چطور ثبت برند جواهرات و سنگ های قیمتی را انجام دهیم؟

0

چطور ثبت برند جواهرات و سنگ های قیمتی را انجام دهیم؟ امروزه ثبت برند جواهرات به یکی از منابع خوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. افرادی که تمایل به ورود در این حوزه را دارند، باید سرمایه اولیه ای نیز داشته باشند. چگونه باید برای جواهرات و سنگ های قیمتی ثبت برند انجام داد؟ آیا نحوه صحیح ثبت برند اهمیت دارد؟

چطور ثبت برند جواهرات و سنگ های قیمتی را انجام دهیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در صورتی که به کار در حیطه جواهرات علاقه دارید، باید برای حفظ سرمایه خود و هدر ندادن آن حتما برندی را به ثبت برسانید. در این مقاله قصد داریم که درباره ثبت برند و اهمیت آن و همچنین مراحل انجام آن توضیح دهیم. در صورت تمایل به انجام این کار شما قادر خواهید بود که با مشاورین ثبت فردا در این حوزه گفتگو کرده و از راهنمایی های آن ها برای حفظ سرمایه خود بهره بگیرید.

ثبت برند جواهرات و اهمیت آن

یکی از ملزمات برای آنکه قادر باشید بر اساس قوانین پا در عرصه تجارت بگذارید، ثبت برند است. این مسئله برای تمام محصولات در زمینه های مختلف نیز لازم است. ثبت برند در حوزه جواهرات از سری کارها و سرمایه گذاری های تجاری است که امروزه رونق بسیاری پیدا کرده است.

در صورتی که شما قصد دارید سرمایه خود را در این زمینه به کار بگیرید، برای حفظ آن از آثار سو به ثبت برند تجاری نیاز است. این کار علاوه بر تضمین سرمایه شما، به مشتری نیز در هنگام خرید اطمینان خاطر می بخشید.

اهمیت انجام این کار این است که فرد سرمایه گذار از طریق ثبت برند علاوه بر رفع ابهامات مشتری در هنگام خرید، از این طریق به کار خود نیز اعتبار بخشیده است. درواقع ثبت برند تجاری این امکان را برای تولید کنندگان فراهم آورده است که محصولات متفاوت را با خدمات انحصار به خود برند تولید کرده و به فروش برسانند.

علائم قابل ثبت در تجارت

برای ثبت برند جواهرات هر گونه حرف، عدد، تصویر، رنگ، کلمه و برچسب یا حتی ترکیبی از این علایم مورد تایید است. با توجه به قوانین کشورهای مختلف ممکن است یک شعار تبلیغاتی نیز به عنوان برند تجاری محسوب شود. علایمی که در ثبت برند قابل تایید هستند، هرگونه نشان قابل تشخیص است که امکان نمایش آن از طریق برنامه های گرافیکی وجود داشته باشد.

مراحل ثبت برند طلا و جواهر

در اینجا سوالی که معمولا برای سرمایه گذاران علاقه مند به کار در حوزه جواهرات به وجود می آید، این است که برای ثبت برند تجاری باید چه کارهایی انجام دهیم. در این قسمت تلاش شده است که مراحل مربوط به ثبت برند جواهرات با بیانی ساده توضیح داده شود.

تعیین هزینه و برند

در اولین مرحله، تعیین میزان هزینه ای است که برای ثبت برند در نظر دارید. همچنین برای شروع تجارت در زمینه جواهرات باید یک برند مناسب انتخاب کنید. مشخصاتی که لازم است یک برند داشته باشد این است که باید خوانا باشد و در ذهن خریدار ماندگار شود.

مورد دیگری از خصوصیات یک برند این است که باید معرف حوزه فعالیت شما باشد. به این منظور لازم است پیش از انتخاب برند با متخصصین در این حیطه مشورت کنید. در این باره ثبت فردا با کادری مجرب به شما در انتخاب بهترین برند کمک خواهد کرد.

تایید برند انتخابی

در مرحله دوم، باید تحقیق کنید که آیا برند مدنظر شما سابقه ثبت داشته است یا نه. در اینصورت باید نسبت به تغییر دادن آن اقدام کنید. در صورتی که برند انتخابی شما توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای ثبت دوباره آن شانس کمتری خواهید داشت. بنابراین در انتخاب برند دقت داشته باشید. توجه داشته باشید که پیش از شروع به کار در حوزه جواهرات، از انتخاب شدن برند خود توسط کارشناسان اطمینان حاصل کنید.

مراجعه به سایت

در این مرحله لازم است که به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت برند تجاری اقدام کنید. در این قسمت به مدارکی نظیر کپی شناسنامه، کارت ملی تمام سرمایه گذاران، مجوز شروع فعالیت در حوزه جواهرات و نمونه ای از برند انتخابی در ابعاد ۶ در ۶ نیاز دارید.

پس از انجام این مراحل باید از صحیح بودن اطلاعاتی که در سیستم وارد کرده اید، اطمینان حاصل کنید. به این منظور فرمی که سامانه به شما نشان می دهد را پرینت کرده و به اداره ثبت اسناد مراجعه کنید. پس از تطبیق اطلاعات و اطمینان از درستی آن، لازم است  از دفتر اسناد رسمی یک گواهی امضا و برگه مربوط به تایید اطلاعات وارد شده دریافت کنید.

ثبت فیزیکی برند

در مرحله چهارم برند تجاری مدنظر شما باید مورد تایید اداره مربوط به علایم تجاری قرار گیرد. در صورتی که در نام برند ایرادی وجود نداشته باشد، پیامکی با مضمون عدم وجود مشکل برای ثبت برند جواهرات برای شما ارسال خواهد شد.

پس از دریافت این پیام لازم است به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و پرونده ای مبنی بر ثبت فیزیکی برند تشکیل دهید. در این قسمت باید تمامی مدارکی که در سامانه پر کرده اید را به همراه داشته باشید.

درج در روزنامه رسمی

پس از طی مراحل بالا این برند توسط اداره مالکیت معنوی در روزنامه های رسمی کشور درج می شود که شما باید هزینه انتشار آن را پرداخت کنید. اگر سرمایه گذاران، ثبت برند را مغایر با حقوق خود بدانند این امکان وجود دارد که به عنوان شاکی نسبت به این موضوع اعتراض کنند. در غیر این صورت با پرداخت هزینه برای ثبت برند در روزنامه اول نسبت به انجام دوباره آن اقدام کنید. این کار به مدت حداقل یک هفته به طول می انجامد.

اخذ سند ثبت برند

در آخرین مرحله نوبت به دریافت سند برند شما می رسد. برای انجام این مرحله لازم است یک نمونه از روزنامه های اول و دوم که نام برند تجاری در آن ثبت شده، یک نسخه از بیان نامه مربوط به نشان تجاری و ۱۰ نمونه از برند انتخابی شما در فریم ۶ در ۶ تهیه کنید. در پایان برای دریافت سند ثبت برند جواهرات خود باید به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید.

کلام آخر…

در این مقاله به توضیح نکاتی درباره ثبت انواع برندها در حوزه جواهرات پرداختیم. همانطور که گفته شد در صورت به همراه داشتن هزینه لازم این امکان را دارید که سرمایه خود را در زمینه تولید و فروش جواهرات با برند مورد تایید سازمان به کار بگیرید.

توجه داشته باشید که برای شروع فعالیت قانونی در این حیطه نیاز به ثبت یک برند تجاری هستید که باید طبق قوانین موجود در جامعه انتخاب شود. در صورت تمایل با مشاورین ثبت فردا در این زمینه تماس بگیرید و با اطمینان خاطر نسبت به ثبت برند جواهرات و سنگ های قیمتی اقدام کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد