ثبت برند غذای حیوانات، کسب و کاری نو در ایران!

0

ثبت برند غذای حیوانات، کسب و کاری نو در ایران! نگهداری از حیوان خانگی را باید یکی از دغدغه های جدید انسان ها در سراسر جهان دانست. این دغدغه در ایران قدمت چندانی ندارد. به این دلیل که در گذشته زندگی با حیوانات رفتار ناشایستی تلقی می شد. با این حال امروزه جامعه ایران نیز به نگهداری از حیوانات خانگی ترغیب شده است.

ثبت برند غذای حیوانات، کسب و کاری نو در ایران!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بنابراین یکی از ملزوماتی که نیاز به آن رو به افزایش خواهدرفت؛ غذای حیوانات است. همین مسئله باعث می شود که افراد زیادی مشغول به تهیه و عرضه غذای حیوانات شوند. با توجه به اهمیت سلامت غذاهای توزیع شده، تمامی این مواد باید به همراه برند یا نام تجاری عرضه شوند.

به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از چگونگی ثبت برند برای غذای حیوانات هستند. به همین دلیل در این مقاله هر آنچه که باید در رابطه با این نوع از ثبت برند بدانید را شرح می دهیم.

ثبت برند غذای حیوانات

در حوزه تولید و عرضه غذای حیوان امکانات بسیار کمی برای تبلیغات وجود دارد. به این دلیل که همچنان در این زمینه محدودیت های خاصی اعمال می شود. بنابراین صاحبان شرکت های تولیدی یا اشخاصی حقیقی که نسبت به پخش اینگونه مواد اقدام می کنند؛ باید بسیار مراقب باشند که اجازه سواستفاده را به رقبا خود ندهند.

ثبت برند برای غذای حیوانات باعث می شود که حق استفاده و امتیاز برند و نام تجاری در اختیار دارنده قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه سواستفاده امکان جلوگیری از آن وجود داشته باشد.

مزایای ثبت برند برای غذای حیوانات

ثبت برند غذای حیوانات علاوه بر اینکه از لحاظ قانونی اهمیت دارد؛ مزایا دیگری نیز برای دارنده در پی خواهدداشت که در ادامه به ذکر آن ها می پردازیم:

  • امکان احداث نمایندگی های معتبر برای عرضه محصولات را فراهم می کند؛
  • موجب تشکیل یک هویت خاص و منحصر به فرد در ذهن مشتری می شود که با استفاده از آن افراد اجناس برند شما را از سایر برندها تشخیص خواهندداد؛
  • حق امتیاز برند نیز یک منبع درآمد برای شما تلقی می شود؛
  • امکان بازاریابی حرفه ای و پیشرفت بیشتر برای شما میسر خواهد شد؛

قوانین ثبت برند برای غذای حیوانات

  • مدت اعتبار برند غذای حیوانات که به ثبت می رسد؛ ده سال است و بعد از این مدت زمان امکان تمدید اعتبار وجود دارد. البته باید بدانید که پس از پایان مدت اعتبار یک مهلت شش ماهه به دارنده اختصاص داده می شود که نسبت به پرداخت جریمه و تمدید اعتبار اقدام کند.
  • برندی که ثبت می شود؛ باید از آن در صنعت و بازار استفاده شود. این مسئله به اندازه ای اهمیت دارد که اگر برای مدت سه سال از تاریخ ثبت بگذرد و دارنده هیچگونه فعالیتی با برند انجام ندهد؛ اشخاص ذینفع قادر هستند که برند مذکور را به نام خود به ثبت برسانند.
  • هرگونه عدد، شکل، رنگ، تصویر یا ترکیبی از این موارد اگر در لوگوها به کار رفته باشند؛ قابلیت ثبت دارند. با این حال شما امکان ثبت اسامی عام برای یک محصول را ندارید و نباید از اسامی گمراه کننده یا علائمی که با موازین و هنجارهای اجتماعی در تناقض است؛ استفاده کنید.
  • جهت ثبت برند غذای حیوانات، طبق قوانین سازمان جهانی مالکیت معنوی یا WIPO نباید از علائم رسمی دولتی همچون پرچم ها استفاده شود.

مدارک ثبت برند برای غذای حیوانات

از آنجایی که اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی (شرکت ها) قادر به ثبت برند هستند؛ مدارک مورد نیاز برای هر گروه با دیگری متفاوت است. به طوری که در ادامه مدارک مورد نیاز برای هر دو نوع از اشخاص را ذکر می کنیم:

  • حقیقی: فتوکپی از تمامی مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه شخص متقاضی.
  • حقوقی: ارائه فتوکپی برابر اصل از تمامی مدارک هویتی صاحبان حق امضا در شرکت و مدیران.

مدارک یکسان برای اشخاص حقیقی و حقوقی

  1. برند باید به همراه یک لوگوی ثبت برند به اداره مربوطه ارائه شود که تصویر این نماد در ابعاد مشخص، یکی از مدارک مورد نیاز جهت ثبت به شمار می رود. البته در صورتی که نمونه تصویر گرافیکی سه بعدی باشد؛ باید تصاویری از زوایای مختلف آن تحویل داده شود؛
  2. ارائه هر گونه مجوز که نشان دهنده فعالیت متقاضی در رشته مورد نظر باشد. این موارد شامل جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، جوازکسب و غیره می شود؛
  3. ارائه اظهارنامه تکمیل شده مربوط به درخواست ثبت برند؛
  4. تحویل رسید مربوط به واریز هزینه های جاری ثبت برند غذای حیوانات؛ لازم به ذکر است که این مبلغ برای اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر تفاوت دارد؛
  5. در صورتی که امور مربوط به ثبت برند توسط نمایندگان قانونی دنبال شود؛ مدارک مربوط به وکالت را نیز باید ارائه دهید.

ثبت برند برای غذای حیوانات چه مراحلی دارد؟

مهم ترین مسئله در مورد یک برند این است که پیش از این توسط اشخاص دیگر به ثبت نرسیده باشد. بنابراین باید به شکل دقیق و توسط افراد متخصص استعلام از آن به عمل آید.

در صورتی که نتیجه استعلام ثبت این برند را تایید کرد؛ متقاضی باید به سامانه اداره مالکیت معنوی مراجعه کند و در خصوص ثبت آن اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین در زمان ثبت باید تمامی مدارک و اطلاعات خواسته شده در سایت وارد شود. در انتها به متقاضی کد پیگیری تعلق می گیرد که باید آن را نزد خود نگه دارد.

پس از این اداره مالکیت معنوی پرونده را بررسی خواهد کرد و امکان دارد که پرونده را رد کند؛ وجود نقص در پرونده را گزارش دهد یا اینکه انجام آگهی نوبت اول درخواست شود. در صورتی که پاسخ گزینه آخر باشد؛ به این معنی است که مشکلی در پرونده وجود ندارد.

بنابراین زمانی که آگهی نوبت اول منتشر شد و یک ماه از مدت زمان انتشار آن گذشت؛ تمامی مدارک باید به اداره مالکیت معنوی ارائه شود و هزینه های مربوط به ثبت برند غذای حیوانات را نیز واریز کنید. در ادامه باید اگهی ثبت یک نوبت دیگر نیز در روزنامه رسمی به چاپ برسد. پس از این با ارائه مدارک به مرکز مربوطه برند خود را دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که ثبت برند غذای حیوانات موجب می شود که امکان سواستفاده از فعالیت های یک شرکت خاص به حداقل برسد. ضمن اینکه شما با این عمل به بازاریابی حرفه ای و معرفی بیشتر محصولات خود به مشتریان می پردازید. بنابراین فروش و کسب سود شما افزایش پیدا خواهدکرد و تولیدات شما در بازار هدف به یک هویت منحصر به فرد دست پیدا می کنند.

همچنین دانستید که امکان ثبت برند برای اشخاص و شرکت ها وجود دارد و میزان ارزش این دو با یکدیگر تفاوتی ندارد. در هر دو حالت برند تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت و پس از گذشت این مدت زمان شما با پرداخت هزینه به تمدید اعتبار آن می پردازید؛ اما در صورتی که جهت تمدید اقدامی انجام ندهید؛ اشخاص دیگر این برند را به نام خود ثبت می کنند.

جهت این امر باید مراحلی را طی کنید که آن ها را شرح دادیم. با توجه به اینکه انجام این مراحل به تجربه و تخصص دارد؛ بهتر است که از راهنمایی های وکلایی که در این زمینه تبحر دارند؛ استفاده کنید. در این رابطه سایت ثبت فردا مرجعی است که جهت ثبت برند کارشناسان آن به سوالات شما پاسخ خواهندداد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد