قطعات بلدوزر کوماتسو شامل کدام موارد است؟

0
قطعات بلدوزر کوماتسو شامل کدام موارد است؟ همان طور که می دانید، بلدوزر ماشینی جهت فعالیت های عمرانی و راهسازی محسوب می شود. این ماشین دارای چرخ های زنجیری است که به سبب وجود چنین چرخ هایی حرکت آن مانند خزیدن است.

قطعات بلدوزر کوماتسو شامل کدام موارد است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : تیغه فولادی بزرگ در جلوی بلدوزر سبب شده است که حجم های زیادی از خاک، شن، ماسه و غیره را جا به جا کند. بلدوزر کوماتسو در ایران به تعداد فراوانی یافت می شود؛ درنتیجه قطعات بلدوزر کوماتسو نیز جهت تعمیر این حجم از این وسیله نیاز است. در این مقاله قصد داریم چند قطعه از قطعات بلدوزر کوماتسو را برای شما شرح دهیم. پس از آن روشی مناسب  امن را جهت خرید اینترنتی قطعات کوماتسو به شما معرفی می کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انوع قطعات بلدوزر

جهت آن که قطعات بلدوزر کوماتسو را بشناسیم، ابتدا باید به ارگونومی و طراحی آن مشرف باشیم. بلدوزر از دو بخش کابین به همراه سطح فوقانی و زیربندی به همراه قطعات مکانیکی تشکیل شده است. همانطور که در ظاهر بلدوزر مشخص است، این ماشین راهسازی در بخش فوقانی دو نوع معمولی و زره پوش دارد. بلدزر معمولی جهت پروژه های راهسازی و بلدزور زره پوش جهت پروژه های معدن و پروژه های نظامی استفاده می شوند. ابزار تیغه و ریپر در بلدوزر وظیفه جا به جایی، ایجاد شیار و شکستگی لایه های سطح زمین را برعهده دارند. در ادامه چند لوازم یدکی بلدوزر را برای شما شرح می دهیم.

فیلتر روغن سطلی موتور بلدوزر کوماتسو

عنوانی که مشاهده می کنید، یکی از قطعات بلدوزر کوماتسو است. فیلتر روغن سطلی بلدوزر وظیفه مهمی دارد. این فیلتر در خنک کردن موتور و کاهش حرارت بالای موتور نقش بسزایی دارد. در کل نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن است که منجر به پاکیزگی روغن و در نهایت افزایش طول عمر روغن می شود. درصورتی که تمیزی روغن به درستی انجام نپذیرد، نه تنها باعث ایجاد خسارت می شود بلکه آلودگی هوا را نیز به همراه دارد.

فیلتر هواکش بلدوزر کوماتسو

فیلتر هوا نقش مهمی در سلامت فنی ماشین آلات سنگین دارد زیرا موتور ماشین آلات به گونه ای ساخته شده اند که مانند انسان نیازمند تنفس هستند. فیلتر هواکش زمینه را در جهت تنفس موتور فراهم می کند و اصلی ترین وظیفه آن تصفیه هوای ورودی به سیستم سوخت و احتراق بلدزر است. این فیلترها حدود ۵ کیلوگرم وزن دارند و از جنس چدن آلیاژی و پلیمر هستند. نکته حائز اهمیت در این محصول آن است که اگر به موقع تعویض نشوند، مصرف سوخت را تا ۲۵ درصد افزایش می دهند.

 بلبرینگ چرخ قطعات بلدوزر

یکی دیگر از قطعات بلدوزر کوماتسو بلبرینگ ها هستند. بلبرینگ ها نوعی چرخ دنده از خانواده یاتاقان به حساب می آیند. وظیفه بلبرینگ تحمل وزن بارهای شعاعی و بارهای محوری است.  از این قطعه در چرخ لودر نیز استفاده می شود.

فشنگی حرارت آب کوتاه کوماتسو

فشنگی حرارت آب موجب ایجاد تعادل دما در موتور می شود. روش کار این محصول مقاومت معکوس است؛ به گونه ای که زمانی که دمای پیرامون کاهش یابد، مقاومت بیشتر می شود و با افزایش دما مقاومت کاهش پیدا می کند. به این صورت تعادل دما را در موتور حفظ می کند. این قطعه از قطعات بلدوزر کوماتسو به حساب می آید.

فیلتر گیربکس بلدوزر

حتما می دانید که گیربکس یکی از قطعات مهم در بلدوزر است و ارزش این قطعه با ارزش موتور برابری می کند. درصورتی که فیلتر گیربکس بلدوزر سریعا به موقع تعویض نشود، احتمال آسیب رسانی به گیربکس بالا می رود. تعویض فیلتر گیربکس به دلیل ذرات معلق هوا است که در حین کار ممکن است روی گیربکس بنشیند. درصورتی که این فیلتر دچار گرفتگی شود، روغن کمتری به داخل موتور ورود پیدا می کند. در مواقعی دیده شده است که گیربکس به دلیل گرفتگی فیلتر خود می سوزد.

قطعات زیربندی بلدوزر

از مهم ترین قطعات بلدوزر کوماتسو قطعات زیربندی آن به شمار می رود. کیفیت در این قطعات بسیار حائز اهمیت است و به گونه ای نقش اساسی را در انجام فعالیت درست ماشین دارد. این لوازم یدکی و اتصالات زیرین ماشین بلدوزر راه سازی شامل: زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، زنجیر کامل، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، ناخن، گوشه، چرخ جلو و دنده اسپراکت می شود.

سخن آخر

در این مقاله چند مورد از قطعات بلدوزر کوماتسو را گفتیم و ویژگی های آن را شرح دادیم. کوماتسو کمپانی معروفی در زمینه قطعات یدکی ماشین های راهسازی به شمار می رود. در هنگام خرید قطعات کوماتسو بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و محصول اصل و با کیفیت خودرا از آن ها بخواهید. فروشگاه اینترنتی روت کالا در زمینه لوازم یدکی ماشین های راهسازی فعالیت گسترده ای دارد. این فروشگاه در اقدامی مهم دست به فروش محصولات با کیفیت و برند با قیمت های مقرون به صرفه زده است. با مراجعه به قسمت فروشگاه سایت امکان خرید اینترنتی قطعات کوماتسو را تهیه می کنید. اگر قطعات بلدوزر کوماتسو انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا  مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد