خشکشویی پرده پارچه ای چه مراحلی دارد؟

0

خشکشویی پرده پارچه ای چه مراحلی دارد؟ همان طور که می دانید دکوراسیون خانه زمانی بی نقص و کامل است که به تمام عناصر آن توجه شود. پرده جز المان های اصلی زیبایی دکوراسیون به حساب می آید و کاملا در معرض دید قرار دارد. به طوری که زیبایی یک خانه با پرده های زیبا و تمیز دو چندان می شود.

خشکشویی پرده پارچه ای چه مراحلی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پرده ها همیشه بیانگر سلیقه صاحب خانه هستند. پرده های زیبا، براق و اتو کشیده باعث شکوه، زیبایی و حس زندگی در خانه می شوند. همین نکته کافی است که مطمئن باشیم شستشو و خشکشویی پرده ها امری لازم و مهم است. در واقع شستشوی مرتب پرده ها بخشی لاینفک از نظافت منزل محسوب می شود.

در این مقاله با ما باشید که درباره آلودگی ها، شستشو و لزوم خشکشویی پرده پارچه ای بیشتر صحبت کنیم. همچنین به لزوم انتخاب خشکشویی مناسب برای تمیزی پرده هایمان می پردازیم.

چالش های مراحل خشکشویی پرده پارچه ای را بشناسید!

پیش از آن که به خشکشویی پرده پارچه ای بپردازیم بهتر است کمی درباره پرده های پارچه ای و خطرات موجود در شستشوی آنها بدانیم. پرده های پارچه ای معمولا جز گران قیمت ترین پرده ها هستند، به همین دلیل حفظ و نگهداری از آنها اهمیت بسیاری دارد.

شاید فکر کنید در ساختمان های جدید امروزی پرده ها کثیف نمی شوند. گرچه پنجره های دوجداره تا حد زیادی مانع عبور گرد و خاک می شوند؛ ولی به همان میزان آلودگی ها و ذرات معلق در هوا زیادتر شده است.

از آنجا که پرده ها پشت پنجره قرار می گیرند آلودگی و خاک زیادی را جذب می کنند و پس از مدتی به منبع کثیفی و غبارهای آلرژی زا تبدیل می شوند.

این آلاینده ها در ترکیب با خاک روی پرده ها می نشینند. بوی غذاها و لکه های متفاوت را هم به این آلودگی ها اضافه کنید که در صورت عدم شستشو در طولانی مدت باعث چرک مردگی در پرده ها می شود. با این حال تمیز و براق کردن پرده ها با چند مشکل روبرو است. سختی درآوردن و نصب دوباره پرده ها باعث می شود معمولا افراد تمایلی به شستشوی آن ها نداشته باشند.

مشکل اصلی دیگر این است که شستشوی خانگی پرده های پارچه ای به وسیله دستگاه های شوینده خانگی ممکن نیست و منجر به آسیب به بافت و رنگ پارچه پرده می شود. شستشوی پرده پارچه ای با ماشین لباسشویی خانگی حتی ممکن است باعث تغییر ابعاد و کاهش عمر پرده شود.

چرا مراحل خشکشویی پرده پارچه ای را جدی بگیریم؟

پرده های پارچه ای انواع متفاوتی دارند ولی معمول ترین آنها همچون پرده مخمل، ابریشم یا ساتن باید حتما خشکشویی شوند. این پرده ها قابل شستشو در منزل نیستند چون در اثر شستشو  بی حالت و کدر می شوند. نکته قابل توجه قبل از خشکشویی پرده پارچه ای این است که باید با دقت آن را بررسی کنید. اگر پوسیدگی در پرده وجود دارد بهتر است عوض شود.

البته برخی از پرده های پارچه ای را قابلیت شستن در منزل را دارند؛ اما باید آنها را سریع آویزان کرد که چروک نشوند. ولی به طور کلی شستن پرده پارچه ای در منزل کار سختی است و توصیه نمی شود.

گاهی میکروب ها در بخش دوخت پارچه جمع می شوند. مثلا در پلیسه پرده ها، میکروب بیشتری جمع می شود که حین شستشو باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این حین خشکشویی پرده باید به جنس و رنگ پرده نیز توجه کرد.

پرده پارچه ای را باید هر چند وقت یکبار شست؟

فاصله زمانی خشکشویی پرده پارچه ای به میزان آلودگی محیط بستگی دارد. هرچه محیط پرده آلوده تر باشد این فاصله زمانی باید کوتاه تر شود. زیرا همان طور که اشاره شد پرده دچار چرک مردگی نشود و محیط شما عاری از هرگونه میکروبی باشد.

پرده ها جذب کننده گرد وخاک هستند. اگر حیوان خانگی دارید مطمئن باشید موی حیوانات به پرده ها می چسبد. اگر پرده اتاق شما تمیز و عاری از آلودگی باشد، میزان آلرژی و حساسیت اعضای خانواده تان کمتر می شود. مزیت دیگر خشکشویی پرده پارچه ای این است که گرد و غبار کمتری روی وسایل خانه تان می نشیند.

ولی به طور کلی توصیه می شود حداقل سالی یک بار حتما پرده ها شستشو شوند. چون شستشو با فاصله زمانی بالا باعث می شود رنگ پرده کدر شود. قبل از خشکشویی پرده پارچه ای بهتر است آن را بتکانید که خاک های آن خارج شود.

انتخاب شوینده و اتوکشی در حین خشکشویی

در بین پرده های پارچه ای، پرده مخملی از همه حساس تر است و حتما باید در خشکشویی شسته شود. پرده مخمل بسیار لوکس است ولی  معمولا رنگ می دهد و اگر حین شستشو از مواد شوینده به مقدار زیاد استفاده شود، دچار رنگ پریدگی می شود.

در خشکشویی پرده پارچه ای باید از مواد شوینده مناسب استفاده کرد؛ چون مواد شوینده قوی مثل آب اکسیژنه باعث پوسیدگی پارچه می شود. پرده را باید بعد از شست وشو، اتو کرد. درجه حرارت اتو و نوع اتوکشی باید متناسب با جنس پرده باشد. مثلا پارچه های نخی یا کتان به درجه حرارت بالا نیاز دارند.

سخن پایانی

دراین مقاله به اهمیت نظافت پرده پرداختیم. علاوه بر آن گفتیم که پرده ها نیازمند روش های شستشوی متفاوت هستند. متوجه شدیم که بهترین روش، خشکشویی پرده پارچه ای است که کمترین آسیب را به آن می زند.

اکثر پرده های لوکس برچسبی دارند که برای شستشو حتما باید خشکشویی شوند. بهتر است برای شستشوی این پرده ها از دستورالعمل آن پیروی کنید. همان طور که گفتیم پرده ها حساس و گران قیمت هستند، پس انتخاب خشکشویی مناسب و مطمئن بسیار حائز اهمیت است.

ما در خشکشویی واش لین از جدیدترین و ایمن ترین روش ها برای خشکشویی پرده استفاده می کنیم. یکی از خدمات تخصصی خشکشویی واش لین شستشو و  اتوی پرده های پارچه ای با کیفیت عالی و قیمت مناسب است. استفاده از جدیدترین روش خشکشویی باعث می شود پرده از نظر جنس و رنگ آسیبی نبیند.

در واش لین شما با خیالی آسوده پرده هایتان را تمیز تحویل می گیرید. تمام مراحل جمع آوری، خشکشویی و نصب پرده ها توسط افراد ماهر انجام می شود. از این رو زیبایی، رنگ و حالت پرده شما با خشکشویی دو چندان خواهد شد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد