۱۰ نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان

0

۱۰ نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان : با توجه به شرایط بسیار خوبی که کشور آلمان برای مهاجران و متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور فراهم کرده است؛ افرادی که شرایط انجام این کار را دارند؛ به آن فکر خواهندکرد. اگر شما نیز فکر مهاجرت یا سرمایه گذاری در آلمان را در سر می پرورانید و تجربه کافی در این زمینه ندارید؛ باید بسیار دقت کنید.

۱۰ نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین دلیل در رابطه باید چندین نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان را بدانید که به راحتی نسبت به این کار اقدام کنید. بنابراین در ادامه به ده مورد از مهم ترین نکته ها اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که تمامی این موارد بسیار مهم هستند و از یک تصمیم هیجانی و بدون فکر و آگاهی جلوگیری خواهندکرد.

۱۰ نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان که باید بدانید

مهاجرت یا سرمایه گذاری در یک کشور بیگانه تصمیم بسیار بزرگی است که بدون شک جنبه های مختلفی دارد. با این وجود در ادامه به ۱۰ مورد از مهم ترین نکات در رابطه با ثبت شرکت در آلمان اشاره می شود که با استفاده از آن ها در کسب و کار خود در این کشور دچار مشکل نشوید:

سرمایه مورد نیاز

به عنوان اولین مورد از ۱۰ نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان باید به تهیه سرمایه مورد نیاز اشاره می شود. از آن جهت که ثبت شرکت یکی از انواع روش های پرسود سرمایه گذاری در آلمان است؛ متقاضی در ابتدا باید در مورد سرمایه مورد نیاز خود اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس این میزان از سرمایه را به طور کامل فراهم کند.

در این رابطه باید بدانید که حداقل میزان سرمایه جهت ثبت شرکت در آلمان و سرمایه گذاری به این روش حدود ۲۵۰۰۰ یورو است. البته این میزان را باید با هزینه های ثبتی که حدود سه هزار یورو خواهدبود؛ جمع کنید.

هدف از ثبت شرکت

اگر به این نتیجه رسیدید که سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در آلمان را دارید؛ باید هدف خود را از این کار مشخص کنید. به طور معمول افراد با دو هدف مختلف نسبت به ثبت شرکت در این کشور اقدام می کنند. برخی از افراد قصد افزایش سرمایه دارند و به دلیل اوضاع اقتصادی مناسبی که در آلمان وجود دارد؛ این کشور را انتخاب می کنند.

دسته دیگری از افراد قصد اخذ اقامت و تابعیت دارند. بنابراین دقت کنید که هر یک از این اهداف نیازمند اقدامات و بررسی های مختلفی است.

تحلیل استانداردهای اقتصادی

اگر با هدف افزایش سود نسبت به ثبت شرکت در آلمان اقدام می کنید؛ آگاهی نسبت به تحلیل استانداردهای اقتصادی یک نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان است. زیرا در این حالت شما باید به دنبال افزایش سرمایه خود از طریق ثبت شرکت باشید.

ثبات سیاسی و اقتصادی

شخص متقاضی یک سرمایه گذار خارجی محسوب می شود که می خواهد بخش زیادی از سرمایه خود را در یک کشور بیگانه خرج کند. بنابراین یکی از چند نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان که باید به آن توجه شود؛ ثبات این کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی است. خوشبختانه این کشور علاوه بر ثبات سیاسی مناسب، تعامل اقتصادی بسیار خوبی با کشور ایران دارد.

طرح تجاری

ارائه طرح تجاری یا business plan جهت ثبت شرکت در آلمان بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که شما توانایی ارائه یک طرح تجاری مناسب و متقاعدکننده به اتاق بازرگانی آلمان را نداشته باشید؛ مقامات این کشور با ثبت شرکت شما موافقت نخواهندکرد.

طی بررسی های انجام شده سفارت آلمان نسبت به پذیرش طرح های تجاری حساسیت بالایی به خرج می دهد. بنابراین باید در این زمینه تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.

شرایط اقامت برای اعضا خانواده

خانواده یکی از ارکان اصلی زندگی هر شخص است. بنابراین همه افراد می خواهند که به هر نقطه ای از جهان که سفر می کنند؛ خانواده و عزیزانشان را در کنار خود داشته باشند. بنابراین در زمان ثبت شرکت در آلمان و مهاجرت به این کشور باید به شرایط اقامت اعضا خانواده خود نیز توجه کنید.

خوشبختانه در این مورد شرایط ثبت شرکت در آلمان مساعد به نظر می رسد و متقاضی پس از ثبت شرکت، برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت موقت یا دائم دریافت خواهدکرد.

نرخ مالیات

پرداخت درست و به موقع مالیات برای دولت آلمان بسیار حائز اهمیت است و در روال دریافت اقامت متقاضی تاثیر مستقیم دارد. بنابراین نباید نرخ مالیات را به عنوان یک نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان از یاد ببرید.

زیرا کشور آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی نرخ مالیات کم تری را برای شرکت های تجاری در نظر می گیرد. این میزان که حدود ۳۰ درصد است؛ شاید متناسب با شرایط برای برخی از افراد بسیار بالا باشد و ترجیح دهند که با وجود این میزان از مالیات تصمیم دیگری در رابطه با سرمایه گذاری و اخذ اقامت اتخاذ کنند.

یادگیری زبان

شاید طی تحقیقاتی که انجام داده اید؛ جهت سرمایه گذاری ارائه مدارک زبان برای دولت آلمان یک مورد اساسی محسوب نمی شود؛ با این حال باید توجه داشته باشید که شما قصد مهاجرت دارید و می خواهید که در یک کشور دیگر با افراد مختلف به تعامل بپردازید. بنابراین به نظر می رسد که بدون اطلاع از زبان هرگز ارتباط مناسبی با دیگران برقرار نخواهیدکرد.

بنابراین حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید؛ هنگام مهاجرت و ثبت شرکت در آلمان نسبت به زبان کشور مقصد نیز مهارت کسب کنید. زیرا امکان دارد که شما در ایالت های کوچک قصد ثبت شرکت داشته باشید که صحبت به زبان انگلیسی متداول نیست.

علاقه فردی

حتی اگر تنها به قصد اخذ اقامت و تابعیت نسبت به ثبت شرکت در آلمان اقدام می کنید؛ باید کسب و کار شما سوددهی خود را به این دولت اثبات کند. در غیر این صورت امکان اخذ اقامت دائمی را از دست می دهید. با توجه به این مورد باید موضوع شرکت را براساس علاقه فردی و توانایی هایی که دارید؛ انتخاب کنید.

شرایط متقاضی

شرایط متقاضی در قوانین ثبت شرکت در آلمان بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر سن شخص بالای ۴۵ سال باشد؛ باید منابع مالی بیشتری را معرفی کند یا اینکه امکان ثبت شرکت برای متقاضیان زیر ۲۰ سال وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله به ۱۰ نکته کلیدی در زمان ثبت شرکت در آلمان اشاره شد. میزان سرمایه، شرایط متقاضی، هدف از ثبت شرکت، علاقه فردی، نرخ مالیات، توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور، تحلیل استانداردهای مختلف، شرایط اقامت خود شخص و اعضا خانواده او مواردی هستند که پیش از تصمیم باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

در این رابطه باید بدانید که خوشبختانه وب سایت های معتبری همچون ثبت فردا در این خصوص آماده ارائه راه حل های مناسبی به شما هستند. بنابراین با برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ثبت فردا، ضمن دریافت اطلاعات، در زمان خود نیز صرفه جویی کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد