وکیل شرکت دارویی چه وظایفی برعهده دارد؟

0

وکیل شرکت دارویی چه وظایفی برعهده دارد؟ امروزه به دلیل پیچیدگی های امور حقوقی، شرکت ها و حتی موسسات غیر تجاری هم نیاز به یک وکیل با تجربه دارند. متاسفانه در موارد زیادی دیده شده که شرکت های تجاری، موسسات غیرتجاری و اشخاص حقوقی به دلیل عدم آشنایی کافی با وظایف و تکالیف حقوقی ای که بر عهده دارند، دچار مشکلات فراوانی می شوند.

وکیل شرکت دارویی چه وظایفی برعهده دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در صورتی که از مشاوره های یک وکیل مناسب در این زمینه استفاده کنند می توانند از مشکلات بسیاری جلوگیری کرده و آن ها را حل کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با وکیل شرکت دارویی و همینطور وظایف آن آشنا سازیم. در ابتدا به بررسی چندی از مهمترین مسائل حقوقی شرکت ها می پردازیم.

وظایف یک وکیل شرکت دارویی چیست؟

شخصی که به عنوان یک وکیل به فعالیت می پردازد، وظایف مختلفی را بر عهده دارد. یکی از مهمترین وظایف یک وکیل مشاوره دادن به مراجعه کنندگان در موارد مختلف است.

کسانی که با بروز یک مشکل حقوقی، به وکلا مراجعه می کنند، اغلب از سواد حقوقی لازم برای پیشبرد کارهایشان برخوردار نیستند، از این رو به وکلا نیاز دارند. آگاهی در مورد راه های قانونی یک پرونده می تواند افراد را هنگام تصمیم گیری مصمم تر کند.

ثبت شرکت دارویی

شرکت های دارویی، به شرکت های تولید کننده و وارد کننده انواع داروهای شیمیایی گفته می شود که با مجوز رسمی باید فعالیت های خود را انجام دهند. شرایط ثبت شرکت دارویی از طریق وکیل شرکت دارویی انجام می شود. مدارک مورد نظر توسط مدیرعامل باید به وکیل داده شود تا نسبت به ثبت شرکت اقدام کند. ثبت شرکت دارویی در دو حالت استانی و سراسری انجام می شود.

تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

کد اقتصادی کد ۱۲ رقمی است که توسط سازمان امور مالیاتی به واجدان شرایط فعالان اقتصادی تخصیص داده می شود.  هر وکیل شرکت دارویی وظیفه دارد پس از گذشت ۲ ماه از ثبت شرکت با مراجعه به اداره دارایی مستقر در محدوده فعالیت خود، نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کند.

اخذ گواهی ارزش افزوده

ارزش افزوده ارزشی است که در فرآیند تولید به کالاهای واسطه ای افزوده می شود. اخذ گواهی ارزش افزوده شامل دو مرحله است که وکیل شرکت باید به آن رسیدگی کند.

در صورتی که شما از وکیل شرکت دارویی خود در این زمینه کمک بگیرید او برای شما مدارک مورد نیاز را تهیه و در مرحله بعد هم اقدام به عمل می کند.

پلمپ دفاتر قانونی شرکت و تحریر آن

در همه شرکت های ثبت شده در ایران صاحبان کارت های بازرگانی (حقیقی و حقوقی) تاجر نامیده می شوند.  این افراد موظفند جهت پلمپ دفاتر قانونی در تاریخ مقرر شده اقدام کنند. شرکت ها باید همزمان با ثبت شرکت، دفاتر قانونی به تاریخ روز را درخواست دهند.

دفاتر سال بعد را نیز باید تا اسفند ماه سال قبل پلمپ کنند. در این صورت شرکت مشمول جریمه مالیاتی شده و ممنوع المعامله خواهد شد و افراد هیئت مدیره نیز ممنوع الخروج می شوند.

ضمانت نامه های بانکی شرکت

ضمانت نامه بانکی قرارداد یا سندی است که به موجب آن صادر کننده ( ضامن ) بر حسب درخواست متقاضی تعهد می دهد که بدون هیچگونه قید و شرطی عندالمطالبه یا در سر رسید معین مبلغ معینی وجه نقد از بابت موضوع خاصی که مربوط به مضمون است را به حواله او پرداخت کند.

نحوه انتقال سهام و سهم الشرکه

انتقال سهم در ۶ مرحله انجام می شود که در زیر به ترتیب به آن ها اشاره می کنیم:

  1. باید انتقال دهنده، وکیل یا قائم مقام در دفاتر ثبت انتقال سهام را امضا کند.
  2. عدم امضا دفاتر سهام موجب می شود که انتقال صورت نگیرد.
  3. نقل و انتقال در صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورد تصویب قرار می گیرد.
  4. مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارائه و در روزنامه رسمی شود.
  5. مالیات نقل و انتقال سهام پرداخت شود.
  6. بدهکاری مالیاتی انتقال دهندگان سهام باید نزد اداره مالیات تسویه شود.

نحوه تغییر در سرمایه شرکت

سرمایه شرکت را می توان از طریق بالا بردن اسم سهام موجود یا از طریق صدور سهام جدید افزایش داد.

ورود و خروج اعضای شرکت

در کلیه شرکت ها اعم از سهامی خاص، سهامی عام و مسئولیت محدود در صورتی که شخص به هر دلیل مایل به همکاری نباشد طی چند مرحله خروج و کاهش سرمایه آن ها توسط وکیل انجام می شود.

  • اضافه شدن شخص جدیدی به مجموعه به جز اشخاص حقوقی
  • جایگزینی فرد با افرادی دیگر
  • ورود شریک جدید از طریق افزایش سرمایه شرکت
  • انصراف یکی از اعضا برای ادامه کار با مجموعه

نکته در شرکت های با مسئولیت محدود برای هر نوع ورود و خروج اعضای هیئت مدیره لازم است که همه یا اکثریت شرکای شرکت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده تشکیل دهند.

اخذ کارت بازرگانی برای شرکت در صورت نیاز

تعریف کارت بازرگانی به این صورت است که با در دست داشتن این کارت به اشخاص حقیقی و حقوقی در شرکت این امکان داده می شود که به امر تجارت خارجی بپردازد. بر اساس مقررات امروزی اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.

نتیجه گیری

وکیل شرکت دارویی وظایف متعددی دارد که ما در این مقاله تعدادی از این وظایف را به شما معرفی کردیم و در مورد آن ها اطلاعاتی به شما دادیم. از جمله وظایف وکیل در هر نوع شرکتی ارائه مشاوره مناسب جهت رفع مشکلات مختلف است.

از دیگر وظایف وکیل که در مقاله به آن ها اشاره کردیم نحوه ثبت شرکت دارویی، مدارک مورد نیاز جهت اخذ موافقت اصولی تاسیس شرکت دارو و غیره است. وکیل پایه یک دادگستری سعید شهبازی شما را در این زمینه و دیگر زمینه های دیگر امور حقوقی راهنمایی خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد