مراحل خشکشویی چگونه انجام می شود؟

0

مراحل خشکشویی چگونه انجام می شود؟ همه ما به طور روزمره با خشکشویی برخورد داشته و با آن به طور کلی آشنایی داریم . شاید سالیانه چندین بار به خشکشویی مراجعه کردیم و از خدمات آن بهره برده ایم. اطمینانی که به خدمات خشکشویی ها داریم، باعث می شود لباس های مهمانی و با ارزشمان را به خشکشویی ها بسپاریم که لباس هایی را که دوستشان داریم در مراحل  شستشو در منزل با آب و مواد شوینده، آسیب نبینند.

مراحل خشکشویی چگونه انجام می شود؟

مراحل خشکشویی بسیار جالب و تخصصی است که شاید از آن چیزی ندانیم و ساده از آن بگذریم. بسیاری از افراد تصور می کنند این مراحل مانند مراحل شستشوی لباس در لباسشویی منزل است و توجهی به آن ندارند. این در حالی است که مواد و مرحله های خشکشویی با آنچه ما تصور می کنیم بسیار متفاوت بوده و نیازمند تخصص و تجهیزات قدرتمند است.

در این مقاله بیشتر به توضیح چگونگی تمیز شدن لباس ها و این مراحل به صورت حرفه ای در خشکشویی ها می پردازیم.

۵ مرحله کلیدی از مراحل خشکشویی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در ابتدا بهتر است بدانیم معنی کلی خشکشویی چیست و به چه علت به این واژه خوانده می شود.  در توضیح این کلمه باید گفت از آنجایی که در این روش شستشو و لکه بری از آب هیچ استفاده ای نمی شود، واژه خشکشویی برای این نوع از شستشو انتخاب شده است.

با این حال برای ما که تصوری از آن نداریم خشکشویی بسیار عجیب و جالب خواهد بود. در ادامه مراحل جذاب خشکشویی را به ترتیب برای شما توضیح می دهیم.

مرحله اول – کارشناسی پارچه و لکه

زمانی که لباس را به خشکشویی تحویل می دهیم در ابتدا اطلاعات لباس توسط کارشناس و با استفاده از تجربه و اطلاعات مندرج در اتیکت آن ارزیابی می شود. اطلاعات نوشته شده بر روی لباس اعم از درصد مواد تشکیل دهنده الیاف، جنس و رنگ لباس ها در شستشو و انجام مراحل خشکشویی بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس خبره باید از آسیب ندیدن بافت لباس و همچنین رفع لکه ها اطمینان حاصل کند. دسته بندی لباس هایی که برای خشکشویی توسط مشتریان سفارش داده شده اند به لحاظ رنگ ، جنس الیاف و نوع لکه ها به عهده کارشناس است.

خشکشویی واش لین یکی از بهترین ها در صنعت خشکشویی است که خدمات خود را به صورت آنلاین و با استفاده از کارشناسان و ماشین آلات مجهز و خدمات عالی در خدمت مشتریان قرار داده است.

مرحله دوم – انتخاب بهترین حلال لکه ها

یکی از مواد پر کاربرد در مراحل خشکشویی حلال پرکلراتیلن بوده که در مقایسه با آب ۷۵ درصد سنگین تر است و خاصیت لغزنده کردن بافت لباس و مولکول های لکه و روغن روی آن را دارد. لباس را به ماده پرکلراتیلن یا مواد دیگر آغشته می کنند و بدین صورت لباس برای چربی و لکه زدایی آماده می شود.

در این مرحله از مراحل خشکشویی الیاف پارچه و لکه ها خاصیت جدا شدن از یکدیگر را پیدا می کنند. در واقع هر چه زودتر از زمان ایجاد لکه لباس گذشته باشد و آن را به خشکشویی ببریم، لکه ها بهتر از الیاف لباس جدا خواهند شد. هر چه لکه قدیمی تر باشد کمتر به مواد لغزنده پاسخ خواهد داد و جدا سازی سخت تر و پر کار تر خواهد بود.

بنابراین بهتر است خیلی زود به فکر لباس های مورد علاقه مان باشیم.

مرحله سوم – لکه برداری

در این بخش از مراحل خشکشویی برای برداشت لکه از روی لباس نه از آب، بلکه از دی اکسید کربن مایع استفاده می کنند. بله؛ همان دی اکسید کربنی که در محیط اطراف ما همیشه وجود داشته و دارد.

دی اکسید کربن باید تحت فشار بسیار بالا قرار گیرد که به شکل مایع درآید و برای خشکشویی و رفع لکه از روی لباس مناسب شود.

ماشین های خشکشویی به این صورت کار می کنند که لباس در قسمت میانی قرار داده می شود. سپس محفظه ماشین خشکشویی، بسیار تند می چرخد و لباس ها با دی اکسید کربن احاطه می شوند. محفظه ای با قدرت به دی اکسید کربن موجود فشار وارد می‌کند که CO2  به مایع تبدیل شود و مانند آب از میان بافت های الیاف لباس عبور کند. علاوه بر این مواد حلال را به همراه مولکول های تشکیل دهنده لکه از روی لباس بر می دارد.

زمان قرار گیری لباس در اکسید کربن مایع به تشخیص کارشناس خشکشویی متغیر خواهد بود و رابطه مستقیم با نوع لکه و الیاف پارچه دارد.

مرحله چهارم – خشک کردن لباس

در حالی که لباس ها در محفظه ماشین در حال چرخش هستند، با پایین آمدن فشار داخل محفظه ماشین خشکشویی دی اکسید کربن به گاز تبدیل می شود و لباس ها به صورت خشک بیرون می آیند. در این شرایط لباس ها هیچ گونه نم و خیسی‍‌ ندارند. مواد حلال نیز از داخل محفظه تخلیه می شود.

پس از اتمام مراحل خشکشویی امکان جداسازی حلال از مولکول های چربی، لکه و ناخالصی ها وجود دارد و محلول قابل بازیافت است.

مرحله پنجم – صاف و مرتب کردن لباس ها

لباس ها همانند شستشو در ماشین لباسشویی پس از انجام خشکشویی چروک خواهند شد و نیاز است که صاف و مرتب شوند. صاف شدن لباس ها به وسیله اطو دستی صنعتی، پرسی و یا بخار در خشکشویی انجام می شود.

سایر خدمات خشکشویی

خشکشویی ها خدماتی غیر از شستشو را در روند مراحل خشکشویی خود انجام می دهند. بعضی از لباس ها بر اساس خواست مشتری نیاز به آهار زنی برای خوش فرم ایستادن لباس روی بدن دارند که این موضوع توسط خشکشویی برای مشتری ها انجام می پذیرد.

همچنین خدماتی نظیر رنگ کردن لباس ها نیز جز خدمات خشکشویی محسوب شده که در صورت درخواست مشتری توسط خشکشویی ها ارائه می شود.

در آخر

با مراحل خشکشویی آشنا شدیم و دانستیم که تجربه و دانش افراد متخصص و ماشین آلات تخصصی برای ارائه خدمات بهتر به ما تاثیر بسزایی دارد و جوابگوی نیازهای زندگی است.

ما در خشکشویی آنلاین واش لین خدمات بی نظیری را به شما ارائه می دهیم. مشتریان ما این امکان را دارند  که در کمترین زمان لباس های نیازمند خشکشویی خود را تحویل دهند و شسته شده دریافت کنند. با سفارش خدمات از واش لین بهترین خدمات خشکشویی را دریافت می کنید که تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد