت دارویی در اداره ثبت شرکت ها می رسد. انتخاب قالب شرکت برای شرکت های دارویی از اموری است که باید با مشورت وکلا و مدیران تصمیم گیری شود.

از بهترین قالب شرکت ها برای شرکت دارویی، شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص است. شرکت های تضامنی هم در برخی تصمیات مدیران برای این منظور انتخاب می شود. برای ثبت شرکت دارویی توسط وکلا باید وارد سامانه ثبت شرکت ها شوند ونام های پیشنهادی را به تایید آن سامانه برسانند.

پس از آن اطلاعات هویتی و اظهارنامه در سایت وارد شده و مدارک فیزیکی ارسال می شود. باید منتظر تطبیق اطلاعات و بررسی کارشناسان بود. در صورت تایید مدارک مراحل ثبت به انجام می رسد و آگهی تاسیس در روزنامه رسمی به چاپ می رسد. کلیه هزینه های ثبتی و انتشار روزنامه باید پرداخت شود.

سخن آخر

در این بخش جذاب که اطلاعاتی در مورد ثبت شرکت دارویی توسط وکیل آورده شد را با هم خواندیم. اگر تمایل به ثبت شرکت دارویی دارید باید از پیچیدگی های آن آگاه باشید. اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه کاری بس حساس خواهد بود.

البته سختی کار تنها در مراحل اولیه نیست و به دلیل حساسیت دارو و صنایع وابسته، این کمیسیون پس از صدور مجوز نیز بر کار و فعالیت شرکت دارویی نظارت مستمر خواهد داشت.

وکلای مجموعه ثبت فردا در زمینه ثبت شرکت های دارویی تخصص ویژه ای دارند و امکان استفاده از دانش و توان آن ها در این زمینه برای شما فراهم است. با ما در تماس باشید و از مشاوره در امر ثبت شرکت های دارویی بهره مند شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد