قوانین ثبت شرکت در عمان چیست؟

0

قوانین ثبت شرکت در عمان چیست؟ کشور عمان در این روزها به یکی از بهترین اهداف برای ثبت انواع شرکت ها تبدیل شده است. این کشور علاوه بر مرزهای آبی با خلیج فارس، خلیج عدن و دریای عمان که از نظر تجاری بسیار پرکاربرد هستند؛ به عنوان یکی از کشورهای مهم جهت سرمایه گذاری شناخته می شود.

قوانین ثبت شرکت در عمان چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اما آیا از قوانین ثبت شرکت در عمان اطلاع دارید؟ از مزایای تاسیس شرکت در این کشور چه می دانید؟ در این مقاله قصد داریم که شما را با قانون های اجرایی در ثبت و تاسیس شرکت در کشور عمان آشنا کنیم. بنابراین جهت کسب اطلاع بیشتر در این رابطه با ما همراه باشید.

انواع شرکت های تجاری و قوانین ثبت آن ها در کشور عمان

در سال های اخیر کشور عمان به موفقیت های بسیاری در حوزه اقتصادی و تجاری دست یافته است. این امر باعث شد که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای ثبت شرکت با محوریت های مختلف به این کشور رو بیاورند.

زیرا کشور عمان به دلیل وجود مرزهای آبی و خاکی، شرایط ویژه ای را برای صادرات و واردات کالاهای گوناگون فراهم کرده است. به طوری که شرکت های تجاری که امکان ثبت در کشور عمان را دارند؛ به ۷ دسته تقسیم می شوند. در این رابطه باید بدانید که قوانین ثبت شرکت در عمان برای هر یک از این شرکت ها متفاوت است. بنابراین در ادامه این قوانین را متناسب با نوع شرکت توضیح می دهیم:

شرکت با مسئولیت محدود

نوع اول شرکت هایی با مسئولیت محدود هستند که به آن ها LLC نیز گفته می شود. در این دسته از شرکت های تجاری همانطور که از نام آن بر می آید؛ سهام سرمایه گذاران تنها به آورده آن ها محدود می شود. به این معنا که به اندازه سهام خود در برابر شرکتی که تاسیس کرده اند؛ مسئول هستند.

در قوانین ثبت شرکت در عمان با محوریت مسئولیت محدود آمده است که تعداد سهامداران باید حداقل دو نفر باشد. همچنین افرادی که به ثبت شرکت در این کشور تمایل دارند؛ برای سرمایه گذاری به میزان ۱۵۰۰۰۰ ریال مرسوم در کشور عمان باید سرمایه داشته باشند. این دسته از شرکت ها یکی از محبوب ترین شرکت های مطرح در کشور عمان محسوب می شوند.

شرکت سهامی عام

نوع دوم شرکتی با عنوان سهامی است. در این دسته از شرکت ها آنچه با نام سرمایه تعریف می شود؛ به صورت سهام بین سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته خواهد شد. همچنین مسئولیت تمام افراد در شرکت سهامی عام براساس اندازه سهم آن ها تعریف می شود.

برای ثبت این شرکت ها نیز همچون شرکت با مسئولیت محدود ۱۵۰۰۰۰ ریال مرسوم در کشور عمان به عنوان حداقل سرمایه مورد نیاز تعیین شده است.

شرکت سهامی خاص

نوع سوم شکرت های کشور عمان، شرکت های سهامی خاص هستند. همانطور که از نام آن مشخص است؛ این شرکت سهام عمومی ندارد و سهام به صورت خصوصی تعریف می شود. درواقع هر نوع سرمایه گذاری در این شرکت ها توسط تاسیس کنندگان آن فراهم خواهد شد.

طبق قوانین ثبت شرکت در عمان برای ثبت و تاسیس این گونه شرکت ها به حداقل سه سرمایه گذار در این زمینه نیاز است که یکی از این سرمایه گذارها باید تابع کشور عمان باشد. همچنین برای شراکت باید سی درصد از مجموع کل سهام به نام آن فرد ثبت شود.

علاوه بر این، باید بدانید حداقل سرمایه ای که برای ثبت این شرکت ها در کشور عمان تعریف شده است؛ ۵۰۰۰۰ ریال مرسوم در کشور عمان عنوان می شود.

مشارکت محدود

یکی دیگر از انواع شرکت های کشور عمان، شرکت مشارکت محدود است. براساس قوانین ثبت شرکت در عمان برای ثبت این دسته از شرکت ها به حداقل دو عضو که یکی از آن ها باید تابع این کشور باشد؛ نیاز است. چنان که اگر مشکلات مالی برای این شرکت پیش آید؛ این فرد در برابر طلبکاران و پرداخت بدهی مسئول خواهد بود.

علاوه برآن، به یک شریک محدود نیز نیاز دارید. همانطور که در بخش شرکت با مسئولیت محدود گفته شدغ این فرد تنها به اندازه سهامی که به شرکت آورده است؛ در مقابل مسائل و مشکلات پیش آمده مسئول خواهد بود.

آژانس بازرگانی

نوع دیگر از شرکت های کشور عمان به آژانس بازرگانی یا آژانس تجاری معروف است. این دسته از شرکت ها همان طور که از نام آن ها بر می آید؛ مسئولیت تبلیغ و فروش محصولات یک سرمایه گذار خارجی را در حوزه بازرگانی در کشور عمان بر عهده دارند.

در این رابطه باید بدانید که تنها افرادی توانایی تاسیس این شرکت را دارند که در حوزه تجارت فعالیت داشته باشند. همچنین سهام آژانس بازرگانی تنها به اتباع کشور عمان و نمایندگان حوزه تجارت و بازرگانی واگذار می شود.

در غیر این صورت این سهام به یک موسسه محلی سپرده خواهد شد. توجه داشته باشید حداقل سهامی که برای یک موسسه محلی در نظر گرفته می شود؛۵۱ درصد از سهام محلی است.

دفتر شعبه

در بخش دیگر از شرکت های تجاری شرکتی با نام دفتر شعبه وجود دارد. در قوانین ثبت شرکت در عمان در رابطه با این دسته از شرکت ها گفته شده است که اگر سرمایه گذار تابعیت کشور عمان را نداشته باشد؛ باید ابتدا یک موسسه در این کشور راه اندازی کند و برای این کار به یک حامی نیاز دارد.

در این زمان باید فردی که تابع کشور عمان است؛ به عنوان ضامن سرمایه گذار را تحت پوشش خود قرار دهد. علاوه بر آن، باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت خانه صنعت و بازرگانی کشور عمان اقدام کند.

دفتر نمایندگی

نوع دیگری از شرکت ها در کشور عمان با عنوان دفتر نمایندگی شناخته می شود که حوزه اصلی کار این شرکت بازاریابی و تبلیغات در زمینه بازرگانی است. از این شرکت نباید در حوزه تبلیغ شغل های مختلف استفاده کرد. ضمن اینکه برای تاسیس و ثبت این دسته از شرکت ها به حداقل یک فرد تابع عمان نیاز است.

در آخر

در طول سال های گذشته کشور عمان به دلیل رشد اقتصادی و تجاری به یکی از اصلی ترین قطب های سرمایه گذاری در جهان تبدیل شده است. درواقع یکی از اهداف کسانی که قصد ثبت و تاسیس شرکت دارند؛ کشور عمان محسوب می شود.

به همین دلیل در این مقاله با انواع شرکت ها و همچنین قوانین ثبت شرکت در عمان متناسب با انواع این شرکت ها آشنا شدید و شرایط ویژه هر یک از آن ها را بررسی کردیم. در نهایت جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در عمان برای شما این امکان فراهم است که از مشاوران و متخصصان شرکت ثبت فردا در این زمینه کمک بخواهید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد