آیا مزایای ثبت شرکت در عمان را می دانید؟

0

آیا مزایای ثبت شرکت در عمان را می دانید؟ امروزه با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دنیا، تجارت و مبادله کاری بسیار سخت است. از جمله این مشکلات مالیات سنگین و عدم تمدید ویزای مالکین شرکت ها است. در این مقاله قصد داریم با مزایای ثبت شرکت در عمان آشنا شویم و به بررسی سرمایه گذاری بلند مدت در آن بپردازیم.

آیا مزایای ثبت شرکت در عمان را می دانید؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از علل مهم مهاجرت به کشور عمان از طریق ثبت شرکت، گرفتن اقامت این کشور است. اقامت در عمان به انواع ممتاز و درجه یک تقسیم بندی می شود که تفاوت آن در مدت اعتبار و همچنین رفت و آمد به کشورهای اطراف است.

با وجود تحریم های متعدد از سوی دولت های مختلف بر کشور ایران، تجارت ما با دیگر کشورها با مشکلاتی روبرو است؛ اما رابطه قوی دولت ایران و عمان، تجارت و بازرگانی را برای ما با سهولت روبرو کرده است. از جمله این مبادلات تجاری باید به ثبت شرکت در عمان اشاره کرد که مزایای متعددی را برای هر دو طرف در پی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت ثبت فردا مراجعه کنید.

مزایای ثبت شرکت در عمان چیست؟

با توجه به رابطه قوی دولت عمان با حکومت های دیگر نظیر امارات و عربستان، تجارت و سرمایه گذاری در این کشور با سود بالایی همراه است. تورم پایین در این کشور، سرمایه گذاران ایرانی و خارجی را ترغیب به ثبت شرکت در این منطقه می کند.

یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در عمان، گرفتن اقامت است. با ثبت شرکت در عمان، در ابتدا اقامتی ۶ ماهه اخذ می‌کنید. سپس بعد از فعالیت مداوم شرکت، موفق به دریافت اقامتی ۲ ساله خواهید شد که قابل تمدید است. با ثبت شرکت حقوقی فرصت خوبی دارید که از همان ابتدا اقامت ۲ ساله‌ ای دریافت کنید.

دولت این کشور در جهت افزایش سطح سرمایه گذاری داخلی و خارجی امکاناتی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است که بتوانند در بخش های غیر نفتی نیز فعالیت کنند. این بستر اقتصادی باعث سود بیشتر برای دولت عمان و انگیزه ای برای سرمایه گذاران می شود که این بستر شامل موارد زیر است:

  •     سرمایه گذار خارجی، مالک صددرصد شرکت است.
  •     با افتتاح حساب بین المللی در عمان، وام و تسهیلات با بهره کم از بانک دریافت کنید.
  •     اقامت این کشور را با ثبت یک شرکت حقیقی یا حقوقی دریافت می کنید.
  •     پروانه شرکت هر ۵ سال تمدید می شود؛ در این صورت از مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مالی و پرداخت مالیات از سود سهام محروم می شوید.
  •     سرمایه گذاران و نمایندگان آن ها که قصد دارند مواد اولیه و تجهیزات صنعتی را برای شرکت خارجی فعال خود وارد کنند؛ از معافیت گمرکی تا ۱۰ سال برخوردار می شوند.

عمان کشوری امن برای سرمایه گذاری

یکی از علل سرمایه گذاری در این کشور این است که عمان کشور امنی محسوب می شود. نرخ تورم در این کشور پایین است و از بازار قابل اعتمادی برای سرمایه گذاری بلند مدت برخوردار است. عمان از نظر کسب و کار از کشور هایی همچون کویت و ترکیه رتبه ای بالاتر دارد.

سود تسهیلات بانکی، دارای نرخ پایینی است و ایجاد ارتباط تجاری با کشور هایی که از نظر سیاسی با ما در اختلاف هستند را فراهم می کند. بنابراین، ثبت شرکت برای ایرانیان راحت است؛ زیرا از طریق بنادر خود و همچنین خطوط ترانزیت و خطوط ریلی می توانند با کشور عمان در ارتباط باشند.

یکی از طرح های جدید دولت عمان در سال جاری، ایجاد اقتصاد غیرنفتی است. این کشور بستر اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع را برای کشورهای خارجی فراهم کرده است.

از مزایای ثبت شرکت در عمان، فعالیت تجاری در مناطق آزاد این کشور است که مالکیت صد درصد آن را در پی دارد. اگر سیاست های دولت عمان باعث ایجاد خسارت به سود یا سرمایه شما شود، آن را به طور کامل جبران می کند. همچنین از طریق ضمانت نامه های صادراتی و آژانس های مالی به شما بیمه اعتبارات صادراتی ارائه می کند.

نکات مهم برای ثبت شرکت در عمان

در گذشته ثبت شرکت های تولیدی برای ایران در مناطق آزاد عمان فراهم بود؛ اما این نوید را به شما می دهیم که ثبت شرکت تجاری هم از این پس امکان پذیر خواهد بود. تنها نکته ای که باید مدنظر قرار دهید ارائه یک برنامه تجاری قوی به این دولت است.

دیگر مزایای ثبت شرکت در عمان این است که هزینه سالیانه پرداخت نخواهید کرد چرا که پروانه شرکت هر پنج سال تمدید می شود. تنها هزینه ای که باید مدنظر قرار دهید، هزینه اسپانسر عمانی به صورت سالیانه است.

توصیه می شود اگر به دنبال افزایش مزایای ثبت شرکت در عمان هستید، یک شرکت حقیقی تاسیس کنید؛ چراکه امکان تبادلات فراوان و ارزشمند با شرکت های اروپایی و آمریکایی را برای شما فراهم می کند؛ هرچند که با افتتاح حساب بانکی هر دو نمونه شرکت، این امکان فراهم شده است.

در نهایت مالیات برای شرکت ها در عمان بسیار ناچیز است. لازم به ذکر است باید در ارائه فعالیتی که ادعا نموده اید؛ کوشا باشید. سایت ثبت فردا در این مسیر از ابتدا تا انتها با شما همراه است.

کلام آخر

همه ما به دنبال افزایش سود و سرمایه خود هستیم. ما یکی از روش های آن را به شما اطلاع رسانی کردیم که ثبت شرکت در عمان است. با مزایای آن از جمله معافیت مالی و گمرکی آشنا شدیم. از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در عمان؛ ثبت در مناطق آزاد، گرفتن اقامت، افتتاح حساب بین المللی و تجارت با کشورهای بزرگ اقتصادی است.

اگر به دنبال اطلاعات کاربردی و جامع در این زمینه می گردید، به سایت ثبت فردا مراجعه کنید. از جمله خدماتی که این سایت در خصوص ثبت شرکت به ما می دهد شامل انتخاب نام مجموعه، ثبت شرکت در عمان، ثبت شعبه شرکت خارجی و ثبت آن در مناطق آزاد است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد