فرش ماشینی چند شانه بهتر است؟

0

فرش ماشینی چند شانه بهتر است؟ فرش های ماشینی بر اساس ویژگی های خود همچون متراژ، طرح، رنگ، جنس، قالب و شانه و تراکم به انواع مختلفی تقسیم می شوند. یکی از مهم ترین دسته بندی فرش های ماشینی براساس شانه این فرش ها است.

فرش ماشینی چند شانه بهتر است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به گونه ای که بسیاری از فروشندگان فرش در طول روز بارها با این سوال از سمت مشتریان مواجه می شوند که فرش ماشینی چند شانه بهتر است. بنابراین شانه و تراکم فرش ها بسیار در کاربرد و قیمت آن ها تاثیرگذار است.

به همین جهت در ادامه در رابطه با تفاوت تراکم و شانه فرش، انواع شانه های فرش ماشینی ، فرش ماشینی چند شانه بهتر است وغیره توضیحاتی را برای شما ارائه می دهیم. طوری که پس از آن در خرید فرش خود با هیچ مشکلی رو به رو نشوید.

منظور از شانه فرش چیست؟

شانه فرش در واقع همان تراکم عرضی فرش است. همانطور که می دانید فرش ها دارای تراکم در طول و عرض هستند. به تراکم طولی فرش، تراکم و به تراکم عرضی فرش، شانه می گویند. همچنین منظور از تراکم در فرش، تعداد ریشه یا گره ای است که در یک جهت از فرش وجود دارند.

بنابراین فرش ها به تناسب تعداد گره های موجود در طول و عرض به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به شکلی که عدد شانه هر فرش نشان دهنده ویژگی های متفاوت آن با دیگر فرش ها است. به همین جهت در خرید فرش خود باید دقت کنید؛ فرشی را تهیه کنید که شانه آن نسبت به کاربری شما مناسب باشد.

فرش ها براساس شانه به چند نوع تقسیم می شوند؟

جهت پاسخ به این سوال که فرش ماشینی چند شانه بهتر است؛ ابتدا باید بدانید که فرش ها براساس شانه یا تراکم عرضی خود به چندین مدل از ۳۵۰ شانه تا ۱۵۰۰ شانه تقسیم می شوند. در اینجا رایج ترین فرش ها را براساس عدد شانه آن ها معرفی می کنیم.

فرش ۵۰۰ شانه

امروزه فرش های ۵۰۰ شانه تنها به دلیل مقاومت و کیفیت بالا بین مردم رایج شده اند. این فرش ها زیبایی خاصی ندارند؛ زیرا فرش های ۵۰۰ شانه در طرح ها و رنگ های ساده ای بافته می شوند.

اما تنها دلیل استفاده از فرش های ۵۰۰ شانه این است که طول عمر این فرش ها بسیار زیاد است. طوری که از آن ها در مکان های پر رفت و آمد استفاده می شود زیرا فرش های ۵۰۰ شانه در معرض پاخور زیاد دچار مشکل نمی شوند.

از جمله مکان هایی که در آن ها از فرش ۵۰۰ شانه استفاده می شود می توان به سالن های کنفرانس، سینما، دفاتر اداری، سالن های تئاتر، راهروها وغیره اشاره کرد.

فرش ۷۰۰ شانه

فرش های ۷۰۰ شانه به طور کلی از جمله پرفروش ترین فرش ها هستند. دلیل پرطرفداری این نوع از فرش ضخامت قابل توجه آن است که باعث افزایش طول عمر آن می شود. ضمن اینکه فرش های ۷۰۰ شانه نسبت به فرش های ۱۰۰۰ شانه یا بیشتر، مقاومت بالاتری در برابر رفت و آمد دارند.

به همین جهت از فرش های ۷۰۰ شانه در بسیاری از مکان ها همچون منازل، رستوران ها، سالن های کنفرانس و سینما و بسیاری محل های دیگر می توان استفاده کرد. ضمن اینکه قیمت فرش های ۷۰۰ شانه نسبت به فرش هایی با شانه بیشتر بسیار مناسب است.

فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش های دارای تراکم عرضی ۱۰۰۰ شانه دارای زیبایی چشمگیری هستند. فرش های ۱۰۰۰ شانه شباهت بسیاری به فرش های دستبافت دارند. به طوری که علاقه مندان به فرش های دستبافت جهت کاهش هزینه های خود، فرش ۱۰۰۰ شانه تهیه می کنند.

ضمن اینکه فرش های ۱۰۰۰ شانه تنوع رنگی بسیاری دارند. با توجه به طرح و رنگ زیبای فرش های ۱۰۰۰ شانه از آن ها جهت تزئین فضا و ایجاد هارمونی با دکوراسیون ها می توان استفاده کرد.

فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش های ۱۲۰۰ شانه به دلیل ظرافت و زیبایی، امروزه بسیار مورد توجه مردم واقع شده اند. این فرش ها همچون فرش های ۱۰۰۰ شانه، مشابه فرش های دستبافت هستند. اما در فرش های ۱۲۰۰ شانه به دلیل تراکم زیاد، از الیاف نازک استفاده می شود.

به همین دلیل لطافت و ظرافت بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارند. همچنین خوب است بدانید که فرش های ۱۲۰۰ شانه بیشتر به صورت تابلو فرش هستند. در واقع فرش های ۱۲۰۰ شانه تنها جنبه تزئینی دارند. بنابراین در مکان های پر رفت و آمد از فرش های ۱۲۰۰ شانه استفاده نمی شود.

نکته مهم در رابطه با بهترین شانه فرش

پس از آشنایی با فرش های مختلف متناسب با شانه آن ها، متوجه شدید که نمی توان گفت فرش ماشینی چند شانه بهتر است. زیرا فرش های ماشینی نسبت به شانه و تراکم عرضی خود، ویژگی ها و قابلیت های به خصوصی دارند.

به همین جهت باید متناسب با کاربرد و استفاده خود، فرشی با شانه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. به صورتی که شانه فرش شما در عمر، کیفیت، قیمت و بسیاری دیگر از ویژگی های فرش تاثیر دارد. بنابراین فرشی بهترین تعداد شانه را دارد که تناسب بیشتری با فضای مورد نظر داشته باشد.

تاثیر شانه فرش در قیمت آن

یکی از موثرترین عوامل در افزایش و کاهش قیمت فرش ها، شانه و تراکم عرضی آن ها است. طوری که با افزایش شانه، قیمت فرش نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر بخواهید فرش هایی با شانه و تراکم زیاد را با هزینه ای ارزان تهیه کنید؛ بهتر است که به سایت های فروش فرش همچون سرای ابریشم مراجعه کنید.

این سایت ها تمامی نکات مربوط به فرش ها را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهند. ضمن اینکه به طور کلی قیمت فرش ها در سایت های فروش فرش نسبت به فروشگاه ها بسیار ارزان تر است. همچنین با خرید فرش خود از این سایت ها، نسبت به هزینه ارسال آن هیچ نگرانی نداشته باشید؛ زیرا به صورت رایگان برای شما فرستاده می شود.

بنابراین جهت آشنایی بیشتر با فرش ها به تناسب تفاوت شانه آن ها، آگاهی نسبت به اینکه فرش ماشینی چند شانه بهتر است و جهت تهیه بهترین فرش با کمترین قیمت به این سایت مراجعه کنید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد