مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان امکان پذیر است؟

0

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان امکان پذیر است؟ عمان از جمله کشورهای مهم خاورمیانه در زمینه تجارت محسوب می شود. تجارت این کشور به گونه ای در حال پیشرفت است که نظر تاجران زیادی را جهت تجارت در این کشور جلب می کند. به طوری که عمان رتبه ۴۸ کسب و کار را به خود اختصاص داده است.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان امکان پذیر است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : راه های ارتباطی و سیاست های کارآمد عمان سبب ایجاد زمینه مناسب جهت کسب و کار می شود. بنابراین اکنون که ایران در زمینه تجارت به دلیل مشکلات سیاسی و تحریم های گوناگون در فشار است؛ تاجران زیادی به دنبال مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان هستند.

زیرا این کشور نه تنها زمینه مناسبی برای فروش کالاهای ایرانی دارد؛ بلکه امکان مبادلات کالا با کشورهای اروپایی و آمریکایی در آن فراهم است. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید و قصد مهاجرت از طریق ثبت شرکت در این کشور را دارید؛ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه از طریق ثبت شرکت اقامت عمان را دریافت کنیم؟

در ابتدای امر باید بدانید که اگر هدف اصلی شما اقامت در عمان است؛ نیازی به تاسیس شرکت در این کشور ندارید. چرا که راه های راحت تری جهت اخذ اقامت در عمان وجود دارد. اما اگر قصد تجارت در این کشور را دارید؛ باید بدانید که مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان امکان پذیر است.

همچنین لازم به ذکر است که هنگامی که شرکت شما در عمان به ثبت می رسد؛ امکان اخذ اقامت در این کشور برای شما فراهم می شود. بنابراین ابتدا باید با چگونگی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور آشنا شوید.

چگونگی سرمایه گذاری در عمان جهت مهاجرت

سرمایه گذاری در عمان در سال ۲۰۲۰ نسبت به گذشته آسان تر عنوان می شود. این راحتی سرمایه گذاری برای افراد خارجی به سبب بیانیه جدید دولت است. در این بیانیه دولت ذکر مشاهده می کنید که در سال ۲۰۲۰ تمامی اقتصاد کشور از راه های غیرنفتی تامین می شود.

همانطور که می دانید؛ کسب نتیجه مناسب از این راه نیازمند ایجاد زمینه های تجاری بزرگ است. این زمینه های ایجاد شده عبارت هستند از:

  • مالکیت صد در صد سرمایه گذاران خارجی ( قبل از این بیانیه، فرد خارجی تنها صاحب ۷۰% سهام بوده و ۳۰% باقی مانده آن مربوط به شریک عمانی بوده است.)؛
  • ایجاد شرایط آسان برای سرمایه گذاری با واگذاری وام های کلان با بهره کم؛
  • معافیت گمرکی مختص سرمایه گذاران و نماینده های آن ها هنگام واردات تجهیزات صنعتی و کارخانه ای؛
  • سرمایه گذاران در ده سال اول تاسیس کارخانه از پرداخت مالیات معاف هستند؛
  • سرمایه گذاران برای اموال شخصی که دارند؛ مالیات نمی پردازند؛
  • اگر ضرر وارد شده به شرکت خارجی به دلیل سیاست گذاری های کشور عمان باشد؛ دولت درصدد جبران خسارت برمی آید؛
  • آژانس های مالی به بیمه کالاهای صادراتی اقدام می کنند.

ثبت شرکت در عمان چگونه است؟

خوشبختانه عمان از جمله کشورهایی است که ایران با آن ارتباط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مناسبی دارد. بدین سبب ایرانی ها نیز امکان مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان را دارند. این موضوع برخلاف ارتباط ایران با اکثر کشورهای اروپایی و بعضی کشورهای خاورمیانه است. به همین دلیل باید بدانید که ثبت شرکت ایرانی در این کشورها به دو روش حقیقی و حقوقی انجام می شود:

ثبت شرکت به صورت حقیقی

در این نوع ثبت شخص ایرانی هیچ شرکتی در ایران نداشته و اکنون خود متقاضی تاسیس شرکت در عمان است.

ثبت شرکت به صورت حقوقی

در این روش ثبتی متقاضی در ایران شرکت دارد و حال قصد ثبت شرکت دوم در کشور عمان را خواهد داشت. در این نحوه ثبت فرد یا افراد درخواست کننده باید نسبت به ارائه مدارک شرکت ایرانی خود به همراه ترجمه اقدام کنند. در نهایت باید بدانید که به روش حقیقی و حقوقی مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان امکان پذیر است.

مزایای ثبت شرکت در عمان جهت مهاجرت چیست؟

کشور عمان برای آن که سیل تجار زیادی را به کشور خود روانه کند؛ مزایای زیادی را جهت ثبت شرکت در کشور خود برای افراد خارجی در نظر گرفته است. به طوری که این مزایا عبارت هستند از:

  • امکان صادرات و واردات کالا به تمامی نقاط جهان؛
  • دسترسی به اکثر بنادر و راه های آبی مهم از جمله خلیج فارس، اقیانوس هند، دریای عرب، خلیج عمان، خلیج عدن، دریای سرخ ، راه های هوایی بین الملل؛
  • عضو سازمان تجارت جهانی WTO؛
  • ثبات اقتصادی جهت سرمایه گذاری بلند مدت؛
  • سطح بالای امنیت.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت و اقامت در عمان چگونه است؟

جهت آن که در کشور عمان امکان اقامت با ثبت شرکت در آن را داشته باشید؛ به ارائه مدارک به خصوصی نیاز دارید. در این رابطه باید بدانید که که ارائه مدارک زیر به اداره مربوطه الزامی است:

  • دریافت پرینت ۶ ماه اخیر حساب بانکی فرد یا افراد متقاضی؛
  • دریافت و ارائه گواهی عدم سو پیشینه؛
  • اسکن پاسپورت ( یک سال حداقل اعتبار پاسپورت است)؛
  • یک قطعه عکس رنگی ۳×۴.

انواع روش های تاسیس شرکت در عمان جهت مهاجرت چیست؟

تجار ایرانی امکان مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان را به ۵ روش دارند که در ادامه این ۵ روش را ذکر می کنیم. شما نیز متناسب با میزان سرمایه و شرایطی که دارید؛ امکان تاسیس شرکت با یکی از روش های زیر را خواهید داشت:

  1. ثبت شرکت محلی؛ این ثبت ۵ درجه دارد؛
  2. ثبت شرکت با سرمایه گذاری خارجی؛
  3. ثبت شرکت با درجه ممتاز (درجه اول)؛
  4. ثبت شرکت در منطقه آزاد؛ در این نوع ثبت شرکت فرد متقاضی به شریک عمانی نیاز ندارد؛
  5. ثبت شرکت با مالکیت ۱۰۰ درصد و بدون شریک عمانی.

در آخر

در این مقاله گفته شد که مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان امکان پذیر است و در سال ۲۰۲۰ زمینه این امر بیش از پیش فراهم خواهد بود. با این حال ذکر کردیم که اگر تنها به دنبال دریافت اقامت در کشور عمان هستید؛ ثبت شرکت در این کشور گزینه خوبی برای شما محسوب نمی شود. چرا که راه های آسان تری نیز جهت دریافت اخذ اقامت وجود دارد.

همچنین مراحل، مدارک و چگونگی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور را جهت مهاجرت و اقامت در آن توضیح دادیم. در نهایت نیز باید بدانید که مشاوران ثبت فردا در این رابطه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. تنها کافی است که با آن ها ارتباط برقرار کرده و ثبت شرکت خود را به وکلا و متخصصان سایت ما بسپارید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد