وکیل ثبت شرکت

0

وکیل ثبت شرکت : اولین گام جهت ایجاد یک کسب و کار قانونی ثبت شرکت است. ورود موفق به بازار و عرضه کالا و خدمات منوط به ثبت شرکت است. از طرفی دیگر ثبت شرکت معتبر باعث جلب اعتماد افرادی که به دنبال کالا، خدمات و محصول هستند، می شود؛ اما یکی از دغدغه های اصلی افرادی که خواهان ثبت شرکت در ایران هستند، عدم آشنایی به قوانین ثبت شرکت در ایران و انجام امور به صورت حرفه ای است.

وکیل ثبت شرکت

ثبت شرکت در ایران نیز پیچ و خم های خاص خود را دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه واگذاری امور به وکیل ثبت شرکت انتخابی هوشمندانه است؛ اما چگونه ممکن است فرد یا شرکتی مطمئن برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؟ در ادامه مقاله دلایل نیاز به ثبت شرکت، مفهوم وکالت و چگونگی عقد قرارداد با وکلای ثبت امور شرکتی را شرح می دهیم.

دلایل نیاز به ثبت شرکت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : هنگامی که فردی کسب و کار خود را راه اندازی می کند و به موفقیت نسبی می رسد، گام بعدی برای او توسعه بیشتر کسب و کار و افزایش درآمد است.

یکی از بهترین راه ها برای رشد و توسعه کسب و کار و تجارت ثبت شرکت است؛ البته ذکر این نکته ضروری است که ثبت شرکت به عنوان یک شخصیت حقوقی مسئولیتی را به مسئولیت های صاحب شرکت اضافه می کند؛ اما با توجه به سود و منفعت ثبت شرکت ضرر آن به چشم نمی آید؛ به همین دلیل است که ثبت شرکت در حوزه های مختلف رونق روزافزونی دارد.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا با ثبت شرکت کسب و کار و تجارت شما رونق شگفت انگیزی پیدا می کند. در ادامه به بررسی دلایل ثبت شرکت و فواید آن می پردازیم.

وجه قانونی کار

کسب و کار شما با ثبت شرکت وجهه قانونی به خود می گیرد زیرا انجام تمامی فعالیت ها در قالب شرکت جنبه قانونی دارد. جنبه قانونی کار باعث افزایش اعتبار، شرایط و موقعیت شرکت شما می شود.

با ثبت شرکت شخصیتی حقوقی به ثبت می رسد. ثبت شخصیت حقوقی به منزله پشتیبانی قانونی از فعالیت های صورت گرفته در شرکت است. امکانی که هیچ شخصیت حقیقی خبره و فعالی از آن بهره مند نیست.

حمایت دولت از شرکت ها

دولت از شرکت هایی که به صورت قانونی ثبت شده اند و یک شخصیت حقوقی را ایجاد کرده اند، به شدت حمایت می کند. خدماتی مانند اعطای وام مالی، حمایت قانونی و حقوقی، تسهیلات ویژه و غیره تنها بخشی از حمایت دولت از شرکت ها است.

تقسیم و تنظیم وظایف

ثبت شرکت به ۲ الی ۳ شریک نیاز دارد. این ویژگی باعث تقسیم کار و وظایف می شود و نظم را به مجموعه شما هدیه می کند؛ علاوه بر آن بهره گیری از نظرات شرکا پیشرفت کسب و کار شما را به همراه دارد.

ضرر مالی کمتر

پس از ثبت شرکت در صورتی که شرکت ضرر مالی بدهد، این ضرر بین افراد تقسیم می شود و فشار مالی و روانی کمتری روی اعضا قرار می گیرد.

قرارداد های دولتی، مزایده و مناقصه

با ثبت شرکت امتیازات زیادی به شرکت ثبت شده اختصاص داده می شود. به عنوان مثال حق استفاده از قرارداد های دولتی شرکت در مناقصه و مزایده و غیره باعث گسترش حیطه کاری و در نتیجه افزایش سود مالی خواهد شد.

لزوم ثبت تخصصی شرکت

بسیاری از افراد تصور می کنند که ثبت شرکت به سادگی اخذ تصویر مدارک و چند امضا قابل انجام است؛ در صورتی که اینطور نیست. امروزه این امر به تخصص فراوانی نیاز دارد زیرا یک اشتباه کوچک در امر ثبتی شرکت باعث ضرری هنگفت و چه بسا ورشکستگی می شود؛ بنابراین تخصیص این امور به وکیلی که در ثبت شرکت فعالیت زیادی انجام داده است و با امور ثبتی آشنایی کامل دارد، هوشمندانه ترین تصمیم پیش از ثبت شرکت به شمار می رود.

وکیل ثبت شرکت فردی است که در انجام امور ثبتی تخصص دارد و با اصطلاحات حقوقی این زمینه بطور کامل آشنا است. استفاده از تجربه و تخصص این افراد در پروسه ثبت شرکت باعث ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان و با بهترین شرایط می شود.

وکیل ثبت شرکت کیست؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است که تعریفی کوتاه و واضح از وکالت ارائه دهیم. قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در ماده ۶۵۶ عقد وکالت را تعریف کرده است. طبق این تعریف وکالت عقدی است که به واسطه آن فردی شخص دیگری را به عنوان نائب برای انجام اموری انتخاب می کند. پس از انعقاد این عقد طرفین قرارداد به عنوان وکیل و موکل شناخته می شوند.

با توجه به این تعریف وقتی فردی امور مربوط به ثبت شرکت را به فرد دیگری محول می کند، او موکل خوانده می شود و به فردی که کار به او محول شده است، وکیل ثبت شرکت می گویند.

انواع وکلای ثبت شرکت

اگر خواهان ثبت قرارداد با وکیل برای پیگیری امور ثبتی شرکت خود هستید، به صورت کلی ۳ راه پیش رو دارید:

انتخاب وکیل در دفتر اسناد رسمی: یکی از راه های انتخاب وکیل ثبت شرکت انتخاب وکلایی است که در دفتر ثبت اسناد رسمی اشتغال به کار دارند و از تمامی قوانین ثبتی شرکت آگاه هستند.

وکلای رسمی دادگستری: در این روش با یکی از وکلای پایه یک دادگستری جهت انجام امور ثبتی شرکت خود عقد قرارداد را انجام می دهید.

وکیل پایه یک دادگستری فعال در اینترنت: برخی وکلا با راه اندازی وب سایت های رسمی و مجوزدار و نیز استخدام نیروهای مجرب و حرفه ای به انجام امور ثبتی شرکت پرداخته اند. با مراجعه به سایت این وکلا علاوه بر آشنایی با خدمات قابل ارائه قوانین و پیشینه کار آنها در کمترین زمان و با کمترین هزینه شرکت خود را ثبت کنید. به منظور استفاده از خدمات حرفه ای ثبت شرکت به سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری با آدرس سعید شهبازی مراجعه فرمائید.

کلام آخر

امروزه یکی از راه های رونق کسب و کار و تجارت افراد اعطای جنبه قانونی به کسب و کار است. ثبت شرکت اولین و مهم ترین گام برای توسعه تجارت و کسب و کار در هر زمینه ای به شمار می رود.

در این مقاله علاوه بر بررسی مزایای ثبت شرکت به بررسی مزایای انجام امور توسط وکیل ثبت شرکت پرداختیم. همانطور که ذکر شد، یکی از مناسب ترین و سریع ترین راه ها برای ثبت شرکت همکاری با وکیل پایه یک دادگستری فعال در سطح اینترنت است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد