خصوصیات اخلاقی وکیل ثبت شرکت در تهران

0

در مورد خصوصیات اخلاقی وکیل ثبت شرکت در تهران چه می دانید؟ وکیل نقش بسزایی در امور وکالتی شما دارد و باید در انتخاب آن با دقت عمل کنید. یک وکیل خوب در انجام یک پرونده نقش مهمی دارد و مستقیما بر روی آن تاثیر می گذارد.

خصوصیات اخلاقی وکیل ثبت شرکت در تهران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : وکیل پایه یک دادگستری، سعید شهبازی یکی از بهترین وکلای تهران در زمینه وکالت است که راهنمایی و مشاوره لازم را به شما ارائه می کند.

با ما در ادامه مقاله پیش رو همراه باشید تا به بررسی خصوصیات اخلاقی یک وکیل ثبت شرکت بپردازیم.

ویژگی های وکیل ثبت شرکت در تهران

انتخاب وکیل خوب از مهم ترین دغدغه های افراد در مواجهه با یک مشکل حقوقی است. از آنجایی که امروزه اکثر افراد با توجه به مسائل فرهنگی و اقتصادی درگیر پرونده های قضایی هستند، نیاز به یک وکیل باتجربه بیش از پیش احساس می شود.

به همین دلیل منطقی است که با یک وکیل خوب ارتباط برقرار کنند. بنابراین در انتخاب یک وکیل خوب اصولی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیریم.

خصوصیات وکیل خوب

از جمله وظایف وکیل خوب این است که قبل از جلسه رسیدگی و قبل از موکل خود با مطالعه دقیق پرونده و گفتگو با متهم، ضمن اطلاع کامل از موضوع اتهام بتواند به خوبی از موکل خود دفاع کند.

یعنی وکیل موظف است در قبال موکل خود احساس مسئولیت کند و این مهمترین خصوصیت شخصیتی است که باید در نظر بگیرد. البته این نکته فراموش نشود که وکیل مسئولیتی در دستیابی به نتیجه ندارد و تضمینی در مورد رسیدن به نتیجه نمی دهد.

ویژگی های وکیل ثبت شرکت در تهران

استفاده از مشاوره یک وکیل هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری محسوب می شود. این امر شما را از بحران های حقوقی و کیفری نجات می دهد. چگونه می توان به یک وکیل اعتماد کرد؟ در چه مواردی باید به اختیارات داده شود و در چه مواردی نباید به او اختیار داد؟

۱. امانت دار باشد. وکیل امین موکل بوده و در واقعی نیز محرم اسرار او است.

اخلاق حرفه ای یک وکیل به این معنی است که به سبب ماهیت شغلی خود امانت دار موکل خود بوده و اسرار او را به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی فاش نکند.

۲. وکیل این تعهد اخلاقی را داشته باشد که از بیان کردن مطالب غلوآمیز و غیر ممکن خودداری کند

دادن وعده های دروغین و بی نتیجه خارج از رفتار حرفه ای یک وکیل است. تعهد وکیل دادگستری، تعهد به نتیجه نبوده و تعهد وی نسبت به انجام امور است که در حین پرونده به وجود می آید. همچنین او موظف است چشم موکل خود را نسبت به مسائل باز کند و هیچگاه به موکل اعلام نکند که صد در صد برنده است.

۳. هنگام انتخاب وکیل، وی باید موکل را از انتخاب بی راهه باز دارد. نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد پروسه های غیر ضروری کند

به عبارت دیگر یکی از مهمترین ویژگی های یک وکیل صداقت و راستگویی او در برخورد با موضوعاتی است که موکل به آن ها دچار شده و چاره کار را از وکیل خود می پرسد.

بنابراین به هیچ وجه نباید به دلیل دریافت حق الوکاله، به موکل خود راهی بدون نتیجه را معرفی کند.

۴. از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب ساده سازی مسائل برای موکل خود است

یک وکیل خوب باید تا حد تلاش از پیچیده کردن دادرسی اجتناب کند. بنابراین حتی وکیل نیز موظف است فنون و مهارت هایی که آموخته را حتی به قاضی نیز منتقل کند. در خیلی مواقع قاضی ها از این راهنمایی ها استفاده کرده در این مواقع وکیل خوب می تواند بر سیستم قضایی و قاضی تاثیر مثبت گذاشته و بدین ترتیب حق به حق دار برسد.

۵. یک وکیل خوب باید شان و مقام قاضی را رعایت کرده و به وی احترام کامل بگذارد

این امر بدیهی است که وکیل دادگستری نباید با چاپلوسی و تملق و تحقیر نمودن با قاضی صحبت کند. به علاوه نباید به واسطه درجه علمی و اطلاعاتی که دارد، نسبت به قاضی و مقام دادگاه تفاخر کند. بنابراین هر چقدر متواضع تر و افتاده تر برخورد کند روی او حساب بیشتری باز می کنند. در بعضی مواقع رفتار زننده وکیل باعث می شود که قاضی نظر مخالف در برابر او بدهد.

۶. وکیل خوب باید از اطلاعات، معلومات و دانش حقوقی بالا برخوردار باشد

از ویژگی های یک وکیل خوب دانش عمومی بالا در امور تخصصی وکالت است تا بتواند بهترین راهکار را برای بهترین راه ممکن در کوتاه ترین زمان ارائه بدهد. در انتخاب نوع دادخواست و اقدامات قانونی لازم نهایت هوش خود را بکار ببرد.

در انتخاب هر متخصصی نکته مورد نظر قدرت تخصص و فن وی در اجرای وظایف است.

به طور کلی بهترین وکیل ثبت شرکت در تهران را چگونه انتخاب می کنیم؟

برای انتخاب بهترین وکیل ثبت شرکت تهران باید به دنبال وکیل کارکشته بگردید. گاهی اوقات سرنوشت یک پرونده به سرنوشت زندگی ما گره خورده است. اما چگونه می توان یک وکیل خوب در تهران پیدا کرد؟ ما به شما سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری را معرفی می کنیم که در صورت تمایل می توانید برای مشاوره با او تماس برقرار کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی یک وکیل ثبت شرکت در تهران سعی در گمراه کردن قاضی یا پیچیده کردن پرونده ندارد بلکه مهم ترین ویژگی یک وکیل خوب مورد اعتماد بودن او است. این امر نیز مستلزم وجود صداقت، امانت، احساس مسئولیت پذیری وکیل است. وکیلی که از لحاظ اخلاقی تمام محاسن را داشته باشد اما فاقد تخصص و علم کافی باشد، نمی تواند به نحو احست از موکل خود دفاع کند.

بنابراین وکیلی را می توان مورد تایید قرار داد که هم از نظر اخلاقی و هم از نظر تخصص در اموری که به وی می سپارند تسلط کافی را داشته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد