هزینه های ثبت برند

0

آیا صاحب یک شرکت تولیدکننده محصول یا خدمات هستید؟ قصد دارید که برای شرکت و تولیدات، برند به ثبت برسانید؟ نگران هزینه های ثبت برند هستید؟ جای هیچ نگرانی نیست. کافی است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چنان که در ادامه هزینه های ثبت برند را برای شما شرح می دهیم و به اینکه هر کدام از هزینه ها به چه دلیل و در چه زمانی باید پرداخت شود؛ اشاره خواهد شد. همچنین جهت ثبت ارزان برند مورد نظر شما، راه حلی مناسب را معرفی خواهیم کرد.

هزینه هایی که طی مراحل ثبت برند باید بپردازید

اولین نکته مهم در رابطه با هزینه های ثبت برند این است که در هر مرحله از این امر، هزینه های به خصوصی را باید پرداخت کنید. به همین جهت در اینجا به برخی از این هزینه ها اشاره خواهد شد:

  • هزینه اظهارنامه
  • هزینه تایید اظهارنامه
  • هزینه کپی مدارک
  • هزینه طراحی و استعلام تکراری نبودن برند
  • هزینه روزنامه رسمی اول
  • هزینه روزنامه رسمی دوم
  • هزینه تهیه طرح گرافیکی و تصویری برند در صورت سه بعدی بودن آن
  • هزینه حق الثبت
  • و بسیاری موارد دیگر

نکات مهم در رابطه با هزینه ثبت برند

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که به طور دقیق مبلغ هر یک از موارد ذکر شده چقدر است؟ در این رابطه باید بدانید که مبلغ این موارد تحت تاثیر موارد بسیاری تغییر پیدا می کنند. به عنوان مثال از جمله عوامل موثر در تغییر هزینه های ثبت برند باید به تغییرات و نوسانات بازار در هر سال اشاره شود.

همچنین از دیگر عوامل این تغییرات، ثبت برند برای اشخاص حقیقی یا حقوقی است. به طوری که اشخاص حقوقی با توجه به ارائه مدارک بیشتر، هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کنند. ضمن اینکه متناسب با نوع کسب و کار یا نوع ثبت از جمله بین المللی و غیره این هزینه ها ممکن است که کاهش یا افزایش پیدا کند. بنابراین هرگز نمی توان مبلغ ثابتی را برای آن ها در نظر گرفت.

هزینه ثبت برند بین المللی

در رابطه با هزینه ثبت برند بین المللی باید بدانید که با توجه به کسب اعتبار بیشتر و افزایش مشتریان در سراسر جهان، هزینه های آن نسبت به ثبت در کشور مبدا بیشتر خواهد بود. این هزینه نیز بر اساس اینکه در چند کشور و در کدام کشورها برند خود را به ثبت برسانید؛ متغیر خواهد بود.

البته باید بدانید که اگر با استفاده از قرارداد مادرید یا کنوانسیون پاریس جهت ثبت برند مورد نظر خود اقدام کنید، هزینه کم تری را نسبت به ثبت به صورت جداگانه در کشورها پرداخت خواهید کرد.

هزینه های اضافی در ثبت برند

اینکه ثبت برند یک امر اداری است و با پرداخت هزینه انجام می شود، مسئله ای واضح است؛ اما باید بدانید که تحت تاثیر مسائلی ممکن است که هزینه های اضافی به شما تحمیل شود. یکی از این عوامل که هزینه های اضافی را برای شما به همراه خواهد داشت، عدم اطلاع کافی از ثبت برند و مراحل آن است.

به طوری که با کوچک ترین اشتباه ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های دو برابر شوید یا هزینه ای جهت استخدام فردی متخصص پرداخت کنید. از دیگر هزینه های اضافی برای ثبت برند باید به هزینه های ثبت حضوری آن اشاره شود.

چنان که اگر با وجود امکانات ثبت اینترنتی، جهت ثبت حضوری برند اقدام کنید؛ هزینه های بسیاری همچون هزینه های رفت وآمد به اداره مالکیت معنوی و غیره را متحمل خواهید شد. حال شاید بپرسید که چگونه باید این هزینه ها را کاهش دهید؟ با ما همراه باشید که به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید.

چگونه هزینه های ثبت برند را کاهش دهیم؟

از آنجایی که بسیاری از صاحبان شرکت ها به دنبال راهی مناسب جهت کاهش هزینه های ثبت برند هستند؛ باید بدانید که بهترین راه این است که از طریق سایت های اینترنتی نسبت به این امر اقدام کنید. چنان که امروزه سایت های بسیاری در زمینه ثبت برند فعالیت می کنند.

با مراجعه به این سایت ها همچون ثبت فردا، نه تنها هزینه های رفت و آمد شما به اداره مالکیت معنوی کاهش پیدا می کند؛ بلکه ثبت برند شما به بهترین شکل انجام خواهد شد. به طوری که با کسب اطلاعات کافی به راحتی و در کم ترین زمان ممکن برند خود را به ثبت می رسانید.

همچنین اگر فرصتی جهت ثبت علامت تجاری مورد نظر خود نداشته باشید؛ متخصصان و کارشناسان این سایت با دریافت مبلغی مناسب، این کار را برای شما انجام می دهند و از بروز هرگونه خطا و پرداخت مجدد هزینه ها جلوگیری خواهند کرد.

در نتیجه

با توجه به اینکه اولین دغدغه صاحبان شرکت ها جهت ثبت برند، هزینه های آن است؛ در این مقاله این موضوع به طور کامل شرح داده شد. به طوری که دانستید که در مراحل ثبت برند باید چه هزینه هایی را پرداخت کنید و هزینه ثبت برند بین المللی چگونه است.

همچنین با هزینه های اضافی ثبت برند آشنا شدید و گفته شد که با مراجعه به سایت های ثبتی همچون ثبت فردا این هزینه ها کاهش پیدا می کند. ضمن اینکه متوجه شدید که هزینه های ثبت برند تحت تاثیر عوامل متعددی تغییر پیدا می کند. بنابراین در اولین فرصت به سایت ثبت فردا مراجعه کرده و از خدمات این سایت با کم ترین هزینه بهره مند شوید و برند خود را با قیمت مناسب به ثبت برسانید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد