برای خرید صندلی راک کلاسیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

برای خرید صندلی راک کلاسیک به چه نکاتی توجه کنیم؟: از اوایل قرن ۱۸ میلادی، صندلی راک کلاسیک راه بسیار خوبی به چیدمان منازل باز کرد.

این صندلی ها ابتدا در باغ ها استفاده و به عنوان صندلی ای ساده با کمان هایی در انتهای پایه ها تولید می شدند. از آن زمان تاکنون صندلی های گهواره ای در سراسر دنیا به خصوص در قرن های ۱۹ و ۲۰ گسترش و رواج یافتند.

برای خرید صندلی راک کلاسیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه صندلی راک در طیف گسترده ای از مواد، رنگ و طرح در دسترس قرار گرفته اند. بنابراین زمانی که سخن از انتخاب بهترین آن ها به میان می آید؛

گزینه های بسیاری در مقابل شما قرار می گیرد. در این رابطه سایت خوگر به منظور انتخاب مناسب و صحیح در هنگام خرید صندلی راک مطالب مفیدی را در اختیار شما می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید که نکات مهم پیش از خرید این صندلی را توضیح دهیم.

آیا صندلی راک کلاسیک برای شما مناسب است؟

خرید صندلی گهواره ای انتخابی است که باید به طور شخصی انجام شود.

زیرا باید بدانید که نکاتی مانند محل قرارگیری، مواد تولید آن، سبک، طراحی، رنگ و راحتی آن نقش حائز اهمیتی در انتخاب شما خواهند داشت.

به عنوان نمونه اگر می خواهید که صندلی راک کلاسیکی بخرید که از آن در فضای باز استفاده کنید؛ باید پوشش  ضد آب داشته و مقاوم باشد.

همچنین با گذشت سال های زیاد همچنان زیبایی روز اول خود را حفظ کند. در ادامه نکاتی که باید هنگام خرید اینترنتی صندلی راک در نظر بگیرید؛ بیان می شوند.

عملکرد صندلی

در ساخت صندلی راک کلاسیک از چوب درخت بلوط، گردو، بید یا دیگر مواد مناسب استفاده می شود. همچنین به منظور مصارف خارجی باید از مواد سخت با روکش های مناسب تولید شوند.

صندلی راک در زمان استراحت به کاهش استرس و تنش های روزمره کمک می کند. بنابراین با توجه به نکات گفته شده، صندلی هایی را انتخاب کنید که راحتی مورد نیاز را برای شما فراهم کند.

در معاشرت و گفتگو نیز عملکرد خوبی دارند که با خرید بیش از یک صندلی در آرامش دیگران نیز سهیم خواهید بود.

البته دقت داشته باشید که چه میزان فضا را در نظر دارید که به این صندلی اختصاص دهید. زیرا ممکن است که شلوغی فضا را افزایش دهد.

بنابراین قبل از خرید صندلی راک تمامی نکات عملکردی آن را بررسی و سپس نسبت به پرداخت و فرآیندهای خرید اقدام کنید.

جنس

همانطور که گفته شد؛ در ساخت صندلی های راک کلاسیک از چوب های نرم مانند کاج و از چوب های سخت مانند بلوط، ساج، بید و مواد پلیمری و رزین های پلاستیکی استفاده می شود.

هنگام انتخاب، سوالات زیر را از فروشنده و مشاوران فروشگاه های مجازی در خصوص جنس آن ها بپرسید.

دوام: آیا مواد به کار رفته در صندلی راک کلاسیک قابلیت استفاده در فضای بیرون از منزل را دارند؟

تعمیر و نگهداری: روش های نگهداری آن چیست و آیا به آسانی قادر به انجام آن هستید؟

ظاهر: آیا با مرور زمان زیبایی و جلای خود را حفظ می کند؟

راحتی: مواد به کار رفته در آن تا چه اندازه راحتی مورد نیاز را فراهم می کنند؟

وزن: آیا جا به جایی آسانی دارد؟

قیمت: مواد به کار رفته در ساخت آن چه اندازه ارزش پولی را افزایش می دهد؟

چوب نرم

چوب های نرم مانند کاج از جمله مواد انعطاف پذیر در ساخت صندلی راک هستند. این نوع چوب ها فراوان و ارزان بوده؛

اما دوام مناسبی در برابر شرایط آب و هوایی فضای بیرون ندارند. همچنین به راحتی خراش روی آن ها ایجاد می شود و همین امر ظاهر صندلی را زشت می کند.

بهتر است که پوشش های مناسب برای آن ها در نظر گرفته شود که دوام آن در برابر عوامل محیطی افزایش پیدا کند. با این حال ممکن است کع پس از مدتی به نگهداری و ترمیم نیاز پیدا کنند.

چوب سخت

چوب بلوط در دسته بندی چوب های سخت قرار می گیرد. این نوع چوب ها به طور کلی در مقایسه با چوب های نرم انتخاب مناسب تری به عنوان مواد سازنده صندلی راک هستند. در نگهداری آن نیز باید دقت کنید.

البته امروزه از روکش های مناسب استفاده می کنند که عمر آن ها طولانی تر است و دوام بهتری دارند.

زیرا خراش روی آن به سختی ایجاد می شود. همچنین این نوع صندلی ها در برابر عوامل محیطی و آب و هوایی مقاوم تر هستند.

مواد پلیمری

نگهداری صندلی راک ساخته شده از مواد پلیمری بسیار آسان است. به راحتی با پارچه و محلول ساده آب و صابون تمیز می شوند.

همچنین وزن کم تری داشته و در برابر عوامل تخریبی دوام خوبی دارند. ضمن اینکه راحت، شیک و قوی هستند. این مواد قابلیت بازیافت دارند و در رنگ ها و طرح های متنوعی ساخته می شوند.

انتخاب ابعاد مناسب

بعد از جنس صندلی های راک کلاسیک به نکاتی مانند اندازه، ارتفاع و میزان فضایی که اشغال می کنند؛ باید توجه کنید. ابعاد صندلی راک به ظاهر و طراحی آن بستگی دارد. ابعاد حدودی آن ها عبارت است از:

  • ارتفاع تکیه گاه ۹۴ تا ۱۱۵ سانتی متر
  • عرض ۶۶ تا ۷۶ سانتی متر
  • عمق ۸۱ تا ۹۴ سانتی متر

افراد با قدهای کوتاه تر بهتر است کع صندلی راک مدل کلاسیک با ارتفاع نشیمن کم تر را انتخاب کنند. در حالی بلندقد ها با ارتفاع نشیمن بالاتر احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی صندلی راک کلاسیک و نکاتی که باید در هنگام خرید آن در نظر داشته باشید؛ پرداختیم. این صندلی ها در طرح ها و رنگ های متنوع و با جنس های متفاوت ساخته می شوند.

مدل کلاسیک این محصول مزایای بسیاری مانند ایجاد احساس آرامش، کاهش اضطراب و بهبود دردهای کمر و گردن دارد.

در خرید باید به عملکرد مورد نیاز، ابعاد و جنس صندلی دقت کنید. به عنوان نمونه اگر صندلی را می خواهید که در فضای بیرون قرار دهید؛

بهتر است که پوشش ضد آب داشته و در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد.

در این رابطه باید بدانید که سایت خوگر امکان خرید اینترنتی صندلی راک را با طرح های متنوع متناسب با سلیقه شما فراهم کرده است.

به این مطلب علاقه داشتید؟

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد