وکیل ثبت شرکت مشهد

0

کمک گرفتن از  یک وکیل ثبت شرکت مشهد که در حقوق تجارت سررشته داشته باشد برای شرکت ‌هایی که در این شهر مشغول به فعالیت هستند، یک نوع سرمایه گذاری به حساب می‌آید. این امر برای تمامی شرکت‌ها اعم از تجاری، تولیدی، صنعتی و بازرگانی یک نعمت محسوب می‌شود.

وکیل ثبت شرکت مشهد

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه برای تمامی شرکت‌ها حفظ سرمایه به اندازه بالا بردن سرمایه اهمیت دارد یک وکیل خوب همیشه برای حفظ سرمایه اقدامات لازم را انجام می‌دهد و وظیفه آن جلوگیری از ضرر دادن شرکت است.

در مقاله پیش رو قصد داریم که به اهمیت وکیل ثبت شرکت مشهد بپردازیم و اطلاعاتی جامع در ایباره در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت بهره مندی کمک های وکیل ثبت شرکت

اهمیت وجود یک وکیل حرفه ای بر هیچکس پوشیده نیست. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که از لحاظ حقوقی اطلاعات کافی را نداشته و بدون داشتن وکیل مجرب اقدام به عقد قراردادهای مختلف کرده و وارد عرصه کسب و کار می‌شود.

بدون شک این شرکت در بین راه در مواردی از قبیل نحوه تنظیم قرارداد، قوانین و راهکارهای حقوقی، آثار حقوقی مفاد قرارداد و شرایط آن، نحوه طرح دعوی حقوقی، تنظیم دادخواست و لوایح دفاعی و غیره به مشکل می‌خورد. چرا که بدون داشتن یک وکیل مجرب در این زمینه همواره مواجه شدن با این مسائل کار بسیار دشواری است.

در اینگونه شرایط‌ در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلاف با طرف مقابل، ممکن است شرکت ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شود. به طور مثال اگر شرکت سودی نداشته باشد ممکن است سرمایه خود شرکت از دست برود. بنابراین اهمیت موضوع وکالت در بسیاری از شرکت‌های تجاری بالا است چرا که پرداخت هزینه حق الوکاله و حق المشاوره، هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای حفظ امنیت کاری و منابع شرکت است.

خدمات وکیل ثبت شرکت مشهد

با توجه به توضیحات داده شده شرکت ‌ها و تجار می‌توانند از وکلای خوب دادگستری یاری بگیرند و در مرحله بعد، شرکت ‌ها در صورت توسعه تجارتشان باید یک واحد حقوقی در شرکت خود به وجود آورده و از وکلای دادگستری نیز در محل شرکت در مورد مسائل مختلف استفاده کند.

در برخی موارد اعطای وکالت به وکیل دادگستری حتی به صرفه‌تر از پیگیری خود مدیران شرکت‌ها و تجار خواهد بود. خصوصا در مواردی که حق الوکاله نیز به موجب دادخواست و رای دادگاه قابل مطالبه از طرف مقابل باشد.

انجام امور حقوقی شرکت‌ ها از جمله امور بسیار تخصصی است؛ بنابراین نیاز به دانش حقوقی بالا و تجربه زیاد وکیل دارد. وکیل ثبت شرکت مشهد نیز امروزه از مهم‌ترین اشخاص در این شهر در نظر گرفته می‌شود. سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری به شما در انجام امور اداری و تجاری در مشهد شما را یاری خواهد کرد.

چه اموری به عهده وکیل است؟

  1. ثبت برند و نام تجاری و حمایت قانونی از برند شرکت، ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت، تهیه صورتجلسات قانونی
  2. ثبت ورود و خروج شرکا در شرکت‌ها در قالب سهامی خاص و مسئولیت محدود و نحوه تقسیم سود و زیان بین شرکا و سهامداران شرکت.
  3. مشاوره حقوقی به مدیران شرکت‌های تجاری، مشاوره در تنظیم یا بازنگری قرارداد‌های تجاری، اسناد سپرده‌گذاری، ضمانت نامه‌های بانکی
  4. تعیین وضعیت حق امضاء در شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری و مسائل و مسئولیت‌های حقوقی ناشی از آن
  5. انجام به موقع تکالیف مالیاتی نظیر پلمپ دفاتر قانونی و تحریر آن به شیوه صحیح
  6. بیمه کارمندان شرکت، تهیه انواع قراردادهای استخدامی و تجاری
  7. تنظیم و ارسال به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال مالی شرکت، تعیین حوزه مالیاتی، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
  8. طرح دعوای ابطال تصمیمات هیئت مدیره و مدیرعامل
  9. پیگیری دعاوی شرکت‌های تجاری در مراجع قضایی و اداری
  10. و همچنین آشنایی با مسائلی همچون کلاهبرداری، سرقت، جعل و استفاده از سند مجعول، خیانت در امانت و غیره.

توضیح مختصری در مورد شرکت مختلط سهامی

شرکت سهامی، شرکتی است که بین یک یا چند شریک ضامن تشکیل می‌شود. شریک‌های سهامی کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه در آمده و مسئولیت آن‌ها به میزان همان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیه‌ قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود.

در چه شرایطی شرکت به حضور وکیل احتیاج پیدا خواهد کرد؟

انحلال شرکت مختلط سهامی

  1. زمانی که شرکت برای هدفی تشکیل شده که هیچ وقت به آن نمی‌رسد یا رسیدن به آن غیرممکن است.
  2. زمانی که شرکت برای مدت معینی تشکیل شده و مدت زمان آن به منقضی شده باشد.
  3. در صورتی که شرکت ورشکست شده باشد.
  4. برچسب تصمیم مجمع عمومی در صورتی که در اساسنامه این حق برای مجمع مذکور تصریح شده باشد.
  5. برچسب تصمیم مجمع عمومی و رضایت شرکای ضامن
  6. در صورت فوت یا محجوریت یکی از شرکای ضامن مشروط بر اینکه انحلال شرکت در این موارد در اساسنامه تصریح شده باشد.

در صورتی که در اساسنامه این حق انحلال برای مجمع عمومی مشخص نشده باشد و شرکای ضامن راجع به انحلال به توافق نرسند ولی دادگاه دلایل طرفداران انحلال را موجه ببیند، حکم انحلال داده می‌شود.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم کمک گرفتن یک وکیل خوب امروزه جهت اداره یک شرکت تجاری امری بسیار حیاتی است؛ به طوری که در ابتدای امر می‌توان از یک وکیل دادگستری راهنمایی گرفت اما در مرحله بعد بهترین کار برای هر شرکتی داشتن یک سری وکیل جدا به صورت حرفه‌ای، مخصوص انجام امور اداری و تجاری شرکت است.

در این مقاله به اینکه چه اموری به عهده وکیل است صحبت کردیم و همینطور توضیح مختصری در مورد شرکت مختلط سهامی دادیم که چگونه شرکتی است و اینکه در چه صورتی این نوع شرکت‌ها به حضور یک وکیل احتیاج پیدا خواهند کرد. همچنین به طور کلی در مورد انحلال و انواع شرایطی که باعث انحلال یک شرکت می‌شود، نیز پرداختیم.

با ما در سایت معتبرترین وکیل ثبت شرکت مشهد، سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری همراه باشید و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره با مشاورین ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد