راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان ۲۰۲۰

0

راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان ۲۰۲۰ : امروزه عمان از جمله کشورهای پررونق اقتصادی خاورمیانه محسوب می شود. از این رو بیشتر صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک علاقه زیادی به سرمایه گذاری و ایجاد شرکت در این کشور دارند. زیرا این کشور تمامی راه های ارتباطی جاده، دریا، هوایی و ریلی را دارد؛.به همین سبب شرکت ها و کسب و کارهایی که در این کشور هستند؛ از نظر موقعیت جغرافیایی در نقطه امن ارتباطی قرار گرفته اند.

راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان ۲۰۲۰

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همین دلیل در این مقاله قصد داریم که راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان ۲۰۲۰ را شرح دهیم. در صورتی که شما نیز به ثبت شرکت در این کشور علاقه دارید؛ در ادامه با ما همراه باشید. مواردی که در این مقاله شرح داده می شود؛ عبارت است از:

  • انواع روش های ثبت شرکت در عمان ۲۰۲۰ چیست؟
  • جهت ثبت شرکت در عمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  • جهت ثبت شرکت در کشور عمان به چه مدارکی نیاز داریم؟
  • مراحل ثبت شرکت در کشور عمان چگونه است؟
  • هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

انواع روش های ثبت شرکت در عمان ۲۰۲۰

ثبت کشور در تمامی نقاط جهان به دو صورت حقیقی و حقوقی صورت می گیرد. به طوری که قوانین ثبت شرکت به صورت حقیقی با ثبت شرکت به شکل حقیقی بسیار متفاوت خواهد بود. جهت ارائه یک راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان در ادامه این تفاوت ها را بررسی خواهیم کرد:

ثبت شرکت حقیقی

اگر شما به تنهایی قصد ثبت شرکت را دارید؛ بدین معنی است که به عنوان شخص حقیقی اقدام به ثبت شرکت کرده اید. اگر بخواهیم که راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان را در این رابطه ارائه دهیم؛ باید بدانید که بعد از انجام روال عادی مراحل ثبت باید نسبت به اجاره دفتر به مدت ۶ ماه اقدام کنید.

همچنین تنها طی ۶ ماه نه تنها باید کارمندان خود را استخدام کرده؛ بلکه باید بیزینس شرکت را نیز راه اندازی کنید. در این بازه زمانی امکان دارد که هر لحظه نمایندگان دولت جهت بازدید از فعالیت کارکنان در شرکت حضور پیدا کنند. پس از آن که شرکت ایرانی صحت فعالیت خود را در عمان به نمایندگان نشان داد؛ اقامت شرکت ۲ سال دیگر تمدید می شود.

ثبت شرکت حقوقی

اگر با شخص حقوقی قصد ثبت شرکت را دارید؛ لازم است بدانید که مالک ایرانی باید طی نامه ای کتبی، توانایی خود را جهت تاسیس شرکت دوم در عمان اعلام کند. همچنین مالک باید مدارک شرکت اصلی خود را به بخش مربوطه ارائه دهد.

جهت ثبت شرکت در عمان به چه نکاتی باید توجه شود؟

جهت ارائه راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان در ادامه به شرح نکات مهمی در این خصوص می پردازیم. توجه داشته باشید که اطلاع از این نکات و رعایت آن ها جهت تاسیس شرکت عمانی بسیار حائز اهمیت است. این نکات عبارت هستند از:

نکته اول

اینکه طرف قرارداد ایرانی، حقیقی یا حقوقی باشد؛ هیچ تفاوتی در ثبت شرکت ندارد. زیرا در هر صورت شخص ایرانی ۷۰% سهام شرکت را در اختیار دارد و ۳۰% باقی مانده سهم شرکت باید به شخصی عمانی تعلق داشته باشد.

نکته دوم

لازم به ذکر است که با وجود اینکه ۳۰% از سهام کل شرکت متعلق به شخص عمانی است؛ اما وی حق هیچ گونه دخالت در مدیریت، سود شرکت و مسائل داخلی آن را ندارد. تنها به سبب سهامی که در شرکت دارد؛ به صورت ماهانه یا سالانه سود خود را از شرکت دریافت می کند.

نکته سوم

نکته مهم دیگر بعد از تایید شرکت این است که هر ۵ سال یک بار پروانه شرکت بدون دریافت هیچ هزینه ای تمدید می شود. این ویژگی یکی از بهترین خصوصیات ثبت شرکت در عمان است. به طوری که باعث جلب توجه بسیاری از افراد می شود.

نکته چهارم

نکته مهم در راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان آن است که شرکت ایرانی جهت انجام بهتر کار به اسپانسر نیاز دارد. این اسپانسر جز مهم ترین هزینه های سالانه شرکت محسوب می شود.

نکته پنجم

اگر به ارتباط با بانک های اروپایی و آمریکایی نیاز دارید؛ پیشنهاد می دهیم که شرکت خود را به صورت حقیقی به ثبت برسانید. اگرچه امکان ثبت به صورت حقوقی نیز برای شما وجود دارد.

جهت ثبت شرکت در کشور عمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

در این قسمت مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان را ذکر می کنیم. لازم به ذکر است که مدارک خواسته شده از فرد یا افراد متقاضی ثبت شرکت در عمان است. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه اسکن پاسپورت با مهلت اعتبار حداقل یک سال؛
  • ارائه پرینت ۶ ماه اخیر حساب بانکی؛
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه؛
  • یک عدد عکس تمام رخ رنگی به ابعاد ۳×۴.

مراحل ثبت شرکت در کشور عمان چگونه است؟

براساس راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان همانطور که در ایران ثبت شرکت توسط افراد خارجی قوانین خاص خود را دارد؛ جهت ثبت شرکت در عمان نیز رعایت قوانین اهمیت بسیاری خواهد داشت. این روال بدین صورت است:

  • سرمایه شرکت باید در بانک عمانی نگهداری شود. زیرا جهت افتتاح حساب در عمان باید اقدام کنید؛
  • مراجعه به اداره مالیاتی عمان جهت انجام امور ثبت نام؛
  • ثبت نام تمامی کارمندان در اداره کل تامین اجتماعی کشور عمان الزامی است؛
  • جهت ثبت شرکت در عمان باید طرح تجاری شرکت توسط اداره کل ثبت شرکت های تجاری به ثبت برسد؛
  • آخرین مرحله مربوط به درخواست جهت ثبت شرکت در کشور عمان است.

هزینه ثبت شرکت در عمان

از آن جا نرخ ارز هر روز در حال تغییر است؛ امکان آن که هزینه دقیقی را جهت ثبت شرکت در عمان عنوان کنیم؛ نداریم. اما بدانید که هزینه ثبت شرکت در عمان به قیمت ارز بستگی دارد و متناسب با آن کاهش و افزایش پیدا می کند.

همچنین باید بدانید که هزینه ثبت شرکت به صورت یک جا نخواهد بود و طی مراحل مختلفی باید آن را پرداخت کنید.

در آخر

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد به دنبال کسب و کار در کشور عمان هستند؛ ارائه یک راهنمای کامل ثبت شرکت در عمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله به طور کامل به تمامی نکات، شرایط، مراحل، مدارک و هزینه های ثبت شرکت در این کشور اشاره کردیم.

به طوری که پس از این به راحتی نسبت به ثبت شرکت خود در عمان اقدام خواهید کرد؛ اما اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید؛ پیشنهاد می دهیم که با کارشناسان ثبت فردا ارتباط برقرار کنید. چنان کخ متخصصان و وکلای ما ثبت شرکت در این کشور را در زمانی کوتاه و با دریافت هزینه ای مناسب برای شما انجام می دهند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد