مراحل ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکت

0

مراحل ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکت : مراحل ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکت، به طور حتم از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل برای شکل‌دادن و ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت است و  می‌بایست با ارزیابی های دقیق و دانش کافی از تحولات و تناوب بازار، برای راه اندازی و ثبت شرکت اقدام کرد.

مراحل ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : انتخاب‌کردن کسب و کار مناسب، تخمین بودجه کافی، کسب اطلاعات از قوانین مادی و حقوقی، مشورت با افراد با تجربه، برقراری ارتباط با وکلا و تصمیم‌گیری‌های درستدر عرصه تجارت، همه و همهبه شما کمک می کند تا با قدرت و انسجام بیشتری فعالیت خود را آغاز کنید.

اما اگر در این مرحله از کار دچار اشتباه شوید و انتخاب‌های درست صورت نگیرد، با ضررهای متعدد و مستمری روبرو می‌شوید و در ادامه راه نیز دچار گمراهی خواهید شد. برای اشخاص سرمایه‌گذار این امر  بسیار پیش می آید و علت این است که در مراحل اولیه دچار اشتباه‌های اساسی شده اند؛ و در سرمایه گذاری برای کسب و کار و ایجاد بازار مناسب سردرگم شده‌اند برای جلوگیری  از این اتفاق، می‎بایست فرد قبل از تصمیم گیری با وکلایی که حوزه فعالیت آنها اقتصاد است مشورت کند و یا از تجربه های  افرادی که در این زمینه کهنه کارتر هستند کمک بگیرد.

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی مراحل اولیه و اقدامات لازم جهت راه اندازی و ثبت شرکت بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار بدهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل اولیه ثبت شرکت

۱. انتخاب حوزه فعالیت

اولین مرحله  از مراحل ابتدایی راه اندازی و ثبت شرکت، انتخاب حوزه فعالیت است.پس از انتخاب موضوع مربوطه  به مامور مربوطه توضیح می دهید  که شرکت شما به چه صورت قصد فعالیت دارد. در انتخاب کردن موضوع مربوطه باید دقت بسیاری به خرج دهید؛  زیرا در صورت درست انجام ندادن این‌کار، حوزه فعالیت و علامت تجاری خود را محدود می‌کنید.

اکثر افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند، موضوع شرکت را به شکل کلی مطرح می‌کنند، تا بعد‌ها در صورتی که قصد گسترش و افزایش کسب و کار یا تولید خود را داشته باشند با مشکل جدی روبرو نشوند، و نیز  در صورت تمایل برای ورود در عرصه های دیگر تجارت و کسب و کار  با محدودیت و درهای  بسته روبرو نشوند.

مرحله  ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکت که همان انتخاب حوزه فعالیت است  سه مرحله بسیار مهم را دارد  و  باید  با انجام این موارد سه چراغ سبز برای شروع فعالیت خود در بازار دریافت کنید.

 مراحل اصلی در انتخاب حوزه فعالیت شرکت بدین قرار است:

 مشخص بودن موضوع انتخابی

اولین مرحله در انتخاب حوزه فعالیت شرکت که لازم است مورد بررسی قرار بگیرد این است که موضوع انتخابی شما باید کاملا مشخص باشد. این بدان  معناست که موضوع باید کاملا واضح و روشن باشد و قابلیت فهم و توضیح این که حوزه فعالیت‌ها و علامت ثبتی مورد نظر شما در چه زمینه ای قرار گرفته است را داشته باشد

قانونی بودن و صلاحیت موضوع

دومین مساله ای  که بسیار جدی و موشکافانه مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که موضوع و نشان تجاری  شرکت شما قانونی باشد و صلاحیت گزینش را داشته باشد.  علامت تجاری که شما قصد ثبت آن را دارید و می‌خواهید آن‌را برای ورود به بازار آماده کنید باید از تمامی قانون‌های  جمهوری اسلامی ایران پیروی کامل کند  و از هیچکدام این قانون ها  سرپیچی نشود . این قوانین نه تنها در مراحل ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکت مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد؛ بلکه در دیگر مراحل ثبت و انجام فعالیت شرکت مورد بررسی های ثانویه قرار خواهد گرفت.

دارابودن شرایط لازم برای اخذ مجوز

سومین مورد که مهم‌ترین مرحله در انتخاب موضوع شرکت هاست به این موضوع می پردازد که موضوع مورد انتخاب برای ثبت شرکت  حتما شرایط لازم برای دریافت و اخذ مجوز را داشته باشد. خود این بخش نیز دارای چند بخش دیگر است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

موضوعات اخذ مجوز به سه دسته تقسیم می شوند: دسته اول موضوعاتی  هستند که به طور کلی واجد شرایط اخذ مجوز نیستند. دسته دوم موضوعاتی که به طور حتم قبل از مجوز نیازمند بررسی برای صلاحیت داشتن و  عدم صلاحیت هستند و اگر واجد  شرایط بودند  مجوز دریافت خواهند کرد. دسته سوم آن دسته از موضوعاتی هستند که برای فعالیت نیازمند  مجوز نیستند.

۲. تعیین قالب شرکت

اما بعد از گرفتن مجوز و ثبت اولیه آن وارد مرحله ثانویه می‌شویم. در این مرحله شما باید قالب شرکت و مارک تجاری خودرا مشخص کنید. به طور کلی قالب‎های شرکت دارای چندین دسته هستند؛ که در ادامه مطلب به توضیح تمامی آن ها می پردازیم

از شرکت‌های تضامنی، شرکت‌های سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت با حوزه فعالیت محدود به عنوان هفت قالب اصلی شرکت یاد می شود که برند تجاری شما باید واجد شرایط قرارگیری در یکی از آنها باشد. انتخاب این قالب براساس نوع فعالیت شرکت، نوع اعضا، تعداد اعضا، سرمایه و بودجه اولیه برای شروع تجارت مورد نظر متفاوت خواهد بود.

۳. مرحله تامین بودجه و سرمایه

در مراحل راه اندازی و ثبت شرکت مرحله سوم که بسیار قابل توجه است، مرحله تایین بودجه و سرمایه است که به این منظور جلسه‎ای با حضور وکیل شرکت و دیگر اعضا تشکیل می شود و در آن مساله تامین بودجه مورد بحث قرار می گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

  1. تعیین مدت زمان فعالیت شرکت

در این مرحله از مراحل راه اندازی و ثبت شرکت شرکا و هیات ‌مدیره مدت مشخصی را برای کسب و کار و میزان سوددهی خود  معین  می‌کنند.

۵. تعیین مکان شعبه اصلی شرکت

در مرحله بعد ساختمان اصلی شرکت را مشخص می‎کنند. در واقع مکانی که شعبه‌های دیگر تحت نظر آن کار می‌کنند.

۶. گردآوری مدارک مورد نیاز

در مرحله آخر از مراحل راه اندازی و ثبت شرکت  باید اقدامات لازم جهت جمع آوری مدراک و پروانه های لازم جهت ثبت شرکت و نوع فعالیت آن از سوی صاحبان شرکت انجام بگیرد. .

سخن پایانی…

مراحل ابتدایی راه اندازی و ثبت شرکت، همانطور که در بالا ذکر شد؛ دارای اهمیت به سزایی است و برای انجام آن باید دقت بالایی داشته باشید. در انجام این مراحل برای این که با مشکل مواجه نشوید برای اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت شرکت به دفتار ثبتی مراجعه فرمایید.

در این راه سایت ” ثبت فردا ” برای اطلاع شما عزیزان از نوع مدارک مورد نیاز  و نحوه تهیه آن‌ها و دیگر نکاتی که برای تکمیل مراحل ابتدایی راه‌اندازی و ثبت شرکتلازم است را در اختیار شما قرار داده است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد