صفر تا ۱۰۰ ثبت برند مصالح ساختمانی

0

صفر تا ۱۰۰ ثبت برند مصالح ساختمانی : ثبت برند یکی از مواردی است که جهت راه اندازی کسب و کارهای مختلف باید انجام شود. به طور کلی ثبت نام تجاری از جمله اولین اقداماتی است که صاحبان مشاغل نسبت به انجام آن اقدام می کنند.

صفر تا ۱۰۰ ثبت برند مصالح ساختمانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت نام تجاری مصالح ساختمانی نیز یکی از زمینه های انجام این کار است و مراحل ثبت برند باید برای آن طی شود. زیرا از مصالح ساختمانی جهت ساخت و ساز و انجام کارهای ساختمانی استفاده می شود. بنابراین نباید از اهمیت بالای آن ها در زمینه ساختمان سازی غافل شد.

ادامه فرآیند ساخت و ساز منوط به استفاده از این دسته از وسایل است. به همین جهت توجه به نحوه ارائه آن ها و ثبت برند این دسته از محصولات حائز اهمیت است. انتخاب اسم مناسب و درخور به افزایش اعتبار محصول بسیار کمک می کند و افراد با شناخت برندی خاص، خریدهای خود را از همان برند انجام می دهند.

بنابراین اگر شما نیز صاحب شرکت مصالح ساختمانی هستید؛ بهتر است که از مراحل و شرایط ثبت برند برای مصالح ساختمانی اطلاع پیدا کنید. به همین دلیل در این مقاله مهم ترین نکات ثبت نام تجاری را ذکر می کنیم. با ما همراه باشید.

ثبت برند مصالح ساختمانی

ثبت نام تجاری به صورت صحیح اهمیت بسیاری دارد. از آنجا که یکی از مهم ترین عوامل موثر در ساختمان سازی استفاده از مصالح ساختمانی مناسب و مرغوب است؛ انتخاب نامی در خور و متناسب نیز یکی دیگر از عواملی محسوب می شود که در زمان راه اندازی کسب و کار باید به آن توجه شود.

به عبارتی ثبت برند به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که منجر به ثبت قانونی شرکت یا کسب و کار شما و بهره مندی از مزایای آن خواهد شد. به همین دلیل باید بدانید که تهیه مدارک لازم و اطلاع از مراحل گوناگون آن از جمله کارهایی است که باید انجام دهید. به همین دلیل نکاتی که در ادامه ذکر می شود را به خوبی به خاطر بسپارید و در زمان ثبت برند از آن ها استفاده کنید.

نحوه ثبت برند مصالح ساختمانی

جهت ثبت برند برای مصالح ساختمانی در ابتدا باید به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید. این سامانه یکی از سایت هایی است که تحت نظارت قوه قضائیه فعالیت می کند. در مراجعه به این سایت با حدودیت خاصی روبه رو نخواهید بود و به سادگی ثبت برند خود را به صورت غیرحضوری انجام می دهید. همچنین اگر به دنبال پیگیری ثبت نام تجاری مصالح ساختمانی خود هستید؛ باید به این سایت مراجعه کنید.

با مراجعه به این سایت متوجه بخش های مختلف موجود در آن خواهید شد. به طوری که تمامی درخواست های شما در این سامانه وجود دارد. بنابراین نکته ای که باید به آن توجه کنید؛ این است که مراحل ثبت برند مصالح ساختمانی را به درستی طی کنید. با این کار به بخش های مختلف سایت دسترسی خواهید داشت.

مدارک لازم جهت ثبت برند مصالح ساختمانی

پیش از آنکه برای ثبت برند اقدام کنید؛ بهتر است که اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و مدارک لازم را تهیه کنید. البته انتخاب نام برند نیز منوط به برقراری برخی شرایط است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه مدارکی را که جهت ثبت علامت تجاری لازم است؛ معرفی می کنیم:

اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی؛
  • کپی جواز فعالیت.

اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی؛
  • کپی جواز فعالیت؛
  • تصویر روزنامه رسمی و آخرین تغییرات کسب و کار.

خصوصیات برند برای مصالح ساختمانی

یکی از مهم ترین نکاتی که جهت ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید؛ تناسب نام انتخاب شده با مصالح ساختمانی است. علاوه بر آن، برخی از شرایط باید جهت انجام بهتر روند کار رعایت شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • نامی که انتخاب می کنید؛ باید ماندگار باشد؛
  • به کیفیت و ویژگی های مصالح ساختمانی اشاره داشته باشد؛
  • عدم اهانت به اشخاص یا اشیا؛
  • نام تجاری مورد نظر باید طبیعی و عاری از هر گونه پیچیدگی باشد؛
  • برند باید کوتاه، ساده و مختصر باشد؛
  • لفظ سختی نداشته باشد؛
  • به اشخاص یا موارد خاص اشاره نداشته باشد.

هزینه ثبت برند مصالح ساختمانی چقدر است؟

یکی دیگر از مسائلی که در زمان ثبت برند باید به آن توجه شود؛ هزینه انجام مراحل این کار است. طی ثبت برند باید نستب به پرداخت برخی از هزینه های جانبی اقدام کنید. بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به این کار از تمامی این موارد اطلاع پیدا کنید و تمام جوانب را بسنجید.

هزینه ثبت نام تجاری به تعداد محصولات، مجوزهای لازم و همچنین طبقات درخواست شده بستگی دارد. درواقع پرداخت هزینه ها اغلب از طریق سامانه اعلام شده صورت می گیرد. لازم به ذکر است که هزینه انجام این کار در سال ۹۹ دو میلیون و چهارصد هزارتومان است. هزینه ثبت برند لاتین نیز احتمال دارد که بیش از این مقدار هزینه داشته باشد.

اعتبار نام تجاری ثبت شده برای مصالح ساختمانی چقدر است؟

یکی دیگر از پرسش هایی که اغلب به ذهن صاحبان کسب و کار می رسد؛ زمان اعتبار این نام تجاری است. در پاسخ باید بدانید که تاریخ اعتبار برند مورد نظر از زمان ارائه اظهارنامه محسوب می شود و باید در دوره های ۱۰ ساله تمدید شود. توجه داشته باشید که اگر شما به عنوان صاحب برند نسبت به ثبت و تمدید مجدد آن اقدام نکنید؛ نباید ادعایی در رابطه با مالکیت برند مورد نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله گفته شد که ثبت برند از جمله نخستین کارهایی است که باید در راستای راه اندازی کسب و کار مصالح ساختمانی انجام شود. به طور کلی ثبت نام تجاری مزایای زیادی دارد که با انجام این کار قادر به استفاده از آن ها خواهید بود؛ اما جهت ثبت علامت تجاری مورد نظر خود باید به برخی از نکات توجه کنید که در این مقاله به تمام این موارد پرداختیم.

به طوری که با شرایط، مراحل، مدارک، هزینه های مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر در رابطه با ثبت برند مصالح ساختمانی آشنا شدید. در نهایت نیز اگر به کسب اطلاعات بیشتر نیاز دارید یا می خواهید که ثبت برند خود را به فردی متخصص بسپارید؛ پیشنهاد می دهیم که همین الان با کارشناسان ثبت فردا ارتباط برقرار کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد