پاسخ سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان

0

پاسخ سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان : ثبت شرکت در آلمان موضوعی است که ذهن بسیاری از صاحبان سرمایه را به خود مشغول می کند. دلیل این امر نیز منافع اقتصادی و تجاری فراوانی است که این نوع از سرمایه گذاری در پی خواهدداشت. با این وجود به نظر می رسد که سوالات زیادی در این خصوص به وجود بیاید.

پاسخ سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چنان که آگاهی نسبت به پاسخ هر یک از این سوالات مهم امکان دارد که بر تصمیم گیری های فرد تاثیر مستقیم داشته باشد. به همین جهت در این نوشته تعداد زیادی از سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان بررسی می شوند و پاسخ آن ها از زبان کارشناسان و وکلای مجرب سایت ثبت فردا بیان خواهدشد.

سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان به همراه پاسخ

از آنجایی که کشور آلمان به عنوان قطب صنعتی اروپا و چهارمین کشور پیشرفته اقتصادی در جهان شناخته می شود؛ امروزه سوالات بسیاری در رابطه با ثبت شرکت در این کشور مطرح می شود. زیرا سیاست های دولت آلمان به گونه ای است که سرمایه داران سراسر جهان را جهت کمک به رونق اقتصادی و صنعتی بیشتر به سرمایه گذاری در این کشور تشویق می کند.

بنابراین در ادامه با پاسخ برخی از سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان می پردازیم:

آیا امکان اخذ اقامت پس از ثبت شرکت در آلمان وجود دارد؟

در این رابطه باید بدانید که با ثبت شرکت امکان اخذ اقامت وجود دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که شما زمانی که جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان اقدام می کنید؛ در ابتدا اقامت موقت دریافت خواهیدکرد. پس از گذشت سه سال در صورتی که تجارت و کسب و کار شما سوددهی لازم و شرایط مورد نظر این کشور را تامین کرد؛ کارت اقامت دائم شما نیز قابل دریافت خواهدبود.

هزینه ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟

جهت راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشور آلمان به طور معمول ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا GmbH پیشنهاد می شود. طبق قوانین در این نوع از شرکت ها سرمایه ابتدایی شرکت باید ۲۵۰۰۰ یورو باشد.

امکان دارد که این مبلغ طی چند واریز ارائه شود؛ اما در زمان ثبت باید حداقل نیمی از آن در حساب شخص متقاضی موجود باشد. علاوه بر این مبلغ حدود سه هزار یورو را نیز باید به عنوان هزینه های ثبتی پرداخت کنید.

نرخ مالیات در آلمان چقدر است؟

یکی از اصلی ترین سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان بحث مالیات است. زیرا یکی از هزینه های اصلی شما در این کشور به شمار می رود. در این رابطه باید بدانید که نرخ مالیات در این کشور به دو بخش تقسیم می شود.

بخش اول مربوط به درآمد شخص مدیران و شرکا است که این مورد حدود ۴۵ درصد برآورد می شود. با این وجود نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها ۳۰ درصد خواهدبود که نسبت به سایر کشورها کم تر است.

سرمایه گذاران در آلمان باید چه شرایطی داشته باشند؟

شخصی که قصد سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در آلمان را دارد؛ باید حداقل ۲۰ سال سن داشته باشد. همچنین در مواردی که حیطه کاری شرکت مربوط به موارد صنعتی است؛ شخص باید تحصیلات یا مهارت های کاری مرتبط با این زمینه را داشته باشد.

کارت اقامت موقت چه مدت اعتبار دارد؟

بسیاری از افراد با هدف اخذ اقامت نسبت به سرمایه گذاری در کشور آلمان اقدام می کنند. به همین دلیل در بخش سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان بسیاری از سوالات مربوط به اقامت است. زمانی که امور مربوط به ثبت شرکت انجام می شود؛ به شخص و خانواده او کارت اقامت موقت اعطا خواهدشد. این کارت به مدت یک سال اعتبار دارد.

این اقامت در سال های بعدی در صورتی که مالیات به موقع پرداخت شود و فعالیت های شرکت سودآوری خود را اثبات کند؛ تمدید خواهدشد. در نهایت بعد از گذشت ۳ الی ۵ سال برای شخص امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور آلمان فراهم می شود.

اخذ اقامت موقت در آلمان از طریق ثبت شرکت چقدر زمان می برد؟

وقت یکی از فاکتورهای اصلی در زمان بندی و برنامه ریزی برای آینده به حساب می آید. در خصوص دریافت اقامت مسئله زمان یکی از موارد مهمی است که تمامی متقاضیان در همان ابتدای کار در مورد آن سوال می کنند. به همین دلیل باید بدانید که با اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت به طور معمول بین هفت الی ده ماه طول می کشد.

ثبت شرکت در آلمان چه مراحلی دارد؟

کلیه مدارک هویتی و کاری متقاضی ابتدا باید ترجمه شود. پس از ترجمه کامل نیز سفارت آلمان باید این مدارک را تایید کند. طرح کسب و کار شما به همراه این مدارک تاییدشده به اداره ثبت شرکت در ایالتی از آلمان که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید؛ ارسال خواهدشد.

زمانی که شرکت ثبت شد. حساب بانکی معتبری به نام شخص یا تمامی شرکا افتتاح می شود. درست در این زمان متقاضی ویزای سه ماهه شنگن را دریافت خواهدکرد و پس از آن اجازه ورود به کشور آلمان و تمامی کشورهای حوزه شنگن را دارد.

با توجه به اینکه تمامی این مراحل باید به درستی انجام شود که شما در زمان مقرر اقامت خود را دریافت کنید؛ لازم است که با آگاهی کامل این مراحل را انجام دهید.

جهت ثبت شرکت در آلمان به چند شریک نیاز است و آیا شرکا باید آلمانی باشند؟

اگر یک شرکت با مسئولیت محدود را در آلمان به ثبت برسانید؛ نیازی به شریک ندارید. ضمن اینکه هیچ اجباری از لحاظ قانونی جهت حضور مدیران و نیروی کار آلمانی وجود ندارد. با این حال با وجود نیروی متخصص و حرفه ای در این زمینه خوب است که از امکانات این کشور نهایت استفاده را ببرید.

سخن پایانی

زمانی که در حال تصمیم گیری در مورد موضوع مهمی همچون مهاجرت هستید؛ بدون شک سوالات زیادی ذهن شما را به خود مشغول خواهدکرد. به همین دلیل در این نوشته به سوالات متداول در رابطه با ثبت شرکت در آلمان پرداخته شد که راهی مطمئن و سودآور جهت سرمایه گذاری و یکی از راه های اخذ اقامت در این کشور محسوب می شود.

اما اگر همچنان سوالات دیگری دارید که پاسخ آن ها در این مقاله نبود؛ بهتر است که با کارشناسان ثبت فردا ارتباط برقرار کنید. زیرا این افراد بیشترین و بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد