چه مارک فرش ماشینی خوب است؟

0

چه مارک فرش ماشینی خوب است؟ اگر قصد خرید یک فرش ماشینی خوب را دارید، دست نگه دارید! برای خرید یک فرش خوب لازم است که اطلاعاتی راجع به انواع مارک های متفاوت این نوع فرش به دست بیاورید.

چه مارک فرش ماشینی خوب است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : زمانی که با مارک های مختلف فرش های ماشینی آشنا شوید، می توانید بهترین فرش را انتخاب کنید. مارک های متفاوتی از این نوع فرش در سراسر ایران تولید شده و روانه بازار می شود. اما کدام مارک از این نوع فرش خوب است؟

بهترین مارک فرش ماشینی

همانطور که گفتیم هزاران واحد تولیدی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد. هر یک از این واحدهای تولیدی مارک مخصوص به خود را دارد که روی فرش درج می کند. بنابراین حتما متوجه شده اید که هزاران مارک  متفاوت از این نوع فرش در بازار وجود دارد.

برای انتخاب بهترین مارک باید به نکاتی توجه کنید. زمانی که یک مارک معروف می شود به این معنی است که آن واحد تولیدی توانسته نیاز خریداران را به خوبی برطرف کند. پس عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند یک مارک از فرش را به بهترین برند تبدیل کنند.

اولین عامل تعیین کننده نوع الیافی است که در فرش به کار برده می شود. اولین مرحله در تولید فرش های ماشینی ریسندگی است. در این مرحله الیاف که برای بافت فرش در نظر گرفته شده است، به نخ تبدیل می شوند. اما این که واحد تولیدی از چه نوع الیافی استفاده کند، می تواند تاثیر به سزایی در کیفیت فرش داشته باشد.

امروزه معمولا بهترین مارک های این نوع فرش، از الیاف آکریلیک برای بافت فرش استفاده می کنند. الیاف آکریلیک هیت ست شده معمولا بالاترین کیفیت را در بین سایر الیاف مخصوص بافت فرش دارند. علاوه بر نوع الیاف، میزان تراکم و شانه فرش نیز در معروف شدن یک برند خاص بسیار موثر است.

تراکم و شانه فرش نشان دهنده تعداد گره های موجود در فرش است. هرچه تعداد این گره بیشتر شده و در واقع هرچه تراکم و تعداد شانه فرش افزایش یابد، استحکام فرش نیز بیشتر می شود. علاوه بر این افزایش تراکم و شانه، ظرافت و زیبایی طرح و نقش فرش را دو چندان می کند.

بنابراین واحدهای تولیدی که فرش های با تراکم و شانه بالا تولید می کنند، بهترین مارک را در بین سایر مارک های فرش ماشینی ارائه می دهند. پس سابقه، تجربه و مهارت یک واحد تولیدی فرش، مارک آن فرش را در بین خریداران معروف و محبوب می کند.

انواع مارک های فرش ماشینی

در بازار فرش رقابت تنگاتنگی بین تولید کنندگان وجود دارد. زیرا مارک های بسیاری وجود دارند که توانسته اند فرش های ماشینی با کیفیت بسیار بالا تولید کنند. بنابراین گاهی بعد از کیفیت، خریداران تصمیم می گیرند که از روی تنوع طرح و رنگ، فرش مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بنابراین مارک هایی که تنوع بالایی در نقش و رنگ فرش ها دارند، معمولا در اولویت قرار می گیرند. گاهی هم برند یک فرش به دلیل داشتن تبلیغات قوی، در ذهن خریداران باقی مانده است. به عنوان مثال حتما شما هم نام فرش خاطره کاشان را شنیده اید.

بنابراین نظرسنجی ها نشان داده است که تبلیغات نیز تاثیر به سزایی در انتخاب مارک خاصی از فرش دارد. با این حال ما برخی مارک های پر فروش فرش های ماشینی را برای شما نام می بریم و پیشنهادهایی هم برای انتخاب یک مارک خوب از این نوع فرش به شما ارائه می دهیم.

مارک های فرش کویر کاشان، خاطره کاشان، نگین مشهد، قیطران، فرهی، شاهرخ، کویر یزد، نیاوران، ساوین و محتشم جز معروف ترین و بهترین مارک های این نوع فرش هستند. بنابراین اگر تصمیم خرید فرش با یکی از این مارک ها را دارید، به شما تبریک می گوییم. این مارک ها می توانند حس انتخاب یک فرش با کیفیت خوب را به شما القا دهند.

بهترین پیشنهاد برای خرید یک مارک خوب از فرش ماشینی

در ابتدا پیشنهاد می کنیم هر مارکی از فرش را که انتخاب کرده اید حتما به تراکم و تعداد شانه آن دقت کنید. سعی کنید فرش های بالاتر از ۱۰۰۰ شانه را انتخاب کنید. در این صورت خیال شما از بابت استحکام و طول عمر مفید فرش راحت خواهد بود.

سپس به نوع الیاف به کار برده شده در فرش دقت کنید. همانطور که گفتیم الیاف آکریلیک معمولا جز بهترین الیافی هستند که در بافت فرش به کار برده می شوند. انتخاب طرح و نقش نیز کاملا سلیقه ای بوده و به عهده خود شماست.

اما در بین مارک های خوبی که برای شما معرفی کردیم، مارک هایی وجود دارند که ارزش یک بار انتخاب را دارند. مارک هایی که از طرح های بسیار اصیل تر و با ظرافت بیشتری استفاده می کنند. مارک هایی که مربوط به فرش های کاشان هستند معمولا جزء بهترین ها هستند.

زیرا کاشان یکی از شهرهایی است که اولین و بهترین فرش های ماشینی را تولید کرده است. به همین دلیل است که کاشان را به عنوان پایتخت فرش ایران می شناسند. واحد های تولیدی شهر کاشان توانسته اند با به کارگیری بهترین دستگاه ها و مرغوب ترین الیاف، فرش هایی با کیفیت بالا تولید کنند.

از جمله مارک های معروف فرش های ماشینی کاشان شامل قیطران، فرهی، خاطره، کویر، یلدای کویر، عقیق، نگین، محتشم، خاتم، شاهرخ، وزرا، داریوش، شاهکار صفویه، آنا، عالی مقام و رویال است. علاوه بر مارک هایی که نام برده شد، فرش کاشان مارک های متفاوت بسیاری دارد که فرش های خوبی را تولید و به بازار عرضه می کنند.

پیشنهاد دوم ما برای خرید یک مارک خوب از فرش ماشینی، انتخاب مارک های فرش مشهد است. شهر مشهد نیز در تولید فرش های ماشینی در رتبه برتر قرار دارد. فرش مشهد، زمرد مشهد و نگین مشهد از جمله بهترین مارک های این نوع فرش هستند.

بنابراین آخرین و بهترین پیشنهاد ما این است که خرید بهترین و مرغوب ترین فرش را به سرای ابریشم بسپارید. با مراجعه به سایت سرای ابریشم می توانید انواع بهترین و مرغوب ترین مارک های فرش های ماشینی را مشاهده کرده و یک خرید عالی را تجربه کنید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد