ترفندهای شستن مبل در منزل برای مبل چرم چیست؟

0

ترفندهای شستن مبل در منزل برای مبل چرم چیست؟ همانطور که می دانید؛ مراحل شست و شوی مبل چرمی با مبل پارچه ای متفاوت است. مبل های چرمی اغلب در دسته مبل های گران قیمت و حساس قرار می گیرند. از این رو برای تمیزی آن ها باید نکات به خصوصی را رعایت کنیم.

ترفندهای شستن مبل در منزل برای مبل چرم چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : گاهی هدف ما از شستن مبل در منزل برای مبل چرم تنها ربودن گرد و غبار است. بعضی مواقع نیز هدف ما پاک کردن انواع لکه ها خواهد بود. در هر صورت در ادامه مقاله ما توضیحاتی را در خصوص از بین بردن انواع لکه های مبل به شما ارائه می دهیم. بنابراین بهتر است که با ما همراه باشید.

آموزش تمیزکردن روزانه یا هفتگی شستن مبل در منزل برای مبل چرم

جالب است بدانید که حتی پاک کردن گرد و غبار از روی مبل چرمی کاری حساس محسوب می شود و باید نکاتی را در این خصوص رعایت کنید. بدین ترتیب ما نحوه درست جارو و دستمال کشی این دسته از مبل ها را در ادامه برای شما شرح می دهیم.

نحوه استفاده از جاروبرقی برای تمیزکردن مبل چرم

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که قبل از استفاده از هر روشی جهت شستن مبل در منزل برای مبل چرمی، گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. چرا که گرد و غبار روی مبل و دستمال کشی بدون زدودن آن سبب ایجاد لکه روی مبل چرمی می شود.

از این رو ابتدا مبل را با جاروبرقی تمیز کنید. به گونه ای که هیچ گونه آشغال، گرد و غباری در درزهای مبل نیز به جا نماند. در صورتی که مقداری گرد و غبار روی سطح مبل باقی مانده است؛ پیشنهاد می دهیم که آن را با استفاده از برس جاروبرقی پاک کنید.

توجه داشته باشید که هنگام کشیدن برس روی مبل، خط و خشی در سطح آن ایجاد نکنید. پس از جاروبرقی کشیدن و استفاده از برس جاروبرقی باید با دستمالی خشک مجدد سطح روی مبل بکشید.

کاربرد محلول آب و سرکه برای شستن مبل چرم

بعد از آنکه کوچک ترین گرد و غباری روی مبل نمانده بود؛ نوبت به استفاده از دستمال نرم و خیس می رسد. در این رابطه باید بدانید که بهترین محلول برای از بین بردن لکه های دست و امثال آن استفاده از محلول سرکه و آب است. پیشنهاد می دهیم که برای ایجاد غلظت مناسب از ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد سرکه استفاده کنید.

همچنین درجه آب شما بهتر است که با درجه محیط خانه یکسان باشد. چرا که سرد و گرمی آب موجب انقباض و انبساط چرک و در نهایت خرابی مبل می شود. توجه کنید که خیسی دستمال به اندازه ای باشد که مبل خیس نشود و تنها لکه های سطحی آن از بین رود.

بهتر است که جهت دستمال کشی از بالا به پایین باشد و بعد از اتمام دستمال کشی با استفاده از یک دستمال خشک رطوبت باقی مانده روی مبل چرمی را از بین ببرید. بدین صورت بهترین روش شستن مبل در منزل برای مبل چرم را انجام داده اید.

زدودن انواع لکه ها در مبل چرمی

یکی دیگر از نکات و ترفندهای مهم شستن مبل در منزل برای مبل چرمی، اطلاع نسبت به چگونگی زدودن انواع لکه ها از مبلمان است. بنابراین در ادامه روش هایی را متناسب با نوع لکه برای شما شرح می دهیم:

زدودن لکه چربی

لکه های چربی روی مبل چرم ممکن است که با لوازم آرایشی، غذا و مواردی از این قبیل ایجاد شده باشند. قبل از هر نکته ای باید هر چه سریع تر برای از بین بردن این لکه ها اقدام کنید.

محلولی که برای از بین بردن این لکه ها استفاده می شود؛ محلول های مخصوص پاک کردن لکه های چربی نام دارد. ابتدا این محلول را تهیه می کنید و تنها روی سطح لک شده از آن استفاده خواهید کرد. پس از آن محلول را به همراه لکه با پارچه ای مناسب و نرم خشک می کنید.

توجه داشته باشید که اگر هنوز اثری از لکه باقی مانده باشد؛ بهتر است که از جوش شیرین برای پاک کردن مجدد استفاده کنید. نحوه استفاده از جوش شیرین بدین صورت است که به مدت چند ساعت باید روی لکه بماند.

زدودن لکه جوهر

بهترین محلول برای از بین بردن جوهر، الکل است. به گونه ای که باید پنبه ای را به الکل آغشته کرده و روی لکه جوهر بکشید و بعد از آن با دستمالی خیس اثرات الکل و لکه جوهر را از روی مبل پاک کنید. توجه داشته باشید که الکل نباید روی مبل چرمی ریخته شود.

زدودن لکه مایعات

از جمله انواع لکه مایعات باید به مواردی همچون قهوه، چای، نوشابه، آبمیوره وغیره اشاره شود. ابتدا پیشنهاد می دهیم که درصورت بروز چنین حوادثی از خشک شدن مایعات جلوگیری کرده و با دستمالی خشک و به اصطلاح آبگیر، مایع ریخته شده را از روی مبل پاک کنید.

پس از آن بهتر است که از محلول پاک کننده مخصوص مبل چرمی استفاده کرده و با دستمالی خشک اثرات رطوبت را از روی مبل چرمی پاک کنید.

نکات مهم در رابطه با استفاده از بخارشور برای مبل چرمی

بخارشور از جمله وسایل پرکاربردی است که به عنوان بهترین روش شستن مبل در منزل برای مبل چرمی از آن یاد می شود. در این رابطه بهتر است بدانید که قبل از استفاده از بخارشور باید هر گونه گرد و غبار را به روشی که در این مقاله شرح دادیم؛ از بین ببرید.

بعد از آن بخارشور را به صورت آرام و نرم روی مبل خود بکشید. پیشنهاد می دهیم که از یک دستمال برای آن استفاده کنید که سطح مبل شما خراشیده نشود. بعد از آن با یک دستمال خیس اثرات رطوبت را از سطح مبل پاک کنید.

کلام آخر

از آنجایی که امروزه دغدغه بسیاری از افراد شستن مبل های چرمی است؛ در این مقاله ترفندهای شستن مبل در منزل برای مبل چرم را ذکر کردیم. بنابراین اگر شما نیز مبل چرم دارید؛ از این ترفندها بدون هیچ نگرانی استفاده کنید.

ترفندهایی که خواندید؛ شامل نحوه زدودن گرد و غبار از روی مبل چرم، استفاده از محلول پاک کننده روزانه، چگونگی از بین بردن انواع لکه های جوهر، چربی و مایعات و تمیز کردن مبل چرم به وسیله بخارشور بود.

در نهایت اگر می دانید که توانایی شستن مبلمان خود را در منزل ندارید یا به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز خواهید داشت؛ بهتر است که با مشاوران واش لین ارتباط برقرار کنید. در این رابطه باید بدانید که کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن، بدون هیچ آسیب و در منزل مبل های شما را تمیز می کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد