خدمات خشکشویی پرده سفید چگونه انجام می­شود؟

0

خدمات خشکشویی پرده سفید چگونه انجام می­شود؟ پرده از ملزومات اصلی منازل ایرانی است. با توجه به موقعیتی که پرده دارد به­طور مداوم در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار دارد.

خدمات خشکشویی پرده سفید چگونه انجام می­شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به نقش پرده در زیبایی و نمای داخلی منزل، در معرض دید مداوم بودن آن و نیز هزینه ­ای بالای خرید پرده، انتخاب روشی مناسب برای شستشوی پرده ضروری به ­نظر می ­رسد؛ روشی که در آن ضمن برطرف کردن آلودگی از سطح پرده، به زیبایی و رنگ آن آسیبی نرساند. گفتنی است که خشکشویی پرده سفید در مراکز شستشو و خشکشویی با سرعت و کیفیت بالایی انجام می شود.

ضرورت انتخاب روش شستشوی مناسب به­ طور خاص و ویژه در مورد پرده­های با رنگ سفید و روشن بیشتر احساس می­شود.

روش شستشو و خشکشویی پرده سفید

پرده­ ها به چهار طریق دستی، ماشینی، بخارشویی و خشکشویی شسته می­شوند. روش دستی که مستلزم صرف هزینه و وقت است، عمدتا برای پرده­ های از جنس پارچه­ های با حساسیت بالا مناسب ­تر است.

برای شستشوی برخی از پارچه ­ها نمی ­توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؛ زیرا شستشو و خشک کردن آن ها با ماشین موجب چروک شدگی شدید آن ها می­شود که در مواردی حتی با استفاده از اتو هم به حالت اول بر نمی ­گردد.

در این موارد پرده ها را باید به آرامی مورد شستشو قرار داد و سپس به حالت نم­ دار آویزان کرد. در این حالت پرده­ها در همان حالت خشک شده و نیاز به اتوکشی مجدد نخواهد داشت. شستشوی پرده­ها با ماشین لباس شویی نیز مزایای خود را داشته و نیاز به صرف وقت و انرژی ندارد.

در بخارشویی نیز پس از برداشتن گرد و غبار روی پرده، با استفاده از بخار بسیار داغ و بدون جابجا کردن پرده، به شستشو می ­پردازیم. اگرچه برای شستشوی انواع پرده مخصوصا مدل های سفید روش های فراوانی وجود دارد، توصیه می کنیم که این پرده ها را به خشکشویی های معتبری بسپارید. این مراکز با انتخاب روش و مواد شوینده مناسب، پرده ­هایی تمیز، صاف و بدون چروک ­شدگی را تحویل بگیریم.

روش های خشکشویی پرده سفید و انواع ثبت سفارش

برای کمک گرفتن از خشکشویی در شستن پرده­ها همانند روش سنتی، باید پرده را جدا کرد و به صورت حضوری به محل خشکشویی ببریم. امروزه شاهد ظهور فناوری­ های نوین و گسترش خشکشویی­ های آنلاین هستیم؛ خشکشویی آنلاین دارای مزایای مخصوص به خود است.

با توجه به دغدغه­ های امروزی انسان ­ها و کمبود زمان، استفاده از خشکشویی ­های آنلاین در صرفه­ جویی زمان کمک بسیاری می­ کند. از طرفی با توجه کاهش تردد، گامی در جهت کاهش آلودگی محیط زیست به حساب می آید. خشکشویی آنلاین واش ­لین از جمله سرویس­ های خشکشویی آنلاین است که به شما این امکان را می دهد با ثبت سفارش در زمانی کمتر از یک دقیقه نسبت به سفارش شستشوی پرده ­های سفید خود اقدام کنید و پرده ­های تمیز و شسته شده را در درب منزل تحویل بگیرید.

پرده ­ها در کارگاه­ های واش ­لین به دو طریق دستی و ماشینی، بسته به نوع پرده شسته می ­شوند. پس از شستشو مجددا پرده به محل آدرس شما منتقل می ­شود و در صورت نیاز به نصب آن، با اضافه شدن ۳۰ درصد به فاکتور اولیه، شما از خدمات نصب توسط متخصصین واش ­لین برخوردار می­ شوید.

خدمات خشکشویی ها؛ شوینده های مناسب

بسیاری از افراد پرده های سفید و رنگ روشن را نسبت به سایر رنگ ها ترجیح می دهند؛ چراکه رنگ سفید پرده باعث افزایش روشنایی محیط داخلی منزل می شود. اما مشکلی که درمورد پرده­ های سفید رنگ مشاهده می شود، آلودگی سریع تر است. بنابراین این پرده ها در فواصل زمانی کمتری نسبت به سایر رنگ ها نیاز به شستشو دارند.

اساس کار شستشو در خشک ­شویی پرده ­های سفید استفاده از حلا­ل­ های شوینده­ غیر قطبی است؛ برخلاف آب که سیالی قطبی است. همین خاصیت سبب نفوذ آب در بافت و تار و پود پارچه شده و باعث تغییر شکل پرده می­شوند؛ در خشک­ شویی ها از حلال غیر قطبی استفاده می شود.

از جمله حلال های مورد استفاده در خشک شویی ها باید به پرکلرواتیلن یا پرکلر پلی اتیلن اشاره کرد. این حلال که مایعی سنگین با چگالی بالا (هر لیتر آن سه کیلوگرم وزن دارد)، ملایم و بی بو است، قدرت بالایی در حل آلودگی داشته و فراریت بالایی دارد؛ بنابراین گزینه مناسبی برای شستشو است.

تتراکلرواتن نیز دیگر حلال مورد استفاده در خشکشویی پرده­ سفید است. تتراکلرواتن حلالی فرار، اشتعال ناپذیر و مناسب برای لکه­ های چربی و گلیسیرینه است. اخیرا از دی اکسید کربن مایع نیز در خشکشویی ها استفاده می شود؛ دی اکسید کربن مایع نیز غیرسمی و غیرقابل اشتعال است.

به کارگیری این شوینده های خاص در خشکشویی ها باعث می شود که کیفیت شستشو ارتقا یابد و ساختار و بافت لباس ها حفظ شود؛ به همین علت مراجعه برای خشکشویی پرده سفید رایج است.

دیگر خدمات خشکشویی پرده سفید

خشک ­شویی پرده­ سفید با استفاده حلال­ های غیر قطبی و به منظور جلوگیری از تغییر شکل پرده ها، باعث افزایش طول عمر پرده می شود. علی رغم اینکه شما هزینه ای را برای خشک­ شویی پرداخت می کنید، این اقدام به سود شما است و در دراز مدت با توجه به افزایش مدت زمان استفاده از پرده، مقرون به صرفه خواهد بود.

سخن آخر

شستشوی پرده ­ها به ویژه پرده ­های سفید، با توجه به هزینه ­بالای خرید، در معرض آلودگی مداوم و تاثیر آن ها در نمای ظاهری منزل از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. عدم آگاهی در انتخاب روش و مواد شوینده مناسب هنگام شستشوی پرده­ ها، تغییر شکل و فرم پرده را به­دنبال دارد؛ به ­گونه ­ای که ممکن است باعث غیرقابل استفاده شدن آن شود.

سپردن مسئولیت شستشوی پرده ­های سفید به خشکشویی ­ها احتمال آسیب دیدگی آن ها را حین شستشو به کمترین حد ممکن می ­رساند. متخصصین خشک­ شویی آنلاین واش ­لین از مهارت، تجربه و دانش کافی در خشکشویی پرده­ سفید برخوردار بوده و آماده ارائه خدمات در این زمینه هستند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد