ثبت تغییرات شرکت از چند طریق تنظیم می گردد؟

0

ثبت تغییرات شرکت از چند طریق تنظیم می گردد؟ در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با ثبت تغییرات شرکت آشنا سازیم. در ابتدا باید توجه داشته باشید که ثبت شرکت هزینه‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌هایی در بردارد که باید آن‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها را پرداخت کنید. نکته دومی که باید به آن توجه کنید نیازهای شرکت شما است، شما باید طبق نیازهای خود به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

ثبت تغییرات شرکت از چند طریق تنظیم می گردد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : قالب شرکت ارتباطی با نحوه خدمات ندارد. به طور مثال اگر شرکت در زمینه فناوری اطلاعات باشد نیازی نیست که قالب شرکت حتما سهامی خاص یا شرکت های با مسئولیت محدود باشد.

ثبت تغییرات شرکت

متقاضیان ثبت شرکت در صورتی که شرکت خود را به ثبت رسانده باشند و خواستار ایجاد تغییراتی درون آن باشند اعم از افزایش و کاهش سرمایه شرکت، تغییر موضوع شرکت، تبدیل سهام شرکت به بی‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌نام و دارای نام، انتخاب یا تمدید بازرسین، تغییر حق امضای شرکت، تغییر آدرس شرکت، تغییر یا تمدید هیئت مدیره شرکت، تغییر مواد اساسنامه شرکت، انحلال شرکت و غیره است.

اگر قصد تغییر هر یک از این موارد را دارید باید به صورت قانونی اقدام به عمل کنید. تغییرات شرکت به چند حالت تنظیم می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌شوند برای آگاهی بیشتر با این تغییرات توصیه می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌کنم که در ادامه مطلب، با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به سراغ ثبت تغییرات کسب و کارها و انواع آن برویم مواردی کلی برای ثبت شرکت را بیان خواهیم کرد تا مطلب برای شما گنگ و مبهم به نظر نرسد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

  • مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت (کپی از آن‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها کافی است و نیازی به نسخه اصلی و گواهی عدم سوء پیشینه نیست.)
  • تنظیم موضوع فعالیت شرکت (در صورتی که موضوع شرکت مجوزی باشد یعنی نیاز به اخذ مجوز داشته باشد باید از سازمان مربوطه مجوز فعالیت را دریافت کنید.)
  • تعیین آدرس شرکت همراه با کد پستی آن ( در ابتدای ثبت شرکت داشتن مکان اداری مورد بررسی قرار نمی‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌گیرد.)
  • تعیین سهامداران و سمت‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها و اعضای هیئت مدیره
  • تعیین میزان سرمایه شرکت که از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌شود.

اما این تغییرات را به کجا باید اعلام کرد؟

اگر بعد از ثبت شرکت به این نتیجه رسیدید که شرکت شما نیاز به ایجاد تغییرات دارد باید آن‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها را به اداره امور ثبت شرکت‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها اعلام کنید و مسئولین مربوطه را در جریان این تغییرات و امور آن و خدمات جدید قرار دهید. ثبت تغییرات کسب و کارها می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این قسمت به برخی از آن‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها اشاره می کنیم.

انواع ثبت تغییرات شرکت

  • تغییر در آدرس شرکت
  • تغییر در اساسنامه شرکت و یا در محتویات اساسنامه آن
  • تغییر در نام انتخابی شرکت
  • تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد.
  • تغییر در موضوع فعالیت
  • تغییر در قالب ثبت شرکت ( به طور مثال شما شرکت خود را در قالب مسئولیت محدود ایجاد کردید و پس از مدتی به این نتیجه رسیدید که این قالب را به حالت سهامی خاص تبدیل کنید)
  • تغییر در زمان فعالیت یا کاهش زمان اعتبار آن
  • تغییر در اعضای هیئت مدیره

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

نکته حائز اهمیت در این زمینه، رضایت تمامی اعضا برای ثبت تغییرات آن شرکت است چرا که بدون رضایت همه جانبه تمامی سهامداران و کارکنان امکان ثبت تغییرات کسب و کارها وجود ندارد. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه صورت جلسه تغییرات شرکت و تنظیم آنها
  • ارائه مدارک شناسایی سهامداران و شرکا
  • ارائه اسناد شرکت شامل اساسنامه و غیره
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  • حضور تمامی شرکا در صورت انحلال شرکت

ثبت تغییرات شرکت به چند طریق صورت می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌گیرد؟

  1. از طریق هیئت مدیره
  2. از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی
  3. از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

تغییرات از طریق هیئت مدیره شرکت

با توجه به قانون کسانی که سهامدار شرکت هستند را هیئت مدیره گویند. رئیس هیئت مدیره از طریق سهامداران و با رضایت خود آن‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ها به مدت دو سال انتخاب می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌شود که هیئت مدیره وظیفه انتخاب یک رئیس و نائب رئیس را به عهده دارد.

تغییرات از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی

در موضوع ثبت شرکت کاربرد مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مجمع عمومی طبق اساسنامه سالی یک بار تشکیل می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌شود و زمان برگزاری آن حتما باید در اساسنامه به دلیل حضور یافتن سهامداران قید شود.

هدف از تشکیل مجمع عمومی عادی در واقع این است که تمامی اعضا بتوانند نظر خود را اعلام کنند چرا که این مجمع بعد از تصمیمات کلی که مدیران می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌گیرند، تشکیل می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌شود.

تغییرات از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی به این صورت است که باید سهام دارندگان سهامی که در جلسه حاضر می شوند، بیش از نصف سهامی  که دارای حق رای هستند، باشد. در این جلسه به موضوعاتی همچون کاهش و افزایش سرمایه شرکت، تغییرات در اساسنامه و انحلال شرکت می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌پردازند. بنابراین زمانی با این تغییرات موافقت خواهد شد که حداقل دو سوم آرا نظری یکسان داشته باشند.

نتیجه گیری

ثبت تغییرات شرکت شامل افزایش و کاهش سرمایه شرکت، تغییر موضوع شرکت، تبدیل سهام شرکت به با نام و بی‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌نام، انتخاب یا تمدید بازرسین، تغییر حق امضای شرکت، تغییر آدرس شرکت، تغییر یا تمدید هیئت مدیره شرکت، تغییر مواد اساسنامه شرکت، انحلال شرکت و غیره است.

در این مقاله مدارک لازم جهت اقدام برای ثبت تغییرات را بیان کردیم. در ادامه مقاله به انواع ثبت تغییرات اشاره کردیم و همینطور گفتیم تغییرات به سه طریق انجام می‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌شوند. این مراحل شامل ثبت تغییرات شرکت از طریق هیئت مدیره، تشکیل مجمع عمومی عادی، تشکیل مجمع عمومی فوق العاده می شود. در انتها  نیز به شرح هر یک از روش‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌های ثبت تغییرات پرداختیم که امیدوارم این مقاله برای شما کاربرد داشته باشد و از آن استفاده لازم را کرده باشید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد