انواع فرش وینتیج

0

انواع فرش وینتیج : فرش وینتیج یا همان کهنه نما نوع جدیدی از فرش ها است که افراد زیادی را به خود جذب می کند. از آنجایی که فرش های قدیمی و کهنه جلوه خاصی دارند؛ امروزه فرش هایی مشابه آن ها تولید می شود که به فرش وینتیج معروف است.

انواع فرش وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از دلایل پرطرفداری فرش های وینتیج، شباهت زیاد آن ها به فرش های قدیمی دستبافت است. با توجه به اینکه با افزایش قدمت فرش های دستبافت، قیمت آن ها نیز بالاتر می رود؛ فرش وینتیج جایگزین آن ها شده است.

به طوری که شرکت های تولید فرش، امروزه فرش های زیادی را با روش ها و عملیات های مختلف به شکل فرش های دستبافت پاخورده تولید می کنند. شما نیز اگر به فرش های دستبافت کهنه علاقه مند هستید و توانایی خرید آن را ندارید؛ بهتر است که فرش های وینتیج را خریداری کنید.

فرش وینتیج چند نوع است؟

جهت خرید فرش های وینتیج ضمن آشنایی با چگونگی تولید آن ها باید نسبت به انواع فرش وینتیج نیز اطلاعاتی داشته باشید. به صورتی که در زمان خرید، فرشی متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل یا محل کار خود انتخاب کنید. بنابراین در ادامه چگونگی دسته بندی انواع فرش وینتیج را برای شما شرح می دهیم.

فرش دستبافت و ماشینی وینتیج

پیش تر اشاره کردیم که فرش وینتیج به معنای فرشی کهنه نما است. به همین جهت این نوع فرش متناسب با سلیقه مشتریان به صورت دستبافت و ماشینی تولید می شود. مدل های ماشینی فرش وینتیج در کارخانه های فرش بافی تهیه می شوند.

سپس این فرش های ماشینی نو را با استفاده از روش های مختلف در همان کارخانه توسط نیروهای متخصص مشابه با فرش های کهنه و پاخورده به بازار عرضه می کنند. این روش ها به صورتی است که در برخی از قسمت های فرش ساییدگی، پوسیدگی، رنگ رفتگی وغیره ایجاد می کنند.

فرش دستبافت وینتیج

فرش های دستبافت همانطور که از نام آن ها مشخص است؛ توسط افراد بافنده فرش بافته و تولید می شوند. سپس به مراکز مخصوص جهت ایجاد کهنگی در آن ها ارسال می شوند. همان مراحلی که پیش تر بیان کردیم روی این فرش ها نیز اعمال می شود.

نکته مهم در رابطه با تفاوت فرش های دستبافت و ماشینی وینتیج این است که قیمت فرش های دستبافت وینتیج بسیار بیشتر از نوع ماشینی آن است. بنابراین جهت سهولت و کاهش هزینه های خود، بهتر است فرش ماشینی وینتیج را تهیه کنید. ضمن اینکه فرش های ماشینی بسیار به نوع دستبافت آن شباهت دارند.

فرش وینتیج در اندازه های مختلف

یکی دیگر از دسته بندی های انواع فرش های وینتیج بر اساس اندازه های این فرش ها است. فرش وینتیج همچون دیگر فرش های ماشینی و دستبافت، در اندازه های مختلفی تولید می شوند. به طوری که جهت استفاده در منزل، اتاق، دفتر کار یا هر مکانی که مورد نظر شما باشد و با هر متراژی مناسب هستند.

فرش های وینتیج همچون فرش های دیگر در اندازه های ۱۲ متری، ۹ متری، ۶ متری وغیره تولید می شوند. همچنین می توانید متراژ مکان مورد نظر خود را به کارخانه های فرش بافی بدهید و آن ها فرشی متناسب با آن مکان برای شما تولید کنند.

فرش وینتیج در طرح های متنوع

همانطور که می دانید فرش ها بر اساس نقش و طرح به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طوری که در بسیاری از موارد نام طرح یک فرش تحت تاثیر محل زندگی بافندگان آن انتخاب شده است. به عنوان مثال فرش ها از نظر طرح به مدل های متفاوتی همچون فرش عشایری، فرش طرح ترک، فرش کاشان، فرش اصفهان وغیره تقسیم می شوند.

بنابراین انواع فرش وینتیج نیز دارای طرح ها و نقش های مختلف هستند. به صورتی که شما در خرید فرش وینتیج دچار محدودیت در انتخاب نخواهید شد. زیرا کارخانه های تولید فرش وینتیج این نوع از فرش را در طرح هایی همچون فرش وینتیج کاشان، فرش وینتیج ترک، فرش وینتیج قشقایی وغیره تولید می کنند.

فرش وینتیج با جنس های متفاوت

از جمله دیگر تقسیم بندی های انواع فرش وینتیج می توان به جنس این فرش ها اشاره کرد. فرش های وینتیج همچون فرش های تولیدی نو با جنس های مختلفی تولید می شوند. شما در خرید فرش وینتیج می توانید این نوع فرش را از جنس پشم، کرک، ابریشم وغیره تهیه کنید.

این تفاوت در جنس فرش های وینتیج جهت سهولت و احترام به سلیقه افراد است. زیرا جنس هریک از این فرش ها متناسب با آب و هوا و موقعیت مکانی بخصوصی است. به همین دلیل فرش های وینتیج را با جنس های متفاوت تولید می کنند که تمامی افراد بتوانند آن را خریداری کنند.

رنگ فرش وینتیج

بالاتر گفتیم که فرش های وینتیج همان فرش های نو هستند که به دلیل علاقه مشتریان به فرش پاخورده و کهنه، با استفاده از روش های مختلف تبدیل به فرش های کهنه نما می شوند. بنابراین انواع فرش وینتیج از نظر رنگ نیز همچون فرش های دیگر به دو دسته رنگ شده و خودرنگ تقسیم می شوند.

همچنین که فرش های وینتیج دارای رنگ های مختلفی هستند. جهت تهیه فرش وینتیج می توانید رنگ آن را مطابق با سلیقه و دکوراسیون محل مورد نظر خود انتخاب کنید. بنابراین هیچ نگرانی نسبت به محدودیت رنگ در فرش های وینتیج نداشته باشید.

در پایان خوب است بدانید که قیمت فرش های وینتیج نیز بسیار تحت تاثیر انواع آن ها است. به همین دلیل با اطلاع از انواع فرش های وینتیج و خرید از سرای ابریشم می توانید به آنچه که می خواهید دست یابید.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد