لباس هایی که باید با خشکشویی شست کدام است؟

0

لباس هایی که باید با خشکشویی شست کدام است؟ همیشه در مواقعی که لباسی برای ما ارزش زیادی دارد یا شستشوی آن در منزل امکان پذیر نیست؛ از خدمات خشکشویی ها استفاده می کنیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چه لباس هایی را بهتر است که با خشکشویی بشوییم؟ یا اینکه این روش چگونه انجام می شود و چه تفاوت هایی با شستشوی معمولی دارد؟

لباس هایی که باید با خشکشویی شست کدام است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : منظور از خشکشویی روشی است که از پودر لباسشویی و آب در شستشو استفاده نمی شود؛ اما به این معنا نیست که لباس ها در این فرآیند خشک هستند. درواقع در این روش از مواد شیمیایی جهت از بین بردن لکه ها از روی پارچه استفاده می شود که بدون شک به شکل مایع است. بنابراین در ادامه ویژگی های لباس هایی که باید با خشکشویی شست را شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص لباس هایی که باید با خشکشویی شست

در زمان شستشو زمانی که آب و مواد شوینده با یکدیگر ترکیب می شوند؛ در بیشتر مواقع به بافت پارچه آسیب می رسانند یا موجب تغییر رنگ آن خواهندشد. بنابراین اگر پارچه مقاومت بالایی نداشته باشد؛ به سرعت از بین خواهدرفت. برخی از لباس ها به خصوص لباس های مجلسی که گران قیمت هستند؛ با استفاده از پارچه های ابریشمی دوخته می شوند یا اینکه روی آن ها تزئینات مختلف وجود دارد.

در رابطه با این موضوع باید بدانید که از جمله لباس هایی که باید با خشکشویی شست؛ لباس های مجلسی هستند؛ اما همیشه تشخیص این مسئله به این سادگی نیست. در برخی از اوقات ممکن است تصور کنید که پارچه مقاومت خوبی دارد و به سادگی آن را در منزل شستشو می دهید؛ اما پس از انجام این کار لباس شما کیفیت اولیه خود را از دست می دهد.

بنابراین بهتر است که اصول تشخیص لباس  هایی که باید با خشکشویی شست را بدانید که هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

برچسب روی لباس

اگر لباسی که قصد شستشوی آن را دارید؛ توسط یک برند معتبر تولید شده است؛ بدون شک روی برچسب آن اطلاعات مربوط به شستشو نیز وجود دارد. با توجه به اینکه شما اطمینان دارید که این اطلاعات توسط برند سازنده تایید می شود؛ قابل اعتماد هستند.

این موارد ممکن است که با علائم و یک حرف یا عبارت مشخص شده باشد. به عنوان مثال اگر با عبارت Dry Clean Only مواجه شدید؛ باید بدانید که این لباس باید با روش خشکشویی شسته شود. بنابراین اگر در این زمینه مهارت کافی ندارید؛ بهتر است که لباس خود را به مراکز معتبر خشکشویی همچون واش لین بسپارید.

توجه به نوع و جنس پارچه

گاهی تشخیص روش شستشوی مناسب آسانی نیست و هیچ برچسبی نیز روی لباس وجود ندارد. در این شرایط باید با توجه به نوع پارچه و جنس آن تشخیص دهید که دستور شستشوی آن چگونه است. اگر اسامی پارچه ها را می شناسید؛ باید بدانید لباس هایی که باید با خشکشویی شست؛ پارچه های مخمل، پشمی و تافته دارند.

همچنین امکان شستشوی دیگر انواع در منزل وجود دارد؛ اما باید قبل از شستشو از رنگ پارچه اطمینان حاصل کنید که دچار رنگ رفتگی نشود. جهت این کار باید یک آزمایش ساده انجام دهید. یک پارچه نخی تمیز را کمی نمدار کنید و مقداری کف پودر رختشویی روی آن بریزید. در این آزمایش از پشت لباس استفاده کنید و پارچه آغشته به کف و نم را به آن بمالید. با این کار مشخص خواهدشد که پارچه رنگ پس می دهد یا خیر.

آیا لباس های چرمی را به خشکشویی بسپاریم؟

شاید می پرسید که در رابطه با پارچه های چرمی باید چه کاری انجام دهید؟ در این رابطه باید بدانید که بهترین روش برای شستشوی لباس های چرمی خشکشویی است. بنابراین باید این لباس ها را به مراکز معتبر خشکشویی بسپارید. زیرا به این لباس ها در زمان شستشو نباید چنگ زده شود. ضمن اینکه باید در دمای بسیار پایین لباس های چرمی را بشویید.

بنابراین اگر توانایی شستشوی این لباس ها را با این شرایط ندارید؛ بهتر است بدانید که مراکز خشکشویی این کار را به سادگی و در زمانی کوتاه انجام می دهند. به طوری که چرم لباس شما پوسته پوسته نشده و رنگ آن نیز از بین نمی رود.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که هر اندازه یک لباس کثیف یا دارای لکه های فراوان باشد؛ در صورتی که به درستی شستشو شود؛ امکان اینکه کیفیت و سلامت آن حفظ شود؛ وجود دارد. البته در صورتی لباس شما مثل روز اول خود خواهند بود که با روش درست شستشو شود.

در این خصوص باید ویژگی های لباس هایی که باید با خشکشویی شست را بدانید. بنابراین در این نوشته به راه هایی که در این تشخیص به شما کمک می کنند؛ اشاره شد. یکی از مهم ترین راه هایی که در این رابطه وجود دارد؛ توجه به جنس پارچه است.

در این مقاله دانستید که پارچه های پشمی و ابریشمی یا لباس هایی که تزئینات خاصی همچون منجوق دوزی و گلدوزی دارند؛ باید با استفاده از روش خشکشویی شسته شوند. البته در بسیاری از موارد با مطالعه برچسبی که برند سازنده لباس روی آن چسبانده است؛ اطلاعات مناسبی در این رابطه به دست خواهیدآورد.

در نهایت نیز باید بدانید که اگر تجهیزات خشکشویی را ندارید؛ بهتر است که لباس هایی که باید با خشکشویی شست را به مراکز معتبر و بزرگی همچون واش لین بسپارید. زیرا کارشناسان و پرسنل ما با بررسی نوع پارچه لباس شما، به بهترین شکل آن را شستشو می دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد