فرش وینتیج سرای ابریشم

0

فرش وینتیج سرای ابریشم : وینتیج به فرش های کهنه نمایی گفته می شود که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این فرش ها شباهت زیادی به فرش هایی با قدمت بالا دارند.

فرش وینتیج سرای ابریشم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه طرفداران سبک مدرن در دکوراسیون منزل، به فرش های کهنه نما و فرش هایی که شدت رنگ در آن ها کاهش یافته است، علاقه زیادی نشان داده اند. از همین جهت بسیاری از کارخانه های تولید فرش، با استفاده از روش های خاص اقدام به کهنه نما کردن فرش های نو می کنند. این فرش ها دارای ویژگی هایی هستند که خریدار را از خرید آن پشیمان نخواهند کرد. در این مقاله به بررسی فرش وینتیج سرای ابریشم خواهیم پرداخت.

ویژگی های فرش وینتیج سرای ابریشم

این فرش از ویژگی های زیادی برخوردار است و از همین جهت روز به روز به مشتریان آن افزوده می شود. تنوع در طرح و رنگ، ابعاد متناسب با فضای دلخواه شما و ظاهر قدیمی که این فرش دارد از جمله ویژگی های این فرش است.

افرادی که به اصالت و سنت اهمیت زیادی می دهند، فرش های وینتیج یا همان کهنه نما بهترین گزینه برای آن ها محسوب می شود. علاوه بر تمام این ویژگی ها، قیمت مناسب این فرش در مقایسه با فرش های سنتی یا دستبافت بسیار معقول تر است.

به دلیل الیافی که در فرش وینتیج به کار رفته است و کیفیت مرغوب آن، محافظ و عایقی مناسب در برابر صدا، حرارت و ضربه هستند.

روش تهیه فرش وینتیج

تهیه فرش های کهنه نما از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده و برای تهیه آن از روش های خاصی استفاده می کردند. اما امروزه متخصصان ماهر در این زمینه اقدام به تهیه این فرش ها به واسطه شیوه های نوین کرده اند.

در ابتدا فرش را با استفاده از ترکیب آب، چوبک و خاکستر شستشو می دهند که این مواد خاصیت قلیایی دارند.

برای کلریته کردن فرش از هیپروکلریت کلسیم که یک ترکیب شیمیایی بوده و نام تجاری آن سود و پودر سفید گری است، استفاده می شود. استفاده از این مواد در اندازه ای است که به فرش آسیبی نرساند.

روش ارزشمندی که برای تهیه فرش وجود دارد این است که آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. قرار دادن فرش در محل های پر رفت و آمد نیز سبب پا خوردگی و کهنگی فرش می شود.

استفاده از این روش ها یک روش طبیعی بوده و موجب می شود که فرش به مرور زمان کهنه شود. امروزه در کارخانه ها با استفاده از دستگاه های مخصوص الیاف فرش را طوری کنار هم می چینند که فرش کهنه به نظر برسد.

صادرات فرش وینتیج سرای ابریشم

بسیاری از افراد ساکن خارج از کشور، علاقه مند به حفظ فرهنگ ایرانی و استفاده از وسایلی هستند که نشانگر ذوق و سلیقه آن ها باشد. در طی چند سال اخیر سرای ابریشم با صادرات فرش های وینتیج خود به خارج از کشور، موفق به جلب رضایت بسیاری از مشتریان به خود شده است.

از همین رو کهنه نما کردن و دوا شور کردن فرش بیشتر برای فرش هایی استفاده می شود، قرار است صادر شود. این فرش ها در هنگام صادرات حق گمرک کمتری نسبت به سایر مدل های فرش دارند. همچنین می توان از تسهیلاتی که برای تعرفه ترجیحی کالا که برای بعضی کشور ها وجود دارد، استفاده کرد.

روش خرید فرش های وینتیج

جهت خرید فرش وینتیج می توانید از دو روش اینترنتی و حضوری اقدام کنید. سرای ابریشم با در اختیار قرار دادن این شرایط برای خریداران خود حق انتخاب در خرید را به مشتری واگذار کرده است. هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی بوده که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

در روش اینترنتی یکی از مهم ترین چالش ها هنگام خرید فرش از این طریق، هزینه آن است. سایت های مختلف نه تنها تمایل دارند که قیمت خوبی برای فرش های خود ارائه دهند بلکه با تبلیغات نظر شما را جلب می کنند. این سایت ها با تبلیغاتی نظیر تخفیف، حق استفاده از کوپن یا حمل و نقل رایگان باعث کاهش هزینه های شما در خرید می شوند.

اگر مدل خاصی را مد نظر دارید، قابلیت جستجوی این مدل ها در سایت سرای ابریشم، کار را برای شما بسیار آسان می کنند. برای مثال اگر رنگ یا طرح خاصی مد نظر دارید، می توانید با استفاده از گزینه های جست و جو و فیلتر، مدل و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با خرید فرش به صورت آنلاین، دسترسی ۲۴ ساعته به سایت مورد نظر داشته و در هر ساعت از شبانه روز می توانید اقدام به سفارش فرش مورد نظر از طریق سایت کنید.

در دسترس بودن را می توان از دیگر مزایای خرید آنلاین این فرش برشمرد. معمولاً به فروشگاه هایی که برای خرید حضوری مراجعه می کنید، ممکن است مدل مورد نظر شما را موجود نداشته باشند. این در حالی است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین طرح دلخواه شما را با همان رنگ موجود دارند.

از معایبی که می توان برای این روش برشمرد، عدم شناخت صد در صد فرش است. ممکن است فرشی که در بیرون دیده اید با فرشی که در اینترنت قصد سفارش آن را دارید، تفاوت بسیاری از لحاظ کیفیت و رنگ داشته باشد. با این حال نکته ای که در خرید فرش وینتیج سرای ابریشم مد نظر است، وجود کارشناسان و افراد مشاور جهت پاسخگویی به سوالات شما است. شما می توانید خریدی راحت و بدون دغدغه را از سایت سرای ابریشم تجربه کنید.

در روش حضوری نیز باید وقت زیادی را صرف گشت و گذار در فروشگاه های فرش کرده که زمان بر است. با این وجود اگر وقت کافی برای گشتن را دارید می توانید از این روش جهت خریداری فرش وینتیج اقدام کنید.

خرید فرش به صورت نقد یا اقساط نیز از دیگر مواردی است که سرای ابریشم در اختیار مشتریان خود قرار داده است. شما می توانید با توجه به میزان نقدینگی و بودجه خود نسبت به پرداخت هزینه فرش اقدام کنید.

فرش وینتیج سرای ابریشم از جمله فرش هایی است که نگاه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. در این مطلب نیز سعی کردیم به شما ویژگی ها، روش تهیه و روش خرید این مدل فرش را بیان کنیم. امیدواریم با خواندن این مطلب کمکی در جهت شناسایی این فرش به شما کرده باشیم.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد