شستن مبل در منزل با سرکه جواب می دهد؟

0

شستن مبل در منزل با سرکه جواب می دهد؟ مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما دارند؛ اما وقتی آلوده و کثیف می شوند از این زیبایی محیط می کاهند. برای از بین بردن لکه های چربی و روغن نیازی نیست به خشکشویی مراجعه کنید، بلکه این امکان را دارید که با هزینه اندکی شستن مبل در منزل با سرکه را امتحان کنید. در این صورت جلوه و زیبایی را به خانه خود بازگردانید و طول عمر وسایل خود را افزایش دهید.

شستن مبل در منزل با سرکه جواب می دهد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : وقتی در خانه کودکی دارید، تمیز نگه داشتن مبل ها اصلا ساده نیست؛ اما برای از بین بردن لکه های به جا مانده بهتر است از سرکه استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم راهی آسان و کم هزینه با استفاده از سرکه را برای نظافت مبل به شما آموزش دهیم.

آیا شستن مبل در منزل با سرکه امکان پذیر است؟

برای رفع لکه ها، استفاده از شوینده های مبل مناسب است؛ اما راه آسان، کم هزینه و در دسترس تری نیز وجود دارد. آیا می دانستید امکان شستن مبل در منزل با استفاده از سرکه وجود دارد؟

از گذشته خانم ها در آشپزخانه برای نظافت از سرکه سفید استفاده می کردند؛ زیرا سرکه سفید خاصیت ضدعفونی کننده دارد. توجه داشته باشید که استفاده از سرکه قرمز اصلا مناسب نیست؛ چراکه رنگ آن باعث ایجاد لکه روی سطوح می شود.

برای نابودی لک های کوچک ایجاد شده روی مبل ها  که ناشی از چربی غذا و روغن است، بهتر است از مقداری سرکه سفید و اسفنج یا دستمال به راحتی استفاده کنید. همچنین با استفاده از سرکه، بوی نامطلوب ایجاد شده از غذا را از روی مبل ها از بین ببرید. به علت خاصیت اسیدی سرکه باید در استفاده از آن دقت کرد؛ زیرا ممکن است نتیجه عکس دهد و رنگ پارچه را ازبین ببرد یا طرح آن را کمرنگ کند.

سرکه سفید خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به خاطر خاصیت اسیدی، باعث سفیدی مبل ها می شود. البته درست است که اسیدیته آن اندک است؛ اما بهتر است قبل از استفاده، مقداری از آن را روی پارچه مبل امتحان کنیم. استفاده از سرکه سفید برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی هم توصیه می شود.

نحوه شست و شوی مبل با سرکه

شستن مبل در منزل با سرکه به صورتی که تمام قسمت های مبل درگیر شود، اصلا مناسب نیست! شاید به خاطر اسیدی بودن، پارچه های مبلی یا چرم را از بین ببرد و هزینه رویه کوبی و تعمیر مبل هم به آن اضافه شود.

برای شستن کامل مبل بهتر است آن را به مراکز خشکشویی مبل مانند برند خشکشویی واشین لین مراجعه کید. این مراکز از دستگاه های به روز و سیستم بخار شوی یا دستگاه های شستن مبل استفاده می کنند و همچنین از کادر مجرب و متخصصین حرفه ای بهره می برند.

برای استفاده از سرکه نیاز است که یک اسفنج و اسپری تهیه کنید و سرکه را به وسیله آن روی لکه اسپری کنید. سپس پس از گذشت حدودا ۵ تا ۶ دقیقه سطح آن را با اسفنج تمیز کنید که آثار باقی مانده لکه و سرکه از بین برود. حتما توجه داشته باشید که از ماسک و دستکش هنگام شستن مبل در منزل با سرکه استفاده کنید؛ زیرا ممکن است بوی سرکه باعث ایجاد حساسیت در شما شود.

شستن مبل در منزل با سرکه یا جوش شیرین روش مناسبی برای لکه بری محسوب می شود و نتایج فوق العاده ای حاصل می کند. بلافاصله بعد از ایجاد لکه این روش را امتحان کنید. این مواد هردو طبیعی هستند، تنها کمی صبر کنید که سرکه از جوش بیفتد. همچنین برای از بین بردن لکه خون از روی مبل بهتر است از نشاسته استفاده کنید.

رعایت چه نکاتی در شستن مبل با سرکه اهمیت دارد؟

قبل از لکه بری از روی مبل بهتر است که سطح آن را از گرد و غبار پاک کنید. مبل های پارچه ای و مخمل را جارو بزنید و مدل های چرم را با دستمال تمیز کنید. اگر پارچه مبل قابلیت جداسازی دارد آن را کاملا جدا کنید و سپس به تمیز کردن آن بپردازید. اگر حیوانات خانگی دارید، با یک برس تمام موهای آن را از سطح مبل جمع کنید.

سرکه سفید را تنها روی لکه اسپری کنید. در انتهای کار اگر به بوی آن حساس هستید با استفاده از بخار شوی سطح مبل را شست و شو دهید. این کار باعث ضدعفونی شدن کامل مبلمان نیز می شود. پس از شست و شو توجه داشته باشید که محل کاملا خشک شود و هیچگونه ماده لکه بری روی آن باقی نمانده باشد. اگر دستگاه بخار شوی ندارید از آب ولرم و یک حوله استفاده کنید.

برای تاثیر گذاری بیشتر، استفاده از نمک و سرکه هم ایده خوبی است و تاثیرات بسزایی در لکه زدایی و ضدعفونی کردن دارد. از بین بردن لکه چای و قهوه نیز با سرکه امکان پذیر است؛ برای تاثیر آن از مقداری گلیسیرین در ترکیب سرکه استفاده کنید.

به کارگیری جوش شیرین با آب ولرم و سرکه، در از بردن لکه ها بسیار تاثیرگذار است. در ابتدا ماده خمیری شکلی از جوش شیرین درست کرده و روی لکه قرار دهید. سپس با استفاده از اسپری سرکه روی آن کار پاکسازی را ادامه دهید. برای تاثیر گذاری بیشتر اینکار را دو بار انجام دهید.

نتیجه گیری

تمیز کردن مبل با سرکه سفید یکی از چندین راه لکه بری در خانه است. سرکه از پرکاربردترین و سالم ترین مواد خانگی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن سطوح است. این ماده از جمله کم ضررترین روش هایی است که برای شستن مبل یا لکه ها از آن استفاده می شود.

ترکیب سرکه با نمک، سرکه با جوش شیرین و همچنین نشاسته تاثیر به سزایی در لکه بری دارد. شستن مبل در منزل با سرکه روشی بسیار ارزان قیمت و آسان است. به خاطر داشته باشید که شستن کامل مبل را باید به خشکشویی مبل سپرد که واشین لین این کار را با خدمات استثنائی برای شما انجام می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد