چه نوع فرش ماشینی بخریم؟

0

چه نوع فرش ماشینی بخریم؟ همیشه زمانی که قصد خرید یک کالا را داریم به دنبال بهترین نوع آن می گردیم. فرش نیز از آن دسته کالاهایی است که معمولا برای خرید آن حساسیت بالایی نشان می دهیم.

چه نوع فرش ماشینی بخریم؟

اولین سوال بعد از تصمیم گیری برای خرید فرش ماشینی این است که چه نوع فرشی را انتخاب کنیم. انتخاب نوع مناسبی از فرش می تواند خیال شما را از بابت کیفیت، طرح، رنگ و سایر فاکتورها راحت کند.

انواع فرش ماشینی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکدهفرش های ماشینی تحت تاثیر عوامل متفاوتی به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. اولین عامل که معمولا برای خریداران بسیار حائز اهمیت است، شانه و تراکم فرش است. اما آیا می دانید منظور از اینکه می گوییم یک فرش ۷۰۰ شانه است یعنی چه؟ این به این معنی است که در یک متر عرض فرش، ۷۰۰ گره میان بافت فرش وجود دارد.

تراکم فرش نیز به همین معنی بوده با این تفاوت که تعداد گره ها را در طول فرش بیان می کند. بنابراین هرچه تراکم و شانه فرش بالاتر باشد، می تواند اطمینان بیشتری از نظر مقاوم بودن فرش داشته باشید. بنابراین مهمترین عامل در انتخاب نوع فرش های ماشینی تعداد شانه و تراکم فرش است. زیرا این عامل مستقیما با کیفیت فرش در ارتباط است.

هر چند کیفیت فرش تحت تاثیر کیفیت نخ های مورد استفاده در بافت فرش نیز قرار می گیرد. اما نوع نخ ها معمولا از روی برند فرش مشخص می شود. در حالی که تراکم و تعداد شانه فرش را می توانید از فروشنده سوال کرده و یا از پشت فرش بخوانید. فرش های ماشینی از نظر اندازه، طرح و رنگ نیز دارای انواع متفاوتی هستند، که انتخاب نوع فرش از این نظر می تواند کاملا سلیقه ای باشد.

فرش ماشینی چند شانه بخریم؟

همانطور که گفتیم فرش های ماشینی از نظر تعداد شانه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. همیشه انتخاب اینکه فرش چند شانه بخریم برایمان سوال است. اما حالا زمان آن رسیده که یکبار برای همیشه به این سوال پاسخ داده شود. امروزه متداول ترین فرش های ماشینی موجود در بازار شامل فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه است.

در ابتدا بهتر است بدانید که هرچه تعداد شانه و تراکم فرش بالا می رود، قیمت فرش نیز افزایش می یابد. اما ممکن است شما نخواهید خیلی هزینه کنید، بنابراین لازم است راجع به خصوصیات هر یک از انواع فرش های ماشینی بیشتر بدانید. ممکن است خصوصیت خاص یک فرش با شانه و تراکم کمتر شما را بیشتر به سمت خرید آن جذب کند. پس با خصوصیات انواع فرش های ماشینی بیشتر آشنا می شویم.

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

فرش ۷۰۰ شانه به دلیل داشتن تعداد گره های کمتر دارای هزینه تمام شده کمتری نیز است. اما این فرش یک خصوصیت منحصر به فرد دارد. فرش ۷۰۰ شانه دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر فرش های ماشینی است.

بنابراین ممکن است شما به عنوان یک خریدار تمایل داشته باشید که فرش با ضخامت بیشتری را انتخاب کنید. بنابراین این نوع فرش می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال بهتر است سایر ویژگی های این فرش را نیز مد نظر قرار داده و تنها از روی ضخامت زیاد آن تصمیم نگیرید.

فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه استحکام کمتری نسبت به سایر فرش ها دارند. علاوه بر این از آنجا که تعداد گره کمتری در این نوع فرش به کار رفته است، نقوش این نوع فرش ها معمولا از ظرافت کمی برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال یک فرش با طرح ساده تر، ضخامت بیشتر و از همه مهم تر هزینه کمتر هستید، فرش ۷۰۰ شانه بهترین انتخاب است.

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه

با این حساب حتما می توانید حدس بزنید که فرش ۱۰۰۰ شانه دارای ضخامت کمتری نسبت به فرش ۷۰۰ شانه است. با این حال تعداد گره های بیشتر و ظریف تری در این نوع فرش به کار رفته است. بنابراین حتما نقش و طرح فرش های ۱۰۰۰ شانه می تواند بسیار جذاب تر باشد.

هرچه تعداد گره ها بیشتر می شود، استحکام فرش نیز افزایش می یابد. پس می توانید انتظار داشته باشید که فرش ۱۰۰۰ شانه در ازای پرداخت هزینه بیشتر، طول عمر مفید بیشتری نیز خواهد داشت. فرش های ۱۰۰۰ شانه تنوع رنگی بالاتری نیز داشته و می تواند پاسخگو نیاز سلیقه های متفاوتی باشد.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

این نوع فرش از چنان ظرافت و لطافتی برخوردار است که گاهی تشخیص آن از فرش دستباف مشکل می شود. بنابراین باید توقع این را داشته باشید که هزینه این فرش می تواند کمی بالاتر از همه انواع فرش های ماشینی باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه اگرچه به اندازه فرش دستباف استحکام ندارد، اما می تواند رقیب سرسختی برای فرش های دستباف باشد.

زیرا قیمت این فرش از فرش های دستباف بسیار کمتر است. فرش های ۱۲۰۰ شانه به دلیل تنوع، ظرافت و استحکامی که دارند همیشه مورد توجه خریداران بوده اند. اگر تصمیم دارید بدون در نظر گرفتن هزینه، بهترین نوع فرش ماشینی را خریداری کنید، فرش ۱۲۰۰ شانه می تواند مناسب ترین گزینه برای خرید باشد.

سایت سرای ابریشم با در نظر گرفتن تمامی سلیقه ها تنوع بسیاری از فرش های ماشینی را برای فروش به نمایش گذاشته است. در نتیجه این سایت به شما کمک می کند تا بهترین نوع فرش مورد نظرتان را انتخاب کنید. خرید فرش در سرای ابریشم به آسان ترین شکل ممکن انجام می شود. این سایت فروش فرش، فضایی را فراهم کرده است تا تمامی مراجعه کنندگان با هر نوع سلیقه بتوانند مناسب ترین فرش را انتخاب کرده و از خرید خود لذت ببرند.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد