با قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان آشنا شوید!

0

با قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان آشنا شوید! امروزه کشور عمان به دلیل رشد و پیشرفت چشمگیر در حوزه های اقتصادی و تجاری به یکی از مقاصد سرمایه گذاران برای ثبت شرکت تبدیل شده است. به طوری که افراد بسیاری در جهان جهت تاسیس شرکت به عمان سفر می کنند و علاوه بر لذت از زیبایی های گردشگری، به سرمایه گذاری در این کشور نیز مشغول می شوند.

با قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آیا با شرایط انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان آشنایی دارید؟ آیا می دانید که قوانین انتخاب اسم برای شرکت در کشور عمان چیست؟ پیش از آنکه به سرمایه گذاری در زمینه تاسیس شرکت در عمان بپردازید؛ بهتر است که با قوانین و شرایط حاکم بر این کشور آشنا شوید.

به همین دلیل در این مقاله به ذکر قوانین انتخاب اسم و ثبت شرکت در این کشور می پردازیم. با ما همراه باشید که با اطلاع از این قوانین شرکت خود را در عمان به ثبت برسانید.

مزایای انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان

در قرن بیست و یکم بیشتر افرادی که به ثبت شرکت در کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه دارند؛ به عمان روی می آورند. زیرا این کشور علاوه بر برخورداری از امکانات فوق العاده با کشورهای هم مرز خود نظیر یمن و عربستان مرزهای آبی دارد.

درواقع عمان تمام شرایط را برای صادرات و واردات محصولات و کالاهای گوناگون به راحتی فراهم کرده است. در این رابطه باید بدانید که علاوه بر تمام مزایایی که نسبت به کشورهای هم جوار خود در زمینه تجارت دارد؛ از ذخایر نفتی و صنعت پرکاربرد شیلات نیز برخوردار است.

همچنین این کشور به دلیل روابط دوستانه با کشور ایران این امکان را برای ما فراهم کرده است که در کمال آرامش و بدون نگرانی توسط دولت در این کشور به کسب و کار مشغول شویم. به طوری که سود نهایی ثبت شرکت در این کشور برای ما بسیار قابل توجه خواهد بود.

قوانین انتخاب اسم برای ثبت شرکت در عمان

همانطور که می دانید؛ برای تاسیس و راه اندازی یک شرکت تجاری انتخاب برند از جمله ملزومات محسوب می شود. این نام باید متناسب با قوانین و مقررات حاکم بر این کشور انتخاب شود. در این قسمت قصد داریم که شرایط کشور عمان را برای انتخاب نام در زمینه ثبت شرکت بیان کنیم.

برای انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان توجه داشته باشید که نام یک شرکت شامل طرح ها و رنگ های مختلف، علامت های اجتماعی یا ترکیبی از آن ها باشد. اگر بخواهید که برای شرکت خود نام فرد خاصی را انتخاب کنید؛ این امکان نیز وجود دارد؛ اما به این منظور باید نسبت به تهیه و تنظیم مدارک لازم اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجاری برای اتباع عمان

در ابتدا لازم است که فرم مربوط به درخواست برند تجاری را تکمیل کرده و لوگو مد نظر خود را وارد کنید. همچنین باید گواهی لازم جهت ثبت این برند را تهیه کرده باشید. در ادامه یک رونوشت از این فرم و کپی تایید این نام باید آماده و تنظیم شود.

در آخر لازم است که سهام داران شرکت یک شخص را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند. این فرد فرم های مربوط را پس از تکمیل امضا کرده و در صورت تمایل به کمک وکیل، باید رونوشتی از وکالت نامه او نیز آماده شود.

مدارک لازم برای انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان برای افراد خارجی

مدارکی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم؛ برای افراد تبعه عمان است؛ اما برای افراد خارجی باید علاوه بر تکمیل مراحل ذکر شده، وکالت نامه مبنی بر اقدام به کار فرد سرمایه گذار توسط سفارت عمان امضا شود. همچنین باید نسبت به دریافت گواهی از وزارت خانه های دادگستری و امور خارجه اقدام کنید. در آخر باید تاییدیه ثبت شرکت و کپی برند تجاری انتخابی خود را به اداره مربوطه تحویل دهید.

شرایط کلی ثبت شرکت در عمان

افرادی که تصمیم به ثبت و راه اندازی شرکت در عمان دارند؛ لازم است که از شرایط عمومی مربوط به آن آگاه باشند. این کار احساس آرامش در کسب و کار و همچنین پیشرفت کاری بدون هیج مانعی را برای شما به همراه خواهد آورد. با ما همراه باشید؛ زیرا در این بخش می خواهیم که به توضیح شرایط کلی در رابطه با تاسیس شرکت در کشور عمان بپردازیم.

ثبت شرکت برای افراد دو تابعیتی

در انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان یکی از قوانینی که باید پیش از اقدام به شروع تجارت از آن اطلاع داشته باشید؛ این است که بر اساس قانون مدنی این کشور در صورتی که تابعیت کشورهای دیگر را دارید؛ باید آن ها را باطل کنید. زیرا این کشور فردی را به عنوان یک تبعه مضاعف نمی پذیرد.

دریافت پاسپورت

توجه داشته باشید که با در دست داشتن تابعیت عمان درواقع پاسپورت این کشور را نیز در اختیار دارید. به این معنا که این مدرک همانند پاسپورت برای شما عمل می کند؛ اما آزادی نامحدود در تعداد سفر به عمان را برای شما فراهم نخواهد کرد.

بهتر است بدانید که امتیاز پاسپورت کشور عمان در رنکینگ بین الملل رتبه ۵۶ را دارد و با کشور ایی نظیر عربستان سعودی و قزاقستان در رقابت است. با دریافت پاسپورت عمان این امکان برای شما فراهم خواهد بود که به ۴۳ کشور در دنیا سفر کنید.

در نتیجه

در پایان بهتر است بدانید که کشور عمان در زمینه تجارت یک کشور پیشرفته به حساب می آید. از بارزترین دلایل آن نیز به مرزهای آبی و همچنین امکانات فوق العاده در زمینه صادرات و واردات از راه های زمینی و هوایی اشاره کردیم.

برای ثبت شرکت به انتخاب برند تجاری متناسب با فرهنگ و قوانین حاکم بر کشور عمان نیاز دارید که در این زمینه نکاتی در مقاله با بیانی ساده و کاربردی ذکر شده است. به طوری که ضمن آشنایی با قوانین انتخاب اسم، نسبت به شرایط و چگونگی ثبت شرکت در کشور عمان نیز اطلاعاتی دریافت کردید.

در نهایت اگر همچنان پاسخ سوالات خود را به دست نیاورده اید؛ بهتر است که با مشاوران ثبت فردا ارتباط برقرار کنید. چنان که ضمن دریافت راهنمایی در رابطه با انتخاب اسم و ثبت شرکت در عمان، امور ثبتی خود را به این افراد می سپارید. به این شکل در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه شرکت شما در عمان به ثبت خواهد رسید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد