مدل میز تلویزیون را بر اساس چیدمان خانه چطور انتخاب کنیم؟

0

مدل میز تلویزیون را بر اساس چیدمان خانه چطور انتخاب کنیم؟: همه افراد دوست دارند که محیط خانه و به خصوص اتاق پذیرایی خود را به صورت چشمگیر و زیبا دکوراسیون کنند؛

اما شاید این کار برای عده  زیادی باتوجه به تنوع بالایی که مدل های میز تلویزیون دارند؛ کار سختی باشد.

البته تماشا مجله های دکوراسیون و طرح های موجود در فضای اینترنت تا حد زیادی کمک کننده است؛ اما باز هم عده زیادی بعد از انتخاب میز و قراردهی آن در اتاق امکان دارد که از انتخاب خود پشیمان شوند.

مدل میز تلویزیون را بر اساس چیدمان خانه چطور انتخاب کنیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شاید اگر به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید؛ انتخاب بهترین و مناسبت ترین مدل میز تلویزیون کار سختی نباشد.

در این نوشته قصد داریم؛ مواردی را مطرح کنیم که با به کارگیری آن ها خانواده ها این امکان را داشته باشند که مدل میز تلویزیون خود ر به راحتی انتخاب کند.

راهنمای انتخاب مدل میز تلویزیون

اول اینکه هر مدلی زیبایی های خاص خودش را دارد و بدون شک اگر در محیط مناسب و در دکوراسیون مربوط به خودش قرار بگیرد، زیبایی فضا را تکمیل می کند؛

بنابراین مسئله ای که باعث می شود، یک مدل هارمونی که ما انتظار داریم را ایجاد نکند، عدم تطابق با محیط است.

توجه به نکاتی که در تیترهای زیر به آن ها اشاره می شود، کمک کننده است.

شکل و فرم مبلمان

در فضایی همچون اتاق پذیرایی حضور چند المان همچون میز تلویزیون و مبلمان و شاید پرده به محیط هویت می‎دهد؛ بنابراین این چند عنصر باید در بیشترین هماهنگی نسبت به هم باشند.

در این میان از همه مهم تر مبلمان است زیرا تمامی اعضا خانواده هنگامی که روی مبلمان درکنار یکدیگر یا به تنهایی نشسته اند؛

تلویزیون تماشا می کنند. این نکته نشان می دهد که هنگام انتخاب مدل میز تلویزیون باید به فرم و طرح و ابعاد مبلمان توجه ویژه ای شود.

به عنوان مثال میزها ممکن است با توجه به مدل و نحوه ساخت ارتفاع مختلفی داشته باشند. این مسئله در مورد مبلمان نیز صحت دارد؛

اما نکته مهم تطابق میزان ارتفاع این دو وسیله به نحوی است که شخص هنگام تماشا تلویزیون دچار مشکل نشود.

در مورد طرح و رنگ این تطابق ساده تر قابل تشخیص است و اکثر افراد به تنهایی یا به کمک راهنمایی هایی که از فروشندگان می گیرند، امکان تشخیص آن را دارند؛

البته باید توجه داشته باشید که در خصوص رنگ برخلاف طرح دقیقا نباید از الگوهای مشابه طبیعت استفاده کنید.

به این معنی که شما اگر یک مبلمان سلطنتی داشته باشید؛ قطعا به دنبال یک میز تلویزیون سلطنتی هستید؛ اما اگر رنگ مبلمان طوسی باشد، الزما به دنبال یک میز طوسی رنگ نیستید.

فضای اتاق

از اصلی ترین نکاتی که در انتخاب مدل میز تلویزیون باید مد نظر قرار بگیرد، فضای کلی اتاق است.

متراژ، میزان تابش نور، رنگ دیوارها و غیره همگی مواردی هستند که در این رابطه مهم به نظر می رسند. اهمیت متراژ از دیگر گزینه ها بالاتر است.

طبیعتا شما برای یک اتاق کوچک از یک میز تلویزیون بزرگ که کل فضا را می گیرد، استفاده نمی کنید؛ به این دلیل که انتخاب های دیگری مانند میزهای دیواری وجود دارند که فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند.

برعکس این قضیه نیز صادق است؛ امکان دارد که اتاق شما و فضایی که جهت قرارگیری میز تلویزیون در نظر گرفته اید، به اندازه ای نباشد که میز را روی دیوار نصب کنید.

رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری و میزان تابش نور در روز نیز از مواردی است که باید پیش از انتخاب رنگ میز تلویزیون به آن فکر کنید.

سلیقه و نیاز شخصی

سلیقه نیز عاملی است که در انتخاب مدل میز تلویزیون تاثیرگذار است و یکی از اصلی ترین ها نیز به شمار می رود.

نکته جالب در این مورد این است که مدلی که از نظر یک شخص بسیار زیبا و چشم نواز به حساب می آید، شاید از نظر افراد دیگر بسیار ناهماهنگ و نازیبا به نظر برسد.

این نکته نشان از نسبی بودن این فاکتور دارد؛ البته شاید صنعت مد در شکل گیری سلیقه افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

به این معنی که اگر یک مدل میز تلویزیون خاص مد شود؛ بخش زیادی از افراد جامعه تصور می کنند که این مدل بسیار زیبا است؛ درحالیکه چند سال بعد شاید نظر حالا را نداشته باشند.

در مورد نیاز شخصی مسئله کمی متفاوت است. برخی از افراد به کشوها، فضاهای اضافه یا باکس های مختلفی جهت قراردهی وسایل تزئینی نیاز دارند؛

این درحالی است که امکان دارد، دسته ای دیگر از افراد مدل میز تلویزیون ساده را ترجیح می دهند و نیازی هم به باکس یا قفسه و کشوی اضافه ندارند.

بهترین مدل میز تلویزیون را چگونه خریداری کنیم؟

خیلی از افراد ترجیح می دهند، کالاهایی که به آن نیاز دارند را حضوری خریداری کنند؛ ولی راه های آسانتری نیز وجود دارد.

جهت خرید میز تلویزیون مناسب شما به طور متوسط باید از چندین مغازه مختلف بازدید کرده و اجناس آن را بررسی کنید. اگر مسافت بین فروشگاه ها زیاد باشد؛ زمان تلف شده شما به مراتب بیشتر می شود.

در حالی که با استفاده از خرید اینترنتی میز تلویزیون شما با صرف چند دقیقه زمان امکان انتخاب گزینه مورد نظر خود و تهیه آن را دارید.

با توجه به وجود فروشگاه های معتبری همچون خوگر این کار بسیار آسان است. به این علت که تنوع جالب و بی نظیری از انواع لوازم دکوراسیونی را در این وبسایت شاهد هستید که همگی کیفیت بسیار بالایی دارند.

سخن پایانی

با توجه به مدل های متنوعی از میز که در بازار موجود است؛ انتخاب مناسب ترین مورد که با چیدمان منزل هماهنگی داشته باشد؛ کمی سخت به نظر می رسد؛

اما با توجه به مطالبی که گفته شد، اگر هنگام انتخاب مدل میز تلویزیون با توجه به مواردی همچون طرح و مدل مبلمان، فضای اتاق و سلیقه و نیاز خود امکان انتخاب بهترین گزینه که با چیدمان خانه منطبق باشد را دارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد