شستن پرده توری با دست را چگونه انجام دهیم؟

0

شستن پرده توری با دست را چگونه انجام دهیم؟ اغلب شستن پرده توری برای افراد آسان به نظر می رسد؛ از این رو اهمیتی به چگونگی شستن آن نمی دهند. این گونه افراد در نهایت شاهد مشکلات ایجاد شده در پرده هستند. بدین ترتیب اگر قصد دارید خود پرده توریتان را بشویید، پیشنهاد می دهیم به نکات مهمی که در ادامه مقاله شرح می دهیم، توجه کنید.

شستن پرده توری با دست را چگونه انجام دهیم؟

به گزارش اینرنتی مجله دکوکده : ابتدا باید بدانید، برای زدودن کثیفی از روی پرده توری، امن ترین راه شستن پرده توری با دست است. اما این نحوه شستن نیز نکات مربوط به خود را دارد؛ چرا که پرده توری جنسی حساس و ضخامتی کم دارد. به همین دلیل هر گونه سهل انگاری، ممکن است سبب آسیب به بافت یا رنگ پارچه شود. برای آنکه پرده ای تمیز و همیشه نو داشته باشید، نکات گفته شده در ادامه مقاله را به خاطر بسپارید.

شستن پرده توری با دست

اگر می خواهید  پرده توری خود را همیشه نو نگه دارید، آن را با دست بشویید. از آنجا که در شستشوی دستی فشار وارد شده به پرده تحت کنترل شما است، می دانید که کدام قسمت پرده نیاز به فشار بیشتری دارد و کدام قسمت آن به دلیل ظرافت بیشتر نیاز به فشار کمتری خواهد داشت. در ادامه نکات شستن پرده توری با دست را به صورت اختصاصی بیان خواهیم کرد. از این رو توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

پرده را در تشت آب رها کنید

برای این منظور ابتدا، تشتی را با ابعاد مناسب پرده در نظر بگیرید. سپس آن را پر از آب سرد کنید؛ اگر روی زیبایی و سلامت پرده خود حساس هستید، از شستن پرده با آب سرد غافل نشوید.

بعد از آن، محلول شستشو را در آب ریخته و کاملا حل کنید، با رعایت این نکته بعد از شستشو لک یا سفیدک ناشی از محلول شستشو را روی سطح پرده نخواهید دید.

اکنون نوبت گذاشتن پرده در تشت آب است. اگر می خواهید به بهترین شکل ممکن پرده توریتان را بشویید، پرده را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در تشت آب رها کنید. اتفاقی که برای آلودگی های پرده در این ساعات می افتد، فوق العاده است.

قرار دادن پرده در آب نه تنها روند شستن پرده توری با دست را برای شما آسان می کند، بلکه باعث تمیزی بسیار بیشتر نیز می شود.

محلول های مناسب برای شستن پرده توری

انتخاب محلول مناسب از دو جهت اهمیت دارد؛ اول به دلیل تمیزی خوب پرده و دلیل دوم مربوط به حفظ بافت و رنگ پرده است. در واقع اگر محلولی انتخابی شما غلظت زیادی داشته باشد، ممکن است پرده شما را خوب تمیز کند، اما در کنار این تمیزی امکان آسیب به بافت و رنگ پرده نیز وجود دارد.

پیشنهاد می دهیم برای شستن پرده توری با دست، از محلولی با غلظت متوسط استفاده کنید و اگر به دنبال تمیزی بیشتر هستید، در کنار آن از جوش شیرین نیز بهره ببرید. با رعایت این قانون نه تنها به بهترین شکل ممکن پرده توری را شسته اید، بلکه پرده درست مانند روز اول برق خواهد زد.

چنگ زدن پرده توری، درست است؟

بسیار دیده ایم و دیده اید که افراد در شستشوی دستی، لباس یا منسوجات را بدون توجه به جنس آن ها چنگ می زنند. آن ها با انجام این عمل تصورشان بر این است که لباس، پرده یا هر نوع منسوجات دیگر، بدین صورت تمیز تر می شوند. درحالی که چنگ زدن بعضی از جنس ها باعث خرابی آن ها می شود؛ پرده توری نیز از این جنس پارچه ها است. از این رو پیشنهاد می دهیم، در نحوه شستن پرده توری با دست، از چنگ زدن پرهیز کنید.

به جای چنگ زدن، بهتر است آن را فشار دهید؛ همچنین در کنار فشار وارده، چندین بارآب تشت را تعویض کنید. بعد از شستشوی کامل، باید تمام کف پرده را با آب روان و چلاندن درست، از درون پرده خارج کنید. بدین صورت، شستشوی پرده توری شما با نهایت دقت و سلامت پرده، به پایان رسیده است.

روش خشک کردن پرده توری

خشک کردن درست، خود باعث درخشندگی پرده می شود. شاید این موضوع برایتان جالب باشد که قرار گرفتن پرده توری در مقابل نور خورشید، به درخشندگی پرده کمک بسیاری می کند. از این رو پیشنهاد می دهیم، مدتی پرده را در مقابل نور آفتاب قرار دهید؛ اما اجازه ندهید که پرده در زیر نور آفتاب کاملا خشک شود.

اگر پرده توری شما چروک پذیر است، هنگامی که پرده هنوز رطوبت دارد آن را اتو کنید. دقت داشته باشید که پرده توری آسیب پذیر است، بدین جهت اتوکشی را با درجه کم  انجام دهید.

رطوبت پرده باید به قدری باشد که حتی بعد از اتوکشی نیز، مقداری مرطوب باشد؛ چرا که برای داشتن بهترین نما از پرده، باید آن را به همراه کمی نم، نصب کنید. نکات گفته شده، بهترین راه های خشک کرده پرده بعد از شستن پرده توری با دست است. از این رو گفته های این قسمت را برای داشتن خانه ای زیبا به خاطر بسپارید.

مراقبت از پرده توری

جدا از نحوه شستن پرده توری، در هنگام استفاده از آن نیز باید مراقبت های روزانه و هفتگی از پرده صورت بگیرد. این مراقب ها نظیر کشیدن جاروبرقی، تکاندن آرام پرده، و مرتب کردن گیره های آن است. دقت داشته باشید که مراقب های روزانه و هفتگی، نه تنها در حین استفاده امکان داشتن پرده ای زیباتر و تمیز تر را به شما می دهد، بلکه سبب شستشوی راحت تر آن نیز می شود.

سخن آخر

همانطور که خواندید، نکات مهم برای شستن پرده توری با دست را شرح دادیم. گفتیم که از چنگ زدن پرده توری پرهیز کنید و از محلول های با غلطت متوسط بهره ببرید و اگر قصد تمیزی بیشتر دارید، استفاده از جوش شیرین را در کنار محلول تمیز کننده فراموش نکنید. همچنین، نور خورشید را برای شفافیت بیشتر پرده دست کم نگیرید.

با آنکه تمام نکات مورد نیاز را شرح دادیم، ممکن است، میل به شستن پرده توری با دست را نداشته باشید؛ چرا که شستن توری بزرگ آن هم در آب سرد برای هر شخصی مناسب نیست. این کار نیاز به توان بدنی بالا و دقت زیاد نیاز دارد. از این رو خشکشویی واش لین، کار شما را آسان کرده است، ما پرده توری شما را از درب منزل دریافت کرده و عملیات تخصصی شستن را انجام می دهیم و در کوتاه ترین زمان آن را درب منزل به شما تحویل می دهیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد