شرایط ثبت انواع شرکت در آلمان ۲۰۲۰

0

شرایط ثبت انواع شرکت در آلمان ۲۰۲۰ : ثبت شرکت در کشور آلمان نوعی سرمایه گذاری است که با هدف کسب سود بیشتر یا اخذ اقامت و تابعیت کشور آلمان یا شاید هر دو مورد انجام می شود. این کشور یکی از قطب های اقتصادی جهان به شمار می رود و ثبات سیاسی مناسبی نیز دارد.

شرایط ثبت انواع شرکت در آلمان ۲۰۲۰

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین دلیل با توجه به تعاملات اقتصادی دو جانبه بین ایران و آلمان سرمایه گذاری در این کشور راهی مطمئن به نظر می رسد. در این رابطه باید بدانید که شرکت درواقع نوعی قرارداد است که بین شرکا و جهت تقسیم سود و زیان تنظیم می شود.

در کشور آلمان نیز همانند ایران این قرارداد انواع مختلفی دارد. بنابراین جهت آشنایی با ثبت انواع شرکت در آلمان به مطالعه این نوشته ادامه دهید.

ثبت انواع شرکت در آلمان چگونه است؟

هر تاجر یا سرمایه گذار جهت آغاز فعالیت حرفه ای خود در کشور آلمان راه پرپیچ و خمی را در پیش خواهدداشت. به همین دلیل نیاز است که با فرم های رایج حقوقی شرکت ها یا همان انواع شرکت، فرآیند ثبت و میزان مالیات پرداختی هر یک اطلاعات کاملی به دست بیاورند.

در بسیاری از کشورهای اروپایی صرف سرمایه گذاری یا ثبت شرکت دلیلی جهت اعطا اقامت دائمی به صاحبان سرمایه نیست؛ اما در کشور آلمان اشخاصی که ثبت شرکت می کنند؛ ابتدا کارت اقامت موقت یا یک ساله دریافت خواهند کرد.

سپس در صورت سودآوری کسب و کار و پرداخت به موقع مالیات کارت اقامت تمدید خواهدشد. حتی پس از گذشت سه الی پنج سال این امکان وجود دارد که شخص از دولت آلمان اقامت دائم دریافت کند. بنابراین در ادامه شرایط ثبت انواع شرکت در آلمان را شرح می دهیم.

شرکت با مسئولیت محدود یا GmbH

این نوع از شرکت متداول ترین انواع ثبت شرکت در آلمان به شمار می رود. به این دلیل که شرایط آن جهت برپایی تجارت های کوچک و متوسط بسیار مناسب است و سرمایه زیادی در آغاز نیاز ندارد. به طوری که کلیه شرکا و سرمایه گذاران با مبالغ اندک در اینگونه شرکت ها سهیم خواهندشد.

  • سرمایه: از آنجایی که ثبت شرکت نوعی سرمایه گذاری است؛ سرمایه به عنوان مهم ترین اصل برای یک شرکت محسوب می شود و شرایط را با آن آغاز می‎کنیم. در یک شرکت GmbH حداقل میزان سرمایه مورد نیاز ۲۵ هزار یورو است. این مبلغ باید در هنگام ثبت شرکت و افتتاح حساب به نام شخص متقاضی به حساب واریز شود.
  • شرکا: این نوع از شرکت حداقل با یک سرمایه گذار در کشور آلمان به ثبت خواهدرسید و استفاده از مدیران آلمانی اجباری نیست.
  • پیش از اینکه اقدامات لازم جهت ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در آلمان انجام شود؛ شخص متقاضی باید در دفاتر اسناد رسمی عمومی بین خود و دیگر شرکا در صورت وجود یک توافقنامه وضع کند.
  • پس از ثبت باید به صورت سالیانه سود و ضرر شرکت را در قالب ترازنامه و توضیحات مربوط به آن، حداکثر سه ماه پس از شروع سال مالی جدید ارسال کنند.

شرکت سهامی یا AG

این شرکت از لحاظ قانونی معادل با شرکت سهامی عام است. بنابراین جهت راه اندازی آن به سرمایه بزرگ و زیاد نیاز است. با توجه به این مسئله نیز باید سهامداران یا سرمایه گذاران بیشتری جمع شوند که این میزان از سرمایه را فراهم کنند.

بنابراین انتخاب و ثبت این نوع از شرکت برای افرادی که در بیزنس تجربه زیادی ندارند؛ به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

  • سرمایه: هنگام ثبت این شرکت حداقل باید ۵۰ هزار یورو در حسابی که به نام شرکت است؛ واریز شود.
  • شرکا: حداقل تعداد شرکا در شرکت سهامی یا AG باید پنج نفر باشد؛ اما هرچه این تعداد بیشتر باشد؛ سرمایه اولیه شرکت نیز افزایش پیدا می کند.
  • اختیارات شرکا در این مورد از انواع ثبت شرکت در آلمان بسیار محدود به نظر می رسد. هر یک از سرمایه گذاران باید توسط هیات نظارت و هیات مدیره تایید شوند.
  • هیات نظارت نیز از سه بخش متفاوت تشکیل شده است و کل این هیات باید به تایید هیات مدیره برسند. علاوه بر این هیات مدیره وظیفه دارد که تصمیمات شرکت را به صورت روزانه تعیین و ابلاغ کند.

GbR مشارکتی قانون مدنی

در ثبت انواع شرکت در آلمان این مدل حقوقی بسیار انعطاف پذیر به شمار می رود و حتی امکان دارد که یک کسب و کار تک نفره نیز باشد. البته حتی دو یا چند نفر نیز این قرارداد را بین خود وضع می کنند. به طوری که یکی دیگر از انواع شرکتی محسوب می شود که در آلمان به ثبت می رسند.

فرعی یا تاسیس شعبه

این مورد درواقع شعبه ای از شرکت یا موسسه مادر در یک کشور دیگر به شمار می رود. با توجه به این قضیه که این شعبه یک شرکت فرعی محسوب می شود و شعبه اصلی در یک کشور دیگر بنا شده است؛ جهت ثبت شرکت تابع یا فرعی به هیچ گونه سرمایه اولیه نیاز نیست.

OHG یا مشارکتی

این مورد در ثبت انواع شرکت در آلمان یک نوع بسیار ساده محسوب می شود که در آن هر یک از شرکا یا سرمایه گذاران مسئولیت نامحدودی دارند و هر یک وظیفه اجرای شرایط و بندهای قرارداد وضع شده را خواهندداشت. با این وجود در صورتی که سرمایه گذاری با شکست روبه رو شود؛ تمامی قروض و دیون به عهده شرکا است و بیمه در مورد این نوع از شراکت ها هیچ گونه تعهدی را قبول نخواهدکرد.

در شرکت از نوع مشارکتی در کشور آلمان دست کم دو نفر باید به شکل مشترک جهت احداث اقدام کنند. البته یک نفر به انتخاب اعضا به عنوان شخص اول یا رئیس انتخاب می شود؛ اما نفر دوم نیز در تصمیم گیری ها و سرمایه گذاری و هر آنچه مربوط به شرکت است؛ دخالت خواهدداشت.

به طور کلی در ثبت انواع شرکت در آلمان این نوع جهت کسب و کارهای خانوادگی یا کوچک انتخاب خواهدشد.

سخن پایانی

شرایط ثبت انواع شرکت در آلمان در سال ۲۰۲۰ نیز همچنان برای بسیاری از صاحبان سرمایه مناسب به نظر می رسد. به این دلیل با سرمایه نه چندان زیاد خود در یک کشور اروپایی به تجارت می پردازند و پس از گذشت حدود پنج سال در صورت انجام درست و اصولی کسب و کار خود موفق به دریافت اقامت دائمی می شوند.

بنابراین در این نوشته به انواع فرم های حقوقی ثبت شرکت در کشور آلمان همچون با مسئولیت محدود، سهامی، مشارکتی، فرعی یا شعبه و غیره اشاره شد. بین تمامی این فرم های حقوقی شرکت با مسئولیت محدود محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین دارد.

در نهایت نیز باید بدانید با وجود اینکه در این نوشته سعی شد که بیشتر نکات حقوقی در رابطه با ثبت انواع شرکت در آلمان اطلاع رسانی شود؛ اما جهت دریافت مشاوره های تخصصی به شما پیشنهاد می شود که با کارشناسان ثبت فردا ارتباط برقرار کنید. زیرا با مشورت با مشاوران ما به بهترین شکل شرکت مورد نظر را در آلمان ثبت خواهیدکرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد