هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

0

هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟ اگر شما قصد ثبت شرکت در کشور عمان را دارید؛ به احتمال زیاد در رابطه با هزینه ثبت شرکت در عمان سوالاتی در ذهن شما پیش آمده است. ثبت شرکت در این کشور همچون کشورهای دیگر هزینه هایی را در پی خواهد داشت.

هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شما برای راه اندازی یک شرکت باید از تمام هزینه های لازم برای افتتاح آن اطلاع داشته باشید که به بهترین شکل این کار را انجام دهید. آیا برای اطلاع از هزینه های تاسیس این شرکت ها به راهنمایی نیاز دارید؟ ما در ادامه قصد داریم که در رابطه با هزینه ثبت شرکت در این کشور و عوامل موثر بر آن توضیحاتی را ادامه دهیم. با ما همراه باشید.

موارد تاثیرگذار بر هزینه ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در هر کشوری هزینه های متفاوتی را در پی دارد. از این رو موارد متعدد و مهمی بر این هزینه ها تاثیر خواهند داشت. در این رابطه باید بدانید که ثبت شرکت در کشور عمان به روش های گوناگونی امکان پذیر است که هر یک به صورت جداگانه هزینه های مختص به خود را دارند. این شرکت ها به ترتیب زیر هستند:

  • ثبت شرکت محلی در درجه های اول تا پنجم؛
  • ثبت شرکت با سرمایه گذاری خارجی در دو درجه اول و ممتاز؛
  • ثبت شرکت در منطقه آزاد صنعتی بدون نیاز به شریکی که عمانی باشد؛
  • ثبت شرکت با مالکیت ۱۰۰% فرد ایرانی.

در ادامه به بررسی موارد موثر بر هزینه ثبت هر یک از این شرکت ها خواهیم پرداخت.

هزینه گمرکی واردات کالا به این کشور

ورود هر گونه کالا به خاک کشور عمان تعرفه خاص خود را دارد و شما برای واردات کالا به این کشور باید این تعرفه ها را پرداخت کنید. میانگین حق گمرکی برای ورود کالا به عمان ۵% از ارزش آن است. توجه داشته باشید که صادرات همان کالا مشمول هزینه گمرگی نخواهد بود.

مالیات سالانه در این کشور خاورمیانه ای

با توجه به قوانین وزارت مالی این کشور بعد از ارائه دفاتر مالی شرکت خود و اعلام سود خالص ۱۵% از این سود به عنوان مالیات به دولت تعلق خواهدگرفت. البته جالب است بدانید که اگر سود خالص سالیانه شما ۲۰۰۰۰ ریال عمانی است؛ مالیاتی به شرکت شما تعلق نمی گیرد.

بیمه کارمندان عمانی و خارجی 

کارفرماهای شرکت های عمانی موظف به بیمه کردن کارمندان عمانی خود هستند؛ اما بیمه برای کارمندان خارجی اجباری نیست. در این رابطه باید دقت کنید که هزینه بیمه هر کارمند عمانی حداقل ۶۰ ریال است.

ثبت شرکت محلی در درجه های متفاوت

با توجه به سرمایه اولیه برای ثبت شرکت درجه های اول تا پنجم برای شما در نظر گرفته می شود. درجه اول در بالاترین میزان سرمایه اولیه و درجه پنجم در پایین ترین درجه قرار خواهد گرفت. در شرکت های محلی سهم طرف عمانی بیش از ۵۰% است.

درواقع شریک اصلی در این گونه شرکت ها مالک عمانی خواهد بود. همچنین در این شرکت ها بالاترین میزان سهام شریک ایران ۴۹% است و این فرد به عنوان مدیر عام معرفی می شود.

شرکت درجه اول و میزان سهام شرکای ایرانی و عمانی

در رابطه با هزینه ثبت شرکت در عمان باید بدانید که سرمایه ثبتی شرکت های درجه اول ۱۵۰۰۰۰ریال عمانی است. به این معنا که برای ثبت این شرکت ها باید این میزان از سرمایه را در دست داشته باشید. حداکثر سرمایه ای که طرف ایرانی باید در نظر بگیرد؛ ۷۰% و معادل ۱۰۵۰۰۰ ریال عمانی خواهد بود.

از طرفی حداقل مبلغی که در این شرکت ها برای طرف ایرانی در نظر گرفته می شود؛ ۱۵۰۰۰ ریال عمانی است. همچنین باید بدانید که در این مجموعه ها حداکثر ۳ نفر از افراد ایرانی مجاز به شراکت هستند.

شرکت درجه ممتاز

در این نوع از شرکت ها حداقل سرمایه ثبتی شما ۲۵۰۰۰۰ ریال عمانی است. درواقع با افزایش سرمایه ثبتی به اختیارات شرکای ایرانی در این شرکت ها افزوده خواهد شد. به طوری که حداکثر سهام شرکای ایرانی ۷۰% و معادل ۱۷۵۰۰۰ ریال دیناری و حداقل این سهام ۱۰% یعنی ۲۵۰۰۰ ریال دیناری است.

در ازای افزایش شرکای ایرانی، افزایش سرمایه ثبتی ۵۰۰۰۰ ریال عمانی و تغییر سرمایه ثبتی شرکت به ۳۰۰۰۰۰ ریال تا ۴۵۰۰۰۰ ریال عمانی را در نظر داشته باشید. در این شرکت ها حداکثر افرادی که مجاز به شراکت هستند؛ ۷ نفر است.

هزینه ثبت شرکت بدون شریک عمانی

اگر شما متقاضی ثبت شرکت از این نوع هستید؛ باید حداقل ۱۵۰۰۰۰ ریال عمانی به عنوان سرمایه ثبتی داشته باشید. حداقل سهام شرکای ایرانی در این مجموعه ها ۱۰% و معادل ۱۵۰۰۰ ریال عمانی است. در صورتی که با طرح توجیهی شما موافقت شود؛ مجاز به احداث کارخانه یا شرکت خود خواهید بود.

با توجه به طرح شما در منطقه آزاد زمینی مطابق با نیاز شما اجاره داده می شود. به طوری که هزینه هر متر مربع اجاره زمین در سال در منطقه آزاد صنعتی مبلغی بین ۱.۵ تا ۵ دلار خواهد بود.

حقوق کارمندان در ثبت شرکت در عمان چه میزان است؟

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام محاسبه هزینه ثبت شرکت در عمان به آن توجه کنید؛ حقوق کارمندان است. مطابق با قوانین وزارت کار در این کشور خاورمیانه ای حداقل حقوق کارمندان معادل ۳۲۵ ریال عمانی محسوب می شود.

البته حقوق کارمندان خارجی مقدار مشخصی ندارد و برای آن حداقل و حداکثر در نظر گرفته نمی شود؛ اما میانگین این مبلغ با توجه به تحقیقات میدانی به صورت ذیل است:

  • کارگر بنگلادشی ۷۰ریال عمانی؛
  • کارمند هندی و پاکستانی ۱۵۰ ریال عمانی؛
  • کارمند فیلیپینی ۲۰۰ ریال عمانی.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم که نکات مربوط به هزینه ثبت شرکت در عمان و عوامل موثر بر آن را ذکر کنیم. به طوری که متوجه شدید شما برای ثبت شرکت در این کشور باید مقدار سهام مشخص به عنوان حداقل آن داشته باشید. این سهام با توجه به نوع شرکت متفاوت خواهد بود.

همچنین گفته شد که بیمه کارمندان، مالیات، هزینه اجاره و غیره از جمله مواردی هستند که هزینه های متفاوتی را برای ثبت شرکت و ادامه روند کاری آن در پی خواهند داشت. به طور کلی اگر پیش از اقدام به ثبت شرکت در کشور عمان از هزینه های احتمالی آن مطلع باشید؛ طی روند کاری خود دچار مشکلات مالی نخواهید شد.

در نهایت اگر در رابطه با هزینه ثبت شرکت در عمان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید یا می خواهید که ثبت شرکت خود در کشور عمان را به کسی بسپارید؛ به شما پیشنهاد می دهیم که با متخصصان و کارشناسان ثبت فردا ارتباط برقرار کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد