چه زمانی شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند؟

0

چه زمانی شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند؟ مبلمان از جمله وسایلی است که هر روز، به دفعات زیاد و مدت زمان طولانی از آن استفاده می شود. با توجه به اینکه مبلمان در شکل و ظاهر دکوراسیون تاثیر زیادی دارد؛ وجود هر گونه آلودگی روی آن نمای منزل را تحت تاثیر قرار می دهد.

چه زمانی شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که بسیار از خانواده هایی که کودکان کم سن و سال دارند؛ جهت جلوگیری از آلودگی زود هنگام مبلمان روی آن را با روکش های خاصی می پوشانند. با این حال وجود گرد و غبار در فضا و استفاده مداوم موجب می شود که هر چند وقت یک بار نیاز باشد که مبلمان شستشو شود.

برخی از افراد تصور می کنند که با هر روشی که شستشو انجام گیرد؛ پوشش مبل حالت کدر و کهنه به خود خواهدگرفت و هرگز مانند روز اول نمی شود. این مسئله به این معنا است که شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند. به همین دلیل در این نوشته به این موضوع پرداخته می شود که آیا این تصور درست است و چه زمانی این اتفاق رخ می دهد؟

آیا شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند؟

پاسخ به این پرسش نیازمند توجه به عوامل مختلفی است. درواقع تحت تاثیر این عوامل این امکان وجود دارد که به رنگ و بافت پارچه آسیب جدی وارد شود. البته این مسئله به هیچ وجه مطلقی نیست و همیشه شستن مبلمان موجب آسیب به آن نخواهدشد.

بنابراین با اشراف به این مسئله با جلوگیری از بروز این عوامل حتی با وجود شستشوی مکرر، مبلمانی نو و تمیز خواهید داشت. در ادامه راهکارهایی را برای شما توضیح می دهیم:

عدم استفاده از مواد شوینده مناسب

درست است که استفاده از هر نوع ماده شوینده ای در نهایت موجب تمیزی و پاک شدن لکه ها از روی پارچه می شود؛ اما هر یک از این مواد فرمولاسیون جداگانه ای دارند که میزان قدرت و عملکرد متفاوتی را به همراه خواهند داشت.

با این وجود یک وجه اشتراک بین همه این مواد وجود دارد که ترکیب این مواد با آب به میزان کم یا زیادتر از حد معمول به پارچه آسیب وارد می کند.

البته بعضی از پارچه ها به دلیل استحکامی که دارند؛ در برابر شستشو با آب نیز مقاوم هستند و بافت و رنگ اولیه خود را از دست نمی دهند. اما تمامی پارچه ها اینگونه نیستند. به طور معمول در پشت مبلمان برچسب هایی قرار دارد که به استفاده کنندگان نحوه شستشو را آموزش می دهد. بنابراین اگر مبلی در برابر شستشو با آب آسیب پذیر باشد؛ با مطالعه این برچسب به آن پی خواهیدبرد.

نکته دیگری که در خصوص مواد شوینده وجود دارد؛ میزان فوم یا کفی است که تولید می کنند. درواقع شستشوی مبلمان باید با کف حاصل از ترکیب موادشوینده و آب انجام شود و هر اندازه که این فوم غلیظ تر باشد؛ میزان آب مورد نیاز کم تر است.

به طوری که احتمال بروز آسیب در پارچه نیز به حداقل خواهدرسید و هر اندازه که ماده شوینده باکیفیت تر باشد؛ این فوم غلیظ تر می شود. بنابراین ماده شوینده مشخص می کند که شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند یا خیر.

عدم بهره گیری از تجهیزات باکیفیت و به روز

بسیاری از افرادی که به تنهایی در منزل با یک ظرف شامپو فرش و یک اسفنج نسبت به شستشوی مبل اقدام می کنند؛ بلافاصله پس از شستشو اعتقاد دارند که کار خود را به درستی انجام داده اند. این در حالی است که اندکی پس از خشک شدن آسیب های وارد شده به پارچه کم کم خودنمایی خواهدکرد.

این مسئله نشان دهنده این است که تجهیزات استفاده شده در شستشو تا چه اندازه در آسیب به مبلمان موثر هستند. هر اندازه دستگاه های شستشوی مبلمان جدیدتر و باکیفیت تر باشند؛ امکانات و قدرت بیشتری نیز دارند.

بنابراین با مکش بیشتری آب و کف روی مبلمان را جمع می کنند و در نهایت هیچ آب یا ماده شوینده ای روی بافت پارچه باقی نخواهدماند. همین مسئله از پوسیدگی بافت پس از خشک شدن جلوگیری می کند. به این دلیل است که بیش ترین آسیب پارچه در اثر عبور آب و ماده شوینده از بافت به وجود خواهدآمد. بنابراین زمانی شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند که از تجهیزات باکیفیت استفاده نشود.

شستشوی مبل توسط افراد ناآگاه

حتی اگر از بهترین مواد شوینده و جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات استفاده شود؛ در صورتی که اپراتور یا شخصی که نسبت به شستشوی مبلمان اقدام می کند؛ تجربه و تخصص کافی نداشته باشد؛ امکان بروز آسیب در مبلمان وجود دارد. شخصی که این کار را انجام می دهد؛ باید با روال انجام شستشو به خوبی آگاه باشد.

به طوری که ابتدا سطح مبلمان را به خوبی پاک کند و هر گونه پرز و مو را از روی آن بردارد. حتی شیارهای بین مبلمان نیز نباید از نظر او دور بمانند. به طوری که پس از استفاده از جارو برقی نیز ممکن است که روی مبلمان گرد و غبار باقی بماند که باید به وسیله یک برس محکم برداشته شود.

اپراتور باید پیش از استفاده از ماده شوینده در بخش کوچکی از پشت مبلمان آن را آزمایش کند. به این صورت که ماده را روی پارچه بکشد و پس از حدود ده دقیقه آن را بشوید و در صورت عدم تغییر در بافت پارچه و رنگ آن شستشو را آغاز کند.

حتی در صورت استفاده از ماده شوینده مناسب نیز پس از اتمام مراحل و در مرحله خشک کردن تمامی مواد باید از روی مبلمان جمع شوند. زیرا اگر ماده شوینده روی پارچه باقی بماند؛ موجب تغییر رنگ دائمی آن می شود.

با وجود اینکه نکات زیادی که در رابطه با شستشوی مبلمان وجود دارد؛ اگر این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود؛ متوجه خواهید شد که شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند یا خیر.

در این رابطه باید بدانید که در صورت استفاده از خدمات حرفه ای و باکیفیتی همچون اپلیکیشن و وب سایت واش لین این امکان نیز وجود دارد که مبلمان حتی پس از شستشو بدون ایراد باقی بماند و البته تمیز و درخشان شود.

سخن پایانی

به دلیل هزینه های بالایی که افراد جهت خرید یک ست مبلمان پرداخت می کنند؛ توجه به این دغدغه که شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می زند یا خیر؛ طبیعی به نظر می رسد. به همین دلیل در این مقاله گفته شد که قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهید؛ باید نسبت به چند عامل مختلف اطلاع پیدا کنید.

از جمله این عوامل دانستید که استفاده از مواد شوینده مناسب و تجهیزات باکیفیت از بروز آسیب در مبلمان جلوگیری می کند. چنان که تجهیزات شستشو به اندازه ای باید باکیفیت و مناسب باشند که تمامی کف و مواد شوینده را از بافت خارج کنند.

نکته مهم تر اینکه اپراتور انجام شستشو باید بسیار حرفه ای و باتجربه باشد که مبلمان شما دچار مشکل نشود. در نهایت نیز گفته شد که اگر شستشوی مبلمان خود را به واش لین بسپارید یا از متخصصان ما کمک بخواهید؛ مبلمانی تمیز و سالم خواهید داشت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد