انواع میز تحریر اتاق کودک را بشناسید

0

انواع میز تحریر اتاق کودک را بشناسید: در زمان های قدیم کودکان بیشتر تمایل داشتند که تکالیف خود را در کانون خانواده انجام دهند؛ اما امروزه انجام فعالیت های روزمره کودکان جلوی تلویزیون یا اتاق نشیمن مورد تایید والدین نیست؛ لذا خرید میز تحریر اتاق کودک یکی از دغدغه های والدین محسوب می شود. انواع […]

انواع میز تحریر اتاق کودک را بشناسید: در زمان های قدیم کودکان بیشتر تمایل داشتند که تکالیف خود را در کانون خانواده انجام دهند؛ اما امروزه انجام فعالیت های روزمره کودکان جلوی تلویزیون یا اتاق نشیمن مورد تایید والدین نیست؛ لذا خرید میز تحریر اتاق کودک یکی از دغدغه های والدین محسوب می شود.

انواع میز تحریر اتاق کودک را بشناسید

به گزارش ایننرنتی مجله دکوکده : بهتر است که شما برای مطالعه و انجام تکالیف مکان مناسب و ثابتی را در اختیار کودکان خود قرار دهید. این موضوع از طرفی سبب افزایش تمرکز و دقت کودکان در انجام امور و از سوی دیگر موجب تضمین سلامت آن ها می شود.

طبق نظر روان شناسان بهتر است در خرید میز از نظر کودکان خود استقبال کنید و نظرات آن ها را مهم شمارید چراکه اگر میز تحریر به انتخاب کودکان باشد، آن ها به نشستن پشت میز بیشتر تشویق می شوند.

برای این خرید ممکن است سوال های متعدی ذهن شما را درگیر کند. برای مثال:

  • میز تحریر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • میز استاندارد چه میزی است؟
  • انواع میزها به چه صورت است؟
  • و غیره.

در این مقاله سعی داریم به سوال های شما پاسخ دهیم.

ویژگی های میز تحریر اتاق کودک

طبق علم ارگونومیک جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کودکان باید نکاتی را در نظر گرفت. زمانی که کودک پشت میز می نشیند، باید کف پای او به طور کامل روی زمین قرار بگیرد. زاویه ساق پا و زانو ۹۰ درجه و زاویه ران و بدن ۹۰ تا ۱۱۰ درجه به سمت عقب باشد.

به جهت رعایت این نکات اصولی بهتر است صندلی هایی که قابلیت تنظیم دارند را برای کودکان خود فراهم کنید.

اندازه میز تحریر باید با توجه به جثه کودک شما تعیین شود؛ بنابراین بهتر است میزی را خریداری کنید که کودک شما با نشستن پشت آن به دست ها و شانه هایش فشاری وارد نشود.

ارتفاع میز تحریر اتاق کودک از نکات دیگری است که باید به آن توجه بسیاری کرد. میزی برای کودک شما مناسب است که وقتی کودک شما پشت آن می نشیند، بدون فشار آوردن به بدن دست های خود را روی میز بگذارد.

دست ها باید به صورتی روی میز قرار بگیرند که مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو زاویه ۱۱۰ درجه ایجاد کنند.

در صورتی که ارتفاع میز بیش از استاندارد باشد، باعث می شود که شانه های کودک شما بالاتر قرار بگیرد که در دراز مدت موجب درد در ناحیه کتف و شانه می شود.

در حالتی که ارتفاع میز کمتر از استاندارد باشد، دست های کودک شما به پایین آویزان می شوند و نتیجه آن درد در ناحیه سر و گردن کودک شما است.

انواع میز تحریر اتاق کودک

میز تحریر در انواع طرح و رنگ های مختلف برای کودکان در بازار موجود است که امکان انتخاب بر حسب سلیقه شما و فرزندتان را فراهم می کند.

امروزه شاهد طرح های فانتزی میز تحریر برای دختران و پسران هستیم؛ اغلب کودکان به این طرح های فانتزی علاقه نشان می دهند. از آن جایی که میز تحریر مانند بقیه وسایل خانه در دکوراسیون خانه تاثیر دارد، انتخاب صحیح شما ممکن است به جلوه ی زیباتر اتاق خواب کودک شما کمک کند.

حال به چند نمونه از انواع میز تحریر اشاره می کنیم.

میز تحریر تاشو

اگر شما فضای کافی برای قرارگیری میز تحریر در اتاق کودک خود در اختیار ندارید، میز تحریر تاشو گزینه ای است که به شما توصیه می کنیم. این نوع از میزها از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر هستند.

این قبیل میزها پایه های قابل تنظیم دارند و امکان استفاده هر فردی با هر سنی در خانه وجود دارد. حتی با افزایش سن کودک خود ممکن است باز هم از این میزها استفاده کنید.

این میزها در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارند. انواع کشودار این نوع میز کابردی تر است چراکه امکان استفاده از فضای بیشتری را در اختیار کودک شما قرار می دهد.

میز تحریر دیواری

میز تحریر دیواری یکی دیگر از راه حل هایی است که به افرادی که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند، پیشنهاد می شود.

اگر انتخاب شما برای میز تحریر اتاق کودک خود این نوع از میزها است، باید توجه داشته باشید که این میزها لبه های تیزی نداشته باشند؛ در این صورت از امنیت کودک خود در اتاق خواب اطمینان دارید.

میز تحریر با کتابخانه

در حال حاضر شاهد مدل های متنوعی از میزهای تحریر با کتابخانه هستیم.‌ این میزها امکان دسترسی بیشتر به کتاب ها را برای کودکان فراهم می کنند.

کلام اخر

در خرید میز تحریر اتاق کودک اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، فضایی است که برای قرارگیری میز در اختیار دارید.

نکته بعدی که بسیار اهمیت دارد، توجه به استانداردها است. استانداردها به منظور سلامت جسمی کودک شما تعیین شده اند و شما با توجه به این استانداردها از بروز مشکلات در آینده کودک خود جلوگیری می کنید.

پس از خرید میز بهترین مکان را برای قرارگیری آن در نظر بگیرید؛ از این جهت که نوری که به میز می تابد، چشم کودک شما را اذیت نکند.

در سایت خوگر انواع مختلفی از میز تحریر اتاق کودک را ببینید و اقدام به خرید اینترنتی میز مورد نظر کنید. این سایت امکان خرید اقساطی را برای شما عزیزان نیز فراهم کرده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد