مشاوره وکیل ثبت شرکت

0

مشاوره وکیل ثبت شرکت : اقدام به ثبت و تاسیس شرکت های تجاری به آشنایی با قالب های مختلف شرکت ها، مسئولیت های هر یک، شناخت و آگاهی از قوانین به روز، آشنایی با فرایندها و مراحل نسبتا پیچیده ثبت شرکت و انجام کارهای اداری و حقوقی نیاز دارد.

مشاوره وکیل ثبت شرکت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر ایده گسترش کسب و کار خود و ثبت شرکت به ذهن شما خطور کرده است؛ اما هیچ اطلاعی از روند این موضوع و مراحلی که باید در این باره طی کنید؛ ندارید؛ به هیچ وجه نگران نباشید.

مشاوره وکیل ثبت شرکت به همین منظور آماده خدمت رسانی به شما است. ما در این مقاله قصد داریم که به ذکر خدمات مشاوره های حقوقی در حوزه ثبت شرکت و مزایای استفاده از تجربه و مشورت وکیل ها در این باره بپردازیم.

شما عزیزان این فرصت را دارید که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت به سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کرده و با متخصصان و مشاوران موجود در این زمینه تماس حاصل کنید که در این باره از خدمات مشاوره وکیل ثبت شرکت با بالاترین کیفیت و نتیجه بهره مند شوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

وکیل یا مشاور حقوقی ثبت شرکت به چه کسی اطلاق می شود؟

با توجه به نیاز شدید جامعه و پیچیدگی روزافزون روابط سازمانی در دنیای مدرن امروز، ضرورت و اهمیت حضور مشاوران حقوقی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. از آنجایی که ثبت شرکت فرایند پیچیده و مشکلی (خصوصا برای افراد ناآگاه از این حوزه) دارد؛ اداره و پیشبرد آن با مشکلات زیادی مواجه می شود. به همین جهت به منظور مدیریتی راحت تر و بی دردسر عناوین و سمت های شغلی بسیاری تشکیل شده است.

یکی از این عناوین مشاور حقوقی ثبت شرکت است. وکیل یا مشاور حقوقی این امکان را دارد که در کنار مدیر اقدامات مربوط به امور ثبت شرکت را بر عهده گرفته و در بسیاری از امور اداری و حقوقی شرکت به مدیر کمک کند. مشاور حقوقی در برابر مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی به یاری مدیر شرکت می پردازد که مدیر بهترین و مفیدترین تصمیمات حقوقی را اتخاذ کند. با وجود این موضوع شرکت ها با مشکلات و دردسرهای کم تری مواجه خواهند شد.

مشاوره وکیل در حوزه ثبت شرکت چه خدماتی را ارائه می دهد؟

همانطور که می دانید؛ شرکت ها به مجموعه ای از مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل ها نیاز دارند. تنظیم و انجام این کار لازم است که توسط کارشناسان و مشاوران حقوقی انجام شود. مشاوره وکیل ثبت شرکت این امکان را دارد که تمامی پرونده های حقوقی و دعاوی شرکت را بازبینی کند. چرا که به تمامی مصوبه ها و قوانین حقوقی خصوصا قانون تجارت تسلط و آگاهی زیادی دارد و امور حقوقی شرکت شما را تهیه و تنظیم می کند.

از جمله دیگر خدمات مشاور حقوقی ثبت شرکت عبارت است از موارد زیر:

  • پیشبرد تمامی کارهای ثبت شرکت
  • ارائه مشاوره حقوقی به کارمندان
  • شرکت در جلسات دادرسی
  • انعقاد و بست قراردادهای داخلی و بین المللی
  • انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های میان سازمانی
  • تغییر و تحولات مربوط به ساختار
  • انحلال شرکت
  • پیشبرد فعالیت های حقوقی مربوط به مناقصه
  • گردآوری اطلاعات ضروری

در این رابطه باید بدانید که از جمله ضروری ترین و حرفه ای ترین گام هایی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کار شرکت خود بردارید؛ این است که یک مشاور حقوقی متخصص در تیم خود داشته باشید.

وظایف مشاور حقوقی ثبت شرکت چیست؟

مشاور و وکیل حقوقی ثبت شرکت باید در آغاز کار انواع قالب های شرکت را برای شما شرح داده و توضیح بدهد که با رجوع به ماده ۲۰ قانون تجارت، قالب شرکت های هفت گانه در کشور ما به شرح زیر هستند:

  1. شرکت سهامی اعم از شرکت های سهامی خاص و شرکت های سهامی عام
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیرسهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

به منظور ثبت شرکت، مشاور حقوقی ثبت شرکت وظیفه دارد که به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده و با گردآوری مدارک خواسته شده؛ مجددا به اداره ثبت شرکت ها رفته و اسناد را به این اداره تسلیم کند. مشاور حقوقی این قابلیت را دارد که از طرف مدیر یا شرکای شرکت وکیل و نماینده باشد. به طوری که در این صورت باید وکالتنامه تسلیم شده را در تمامی مراحل ثبت شرکت به همراه داشته باشد.

پس از پایان روند ثبت شرکت نوبت به مرحله دریافت کد اقتصادی می رسد که مشاور حقوقی به منظور دریافت آن باید به اداره مالیات مراجعه کند. اخذ کد اقتصادی با طی مراحل اداری آن انجام می شود که به دلیل تسلط مشاور حقوقی بر این امور انجام این مراحل با سرعت بسیار بیشتری صورت می گیرد.

از مزایای دیگر مشاوره وکیل ثبت شرکت

این مشاوره شما را از روند و فرایند ثبت شرکت آگاه می سازد و همینطور به دلیل آشنایی و تسلط کامل بر ریز تا درشت این فرایند و مراحل آن، زمانی که باید برای این منظور سپری کنید را بسیار کم تر خواهد کرد و شما را از شر هزینه های اضافی مصون خواهد داشت. همچنین به صورت کلی مشاوره وکیل ثبت شرکت شما را با فرایندهای زیر در روند تاسیس شرکت شما آشنا می کند:

  1. چگونگی ثبت شرکت
  2. چگونگی تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی
  3. نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده
  4. شرایط پلمپ دفاتر قانونی شرکت و تحریر آن
  5. بیمه کارکنان شرکت
  6. ضمانت نامه های بانکی شرکت
  7. چگونگی نقل و انتقال سهام و سهم الشرکه
  8. چگونگی تغییر و ایراد اصلاحات در سرمایه شرکت
  9. نحوه ورود و خروج اعضا شرکت
  10. فرایند ثبت شعبه شرکت و مسئولیت هایی متعاقب
  11. نحوه اخذ کارت بازرگانی برای شرکت در صورت نیاز
  12. قراردادهای بازرگانی و حرفه ای شرکت با اشخاص ثالث
  13. چگونگی تقسیم مسئولیت ها بین اعضا شرکت و هیات مدیره
  14. آشنایی با مسئولیت های قانونی کسانی که حق امضا شرکت را دارند
  15. نحوه تسلیم صورت جلسه تصمیمات و تغییرات شرکت
  16. چگونگی دعوت و تعداد لازم سهامداران و شرکا شرکت جهت تشکیل مجامع عمومی
  17. نحوه تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت در زمان تعیین شده که حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه هر سال است
  18. فرایند، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت
  19. و بسیاری موارد دیگر

سخن آخر

امروزه به همراه پیچیدگی های روز افزون در روابط سازمانی و نیاز شدید جامعه، وجود مشاوره وکیل ثبت شرکت بیش از گذشته احساس می شود. ما در این مقاله به توضیح عنوان، سمت، فعالیت ها و مزایای مشاور حقوقی در زمینه ثبت شرکت پرداختیم.

ضمن اینکه شما عزیزان این فرصت را دارید که با مراجعه به سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری از خدمات مشاوره ای متخصصان و کارشناسان موجود در حوزه ثبت و انحلال انواع قالب های شرکتی و خدمات متنوع دیگر با کم ترین هزینه ممکن بهره مند شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد