ثبت شرکت خارجی در عمان چه مراحلی دارد؟

0

ثبت شرکت خارجی در عمان چه مراحلی دارد؟ امروزه یکی از راه های اخذ اقامت در کشورهای مختلف، ثبت شرکت در آن ها است. اگر سرمایه گذار هستید، پول خود را در کشورهای مهاجر پذیر مانند عمان سرمایه گذاری کنید.

ثبت شرکت خارجی در عمان چه مراحلی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کشور عمان واقع در شرق شبه جزیره عربستان است. امروزه این سرزمین در بین ایرانیان برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت شناخته می شود؛ جالب است بدانید که این کشور از نرخ تورم پایینی برخوردار است و افراد بسیاری در پی ثبت شرکت خارجی در عمان هستند.

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی از قبیل مراحل ثبت شرکت، شرایط ثبت، مزایا و هزینه های آن در اختیارتان قرار دهیم و به سوالات شما در رابطه با دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان پاسخ دهیم.

همه چیز در رابطه با مراحل ثبت شرکت خارجی در عمان

کشور عمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر در منطقه خاورمیانه است. این کشور از نظر اقتصادی با کشورهای بزرگی همچون عربستان و امارات از طریق راه های ارتباطی مانند جاده، راه آهن و خطوط هوایی در ارتباط است و مبادلات اقتصادی بسیاری با آن ها دارد.

با سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت، اقامت کشور  عمان را دریافت می کنیم. مراحلی که باید برای ثبت شرکت خارجی در عمان بدانیم به شرح زیر است:

  •     طراحی و ارائه یک برنامه تجاری برای راه اندازی شرکت مورد نظر
  •     سپرده گذاری سرمایه در نظر گرفته شده برای شرکت
  •     ثبت شرکت در عمان و سپس ثبت آن در اداره مالیات
  •     استخدام کارکنان و پرسنل
  • دریافت مجوزهای مربوطه مانند کارت بازرگانی از وزارت بازرگانی و تجارت؛ بدون این مجوزها امکان تجارت در این کشور وجود ندارد.
  •     درخواست ثبت شرکت و گذرنامه معتبر

اگر در رابطه با ثبت شرکت نیاز به مشاوره دارید، از تجارب و راهنمایی های مشاورین سایت ثبت فردا بهره بگیرید. متخصصانی در آن حضور دارند که شما را در بهره مندی از اطلاعات مفید و اخذ تصمیم درست یاری می کنند.

شرایط ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان به تنهایی کافی نیست! برای آنکه اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت دریافت کنیم، شرکت باید فعالیت مستمر و پرسودی داشته باشد که برای کشور منافع مالی به همراه آورد. ثبت شرکت خارجی در عمان به دو صورت حقیقی و حقوقی اعطا می شود.

اگر شخص حقیقی باشد، پس از ثبت شرکت در عمان باید مکانی را خریداری یا اجاره کند و به استخدام کارمندان در آن بپردازد. سپس به مدت ۶ ماه در آن فعالیت مداوم داشته باشند و بعد از بازرسی و بازدید شرکت های دولتی کشور عمان صحت آن ثابت شود. در این مدت صاحبین شرکت اقامت ۶ ماهه می گیرند که بعد از اثبات فعالیت مداوم این شرکت، اقامت ۲ ساله دریافت می کنند؛ این اقامت قابل تمدید است.

اگر شخص حقوقی خواستار ثبت شرکت باشد، باید مدارک و سند شرکت غیرعمانی خود را به کشور عمان ببرد و با یک شخص عمانی شریک شود که حدود ۷۰ درصد سهام را فرد ایرانی و ۳۰ درصد آن را فرد عمانی در اختیار می‌گیرد. اگر شخص حقوقی ثابت کند که توانایی ثبت شرکت جدید در عمان را دارد، به راحتی اقامت ۲ ساله دریافت می کند.

پروانه شرکت هر ۵ سال یک بار تمدید می شود که این امر باعث می شود هزینه سالیانه ای برای شرکت نداشته باشد. مهم ترین هزینه سالیانه ای که پرداخت می کنید؛ مبالغ مرتبط با اسپانسر عمانی است.

مزایای ثبت شرکت در عمان که باید بدانید

دلایل مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور عمان وجود دارد. این کشور دارای ثبات سیاسی و اقتصادی خوبی در منطقه است که کشورهای خارجی را برای سرمایه گذاری در آن ترغیب می کند. ارزش ریال عمان بالا است و شما قادر به جذب نیروی کارامد خواهید بود.

از جمله مزایایی که با ثبت شرکت خارجی در عمان به دست می آورید دریافت اقامت است؛ همچنین ایجاد حساب بانکی بین المللی در این کشور است. افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند، شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات سود سهام و مالیت مالی نمی شوند.

این کشور امکان صادرات و واردات کالا به تمام کشورهای دنیا را به ما می دهد و به راحتی از طریق بنادر ایران به این کشور کالا وارد می کنیم. پس تجارت در این کشور آزاد است و فرصت دارید از تسهیلات و مزایای بانکی این کشور نیز استفاده کنید.

این کشور دارای ثبات اقتصادی است و امنیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری بلند مدت دارد؛ همچنین از امتیاز عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی برخوردار خواهیم شد.

هزینه های ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

امروزه با توجه به اوضاع اقتصاد دنیا، تغییرات و نوسانات ارزی، تعیین دقیق هزینه های ثبت شرکت امکان پذیر نیست و همواره درحال تغییر است؛ هزینه سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در کشورهای مختلف متفاوت است و بسته به نرخ ارز در بازار آن کشور دارد.

هزینه اسپانسری شرکت عمانی از جمله پر اهمیت ترین هزینه ثبت شرکت در این کشور است. برای اطلاع دقیق از هزینه ها به سایت ثبت فردا مراجعه کنید. لازم است بدانید به دلیل قوانین و مقررات کشور عمان به یک وکیل ماهر و کاربلد نیاز دارید.

جمع بندی

یکی از بهترین روش های افزایش سرمایه، سپرده گذاری در کشور و ثبت شرکت خارجی در عمان است. با این کار، نه تنها سرمایه خود را افزایش می دهید، بلکه اقامت این کشور را هم دریافت می کنید و از مزایای خوبی همچون دریافت پروانه کسب ۵ ساله، واردات و صادرات به تمام کشورهای دنیا برخوراد خواهید شد. همچنین با سرمایه گذاری در این کشور باعث توسعه کارآفرینی می شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد