مراحل ثبت شرکت در طالقان

0

مراحل ثبت شرکت در طالقان : طالقان از مناطق توریستی در غرب تهران و به سمت قزوین است. این محدوده اغلب روستا نشین بوده و دارای شهری مرکزی به نام شهرک است. تمامی ادارات این محدوده در شهرک قرار دارند.

مراحل ثبت شرکت در طالقان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : طالقان با احداث سد به مکانی محبوب و توریستی تبدیل شد. باغ‌های میوه، سرمایه‌گذاری در املاک ویلایی و بسیاری موارد دیگر، بستر ثبت شرکت را در طالقان فراهم کرده‌است.

برای انجام هرگونه کسب و کاری در طالقان نیاز به ثبت شرکت دارید. برای مراحل ثبت شرکت در طالقان مطالعه نوشتار زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در طالقان

برای شروع فرایند ثبت شرکت در این شهر به حداقل ۱۰۰ هزار تومان سرمایه نیاز دارید. گرچه این میزان از سرمایه اولیه مانند تمامی مراحل ثبت شرکت در شهرهای دیگر، نیاز است. به طور کلی برای ثبت هر شرکتی در ایران به این مبلغ سرمایه اولیه نیاز دارید.

شرکای مورد نیاز

نکته‌ی جالب این است که شما به صورت انفرادی حق ثبت شرکت در طالقان را ندارید. به عبارتی باید چند شریک برای انجام مراحل ثبت شرکت در طالقان انتخاب شوند. بستگی به نوع شرکتی که مایل به ثبت آن هستید، در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود تأسیس می‌کنید حداقل ۲ نفر، شرکت‌های با سهامی خاص ۳ نفر و شرکت‌هایی که سهامی عام هستند حداقل ۵ نفر شریک باید داشته باشند. اما مطلب قابل توجه این است که تعداد شرکا در طالقان نباید کمتر از ۳ نفر شناخته شوند.

حساب بانکی با مبلغ تعیین شده در طالقان

برای ثبت شرکت در طالقان نیازی به حساب بانکی در ابتدای امر وجود ندارد. شما پس از ثبت شرکت در طالقان با موفقیت، حساب بانکی را افتتاح می‌کنید و با مدارکی که مربوط به ثبت هستند، به بانک مراجعه می‌کنید و مراحل افتتاح حساب بانکی مربوط شرکت را انجام می‌دهید.

فروش سهام

شرکتی که در طالقان تأسیس می‌کنید اجازه فروش سهام به دیگران در بورس را دارا نیست. به بیانی دیگر، فقط با موافقت مدیران شرکت و مطرح شدن موضوع در مجمع صاحبان سهام، نقل و انتقال صورت خواهد گرفت. ارائه اوراق قرضه نیز در شرکت‌های طالقان ممنوع است. هرکدام از صاحبان سهام در شرکت، تنها میزان سهامی که دارند مسئولیت دارند و این سهام را نباید به افرادی غیر از شرکا بفروشند. تاکید می‌کنیم که صاحبان بیشتر از مبلغ سرمایه آورده خود مسئولیتی را دارا نیستند.

تعیین نام شرکت

یکی از پر دغدغه‌ترین و حیاتی‌ترین موضوع‌ها در ثبت شرکت، همین امر است. نامی که طی مراحل ثبت شرکت در طالقان برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید شرایط ویژه ای را رعایت کند. این نام باید نامی موثق و معنی آن در فرهنگ لغت دهخدا یا معین قابل ردیابی باشد. این کلمه باید کاملا ایرانی تلقی شود. همچنین نام شرکت باید دارای معنی با مضمون فعالیت شرکت باشد به گونه‌ای که با خواندن نام، فعالیت شرکت حدس زده شود.

مدت زمان ثبت شرکت

همان‌طور که می‌دانید تا رسیدن به مرحله نهایی ثبت، در تهران ۲۰ روز کاری زمان نیاز است اما خبر خوش اینکه در شهرستآن‌ها مانند طالقان حداقل ۱۵ روز کاری زمان نیاز است تا شرکت به طور کامل تأسیس شده و نام آن در روزنامه رسمی منتشر شود.

مرحله سخت

این مرحله نیاز به مهارت و تخصص در این زمینه است. پیشنهاد می‌شود برای طی این مرحله با شرکت ثبتی یا متخصص در این امر، مشورت‌های لازم را به عمل آورید. ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری کاری است که در این مرحله انجام می‌شود.

کد پستی و آدرس شرکت

کد پستی شرکت و صدور آن مرحله‌ی بسیار مهمی است. پس از اینکه مراحل ثبت شرکت در طالقان را طی کردید با توجه به واحدی که پرونده شما در آن قرار می‌گیرد، کد پستی، آدرس و شماره تلفن صادر می‌گردد.

مفاد شرکتنامه

شرکتنامه با اساسنامه تفاوت دارد و نباید با هم به اشتباه گرفته شوند. اساسنامه مانند شناسنامه شرکت عمل می‌کند؛ به این صورت که در آن اشاره‌ای مقررات شرکت می‌شود. این مقررات شامل خطوط مشی و سرمایه شرکت، هدف شرکت، وظایف هر کدام از اعضای شرکت، معرفی وظایف بازرسان و هیئت مدیره شرکت، طول دوره فعالیت هر یک از آنان و تعیین جانشین در صورت مبذول شدن یا فوت شدن آن‌ها است.

اما شرکتنامه به میزان سهامی که هر کدام از شرکا دارند می‌پردازد. این سرمایه یا نقدی است یا غیر نقدی یا حتی هر دو آن‌ها، است. نکته‌ی قابل توجه اینکه، قانون تجارت تنظیم شرکتنامه را به عهده تأسیس کنندگان شرکت می‌گذارد. در انتهای صدور شرکتنامه، مفاد آن از لحاظ قانونی بودن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که تمامی مفاد مورد قبول توسط قانون باشد، شرکتنامه قبول واقع می‌شود. این نامه قانونی باید در دو نسخه تهیه شود. نسخه اول ضمیمه اظهارنامه مدیر شرکت و دومین نسخه در مرکز اصلی شرکت ثبت خواهد شد.

شرکتنامه سندی معتبر اسن که توسط قوه قضائیه به ثبت می‌رسد. پس از تأیید آن باید به قبول اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی برسد و به همین ادارات تحویل داده شود.

خلاصه

مراحل ثبت شرکت در طالقان در صورتی که طبق اصول و رعایت قانون صورت گیرد، موجب تأسیس شرکت می‌شوند. این مراحل نیازمند کمک متخصص قانونی و ماهر در این امر دارد. شرکت ثبت فردا با مجرب‌ترین تیم در این زمینه به راهنمایی شما عزیزان در مراحل ثبت شرکت در طالقان عمل می‌کند.

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت در طالقان، با مدت زمان مورد نیاز در تهران متفاوت است. این زمان کمتر به طول می‌انجامد. در صورتی که تمامی مراحل به درستی انجام شود و هیچ کدام از مراحل به مشکل برنخورد، حدودا ۱۵ روز تا چاپ در روزنامه رسمی، زمان می‌برد.

تعیین نام شرکت مراحل و مقرراتی را شامل می‌شود که در مقاله فوق به طور کامل توضیح داده شد.

همچنین توضیحی از شرکتنامه و تفاوت آن با اساسنامه را ذکر کردیم. به مرحله سخت ثبت شرکت در سامانه پرداختیم و مراحل گرفتن کد پستی و آدرس را توضیح دادیم. از اینکه ما را در این مقاله همراهی کردید نهایت تشکر را داریم.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد