کدام شرکتها برای ثبت شرکت در عمان مجاز هستند؟

0

کدام شرکتها برای ثبت شرکت در عمان مجاز هستند؟ در این سال ها کشور عمان به یکی از بهترین و پرمخاطب ترین کشورها در زمینه ثبت شرکت مبدل شده است. اگر قصد ثبت شرکت در عمان را دارید، بهتر است بدانید این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی شرایط فوق العاده ای دارد. از جمله علل این شرایط هم جواری با کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس همچون امارات و عربستان است.

کدام شرکتها برای ثبت شرکت در عمان مجاز هستند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوده : علاوه بر آن پیشرفت عمان در حوزه پرورش انواع ماهی های مخصوص دریای عمان و خلیج فارس و صادرات ذخایر عظیم نفتی بسیار شایان ذکر است. از دیگر مزایای اقتصادی کشور عمان صادرات و واردات به دیگر کشورهای اروپایی بدون هیچ گونه محدودیتی به حساب می آید.

به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی به قصد ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار به این کشور مهاجرت می کنند. در صورتی که به تاسیس و راه اندازی شرکت در این کشور علاقه دارید، با کارشناسان مجرب ثبت فردا تماس بگیرید. در ادامه درباره شرکت هایی که این امکان را دارند که در کشور عمان به ثبت برسند به بحث خواهیم پرداخت.

شرکت های مجاز برای ثبت شرکت در عمان

یکی از سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در عمان، این است که کدام شرکت ها برای ثبت در این کشور قانونی هستند. یکی از نگرانی های این افراد تحریم هایی است که به وسیله کشورهایی نظیر آمریکا به ایران اعمال شده و امکان رشد و پیشرفت شرکت ها را تا حد بسیاری کاهش داده است.

بهتر است بدانید در کشور عمان این شرایط و سخت گیری ها وجود ندارد. درواقع شما با ثبت شرکت در کشور عمان قادر خواهید بود به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی با کشورهای دیگر مانند آلمان و سوئیس و غیره تبادل کالا و محصول داشته باشید. در ذیل به شرکت هایی که امکان ثبت در کشور عمان را دارند اشاره خواهیم کرد.

  • اولین نوع از شرکت های تجاری در کشور عمان، شرکت با مسئولیت محدود شناخته می شود. در این نوع شرکت ها سهام تمام شرکا محدود به آن سرمایه ای است که برای تاسیس شرکت به کار گرفته اند.
  • دومین شرکت، شرکت سهامی عام است. در این دسته از شرکت ها تمامی وظایفی که به سهامداران واگذار شده براساس درصد شراکت آن ها تعریف می شود.
  • سومین شرکت با نام شرکت سهامی خاص وجود دارد که برخلاف سهامی عام تمامی سرمایه مورد نیاز توسط شرکا تعیین و به کار گرفته می شود.
  • چهارمین شرکت در قسمت شرکت های تجاری مجاز با نام مشارکت محدود شناخته شده است. در این دسته از شرکت ها تنها شریک عمانی در مقابل تمام بدهی ها و مسائل به وجود آمده در شرکت مسئول خواهد بود.
  • پنجمین دسته از شرکت ها را آژانس بازرگانی نامگذاری کرده اند. همان گونه که از نام این شرکت برمی آید وظایف آژانس در زمینه تبلیغ و ارائه کالاهای یک موسسه عمانی است.
  • ششمین نوع شرکت را با نام دفتر شعبه ثبت می شود. در این نوع شرکت ها یک فرد خارجی برای تاسیس شرکت به عمان آمده است و قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارد.
  • هفتمین و آخرین دسته از شرکت های مجاز، دفتر نمایندگی است. برای ثبت شرکت در عمان تحت عنوان دفتر نمایندگی، فرد سرمایه گذار باید به تبلیغ محصولات و کالاهای شرکت خود در این کشور بپردازد. برای اطلاع از شرایط ثبت این شرکت ها با مشاورین ما در ثبت فردا تماس بگیرید.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کشور عمان

در سال های قبل بیشتر اقتصاد کشور عمان بر پایه ذخایر نفتی آن می چرخید. به طوری که در هنگام نام بردن از این کشور تنها مزیتی که برای آن بیان می شد صادرات منابع نفتی و محصولات مشتق آن بود. اما در سال گذشته دولت کشور عمان اظهار کرده بود که قصد دارد این کشور را با نام اقتصادی به غیر از ذخایر نفتی به شهرت برساند.

این کار باعث شد که سرمایه گذاران بسیاری به این کشور برای ثبت شرکت بیایند. همچنین افزایش سهامداران شرکت های خارجی باعث واردات محصولات و کالاهای نایاب به کشور عمان شد. از سری مزایای ثبت شرکت در این کشور این است که سرمایه گذاران علاقه مند به این کار به راحتی مالکیت تمام حقوق شرکت خود را بدون دخالت افراد دیگر بر عهده دارند.

همچنین امکان دریافت وام های کلان بدون بهره بالا وجود دارد. جالب است بدانید در صورت ثبت شرکت در عمان شما از پرداخت مالیات معاف خواهید شد و در صورت بروز هر گونه خسارتی، شرکت شما توسط دولت عمان بیمه می شود.

نکته نهایی

در صورتی که یک فرد ایرانی قصد شراکت با یکی از اتباع کشور عمان را داشته باشد، ۷۰ درصد از سهام شرکت به فرد ایرانی و ۳۰ درصد آن به شخص تابع عمان واگذار خواهد شد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که سهامدار عمانی به هیچ وجه حق دخالت در امور مدیریتی و سود های شرکت را ندارد.

نحوه ثبت شرکت های گوناگون در کشور عمان

شما برای ثبت انواع شرکت ها نظیر مسئولیت محدود یا سهامی عام و خاص باید از راه های حقیقی یا حقوقی نسبت به این کار اقدام کنید. برای ثبت شرکت در عمان به روش حقیقی لازم است که شخص سرمایه گذار در ایران شرکتی نداشته باشد.

در صورتی که فرد دارای موسسه یا شرکتی در کشور مبدا باشد، باید مدارک و گواهی های لازم در حوزه کار و فعالیت خود را به اداره مربوط در عمان تحویل دهید. توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به ترجمه تمام مدارک است.

در نتیجه

کشور عمان از جمله کشورهای پیشرفت کرده حوزه تجارت محسوب می شود. به همین دلیل سرمایه گذاران برای تاسیس شرکت به این کشور رو می آورند. در این مقاله به انواع شرکت های قانونی در کشور عمان اشاره کردیم. از انواع آن ها شرکت هایی نظیر مسئولیت محدود، سهامی عام و سهامی خاص، دفتر نمایندگی و غیره که در بالا توضیح داده شده اند قابلیت ثبت در کشور عمان را دارند.

همچنین درباره نحوه ثبت شرکت ها مزایای سرمایه گذاری در این کشور را بیان کردیم. توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت شرکت در هر کشوری حتما با یک مشاور و متخصص مشورت کنید. افرادی که تمایل به ثبت شرکت در عمان دارند برای دریافت مشاوره این فرصت را دارند که با متخصصان ثبت فردا در این زمینه صحبت کنند. پس با ما تماس بگیرید و با اطمینان خاطر در این کشور به کسب و کار مشغول شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد