انواع کابینت آشپزخانه و سبک های آن

1

انواع کابینت آشپزخانه و سبک های آن : امروز قصد داریم در مورد انواع کابینت آشپزخانه و ویژگی های مربوط به آنها صحبت کنیم اولین اینکه کابینت های آشپزخانه معمولاً بر اساس سبک های مختلف دسته بندی می شوند مهم ترین سبک هایی که در طراحی دکوراسیون و ساخت کابینت آشپزخانه وجود دارد عبارتند از :

  • سبک کلاسیک
  • سبک مدرن
  • سبک نئوکلاسیک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای شروع شاید بهتر باشد کمی در مورد این سبک ها و ویژگی های آنها صحبت کنیم تا دید بهتری راجع به هر یک از آنها پیدا کنید.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک معمولاً به استفاده از چوب طبیعی و منبت کاری شناخته می شود به طوری که اگر مشاهده کرده باشید درب کابینت کلاسیک معمولاً به صورت تمام چوب و یا با ام دی اف و روکش چوب طبیعی طراحی می شود. درب های کابینت سبک کلاسیک معمولاً با استفاده از ماشین آلات سی ان سی و سایر دستگاه‌های مربوط به صنایع چوب و نجاری پرداخت و فرم دهی می شود.

 

کابینت آشپزخانه

به همین خاطر در بیشتر موارد کابینت کلاسیک نسبت به کابینت های مدرن معمول پرکارتر است و نقش و نگارهای زیادی روی درب ها تاج، ستون و سرستون ها مشاهده می شود به دلیل همین پرکار بودن این سبک از کابینت ها و البته گران قیمت بودن چوب مصرفی، قیمت کابینت چوبی بالاتر از کابینت های ام دی اف معمولی یا حتی هایگلاس است.

سبک مدرن

سبک مدرن معمول ترین و پر متقاضی ترین کابینت های آشپزخانه را شامل می شود که معمولا به صورت تمام ام دی اف طراحی و ساخته می شود ویژگی اصلی کابینت مدرن، سادگی و مینیمال بودن آن است. استفاده از رنگ های تیره و همچنین براق از دیگر خصوصیات این سبک از کابینت آشپزخانه است. البته سبک مدرن زیر شاخه های زیادی دارد که یکی از بروزترین های آن کابینت انزو است که بدلیل ظاهر زیبا و درخشش خاصی که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

قیمت کابینت مدرن نسبت به کابینت های سبک کلاسیک اصولاً پایین‌تر است است و برای افرادی که قصد دارند دکوراسیون زیبا و مدرن داشته باشند و هزینه زیادی هم بابت آن انجام ندهند گزینه بسیار مناسبی است.

انواع کابینت آشپزخانه

سبک نئوکلاسیک

بعد از سبک کلاسیک و سبک مدرن نوبت به کابینت نئوکلاسیک می رسد کابینت نئوکلاسیک در واقع تلفیقی از سبک های مدرن و کلاسیک است و بیشتر افرادی به سراغ این سبک ها می روند که هم به کابینت مدرن و هم کابینت کلاسیک علاقه مند هستند و در عین حال دوست دارند کابینت آشپزخانه ای ساده و شکیل داشته باشند.

انواع کابینت آشپزخانه و سبک های آن

کابینت سبک نئوکلاسیک معمولاً از ترکیب ام دی اف با انواع رنگ های پلی استر یا پلی اورتان و یا ام دی اف با روکش چوب و رنگ ساخته می شود و قیمت این نوع کابینت ها معمولاً بین  رنج کابینت تمام چوب و ام دی اف قرار می گیرد. مهم ترین ویژگی کابینت نوکلاسیک که باعث می شود بیشتر افراد به این سبک گرایش پیدا کنند این است که می‌توان از این مدل کابینت ها هم در فضای مدرن و هم در فضایی نوستالژیک و کلاسیک استفاده کرد به طوری که هیچگاه از مد نمی افتد.

ویژگی بعدی کابینت نئوکلاسیک این است که می توان از رنگ های سرد و گرم در طراحی این نوع کابینت استفاده کرد و یا از تضاد رنگی بین صفحه روی کابینت و کابینت نهایت استفاده را برد و کنتراست زیبایی به وجود آورد.

کلام پایانی

برای خرید کابینت آشپزخانه لازم است ابتدا سبک مورد نظر خود را را انتخاب کنید و سپس به دنبال مدل های مختلفی از آن سبک بگردید. پیشنهاد شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی به شما عزیزان این است است که حتماً به نمایشگاه و شوروم شرکت های مختلف سر بزنید و با محصولات این شرکت ها و کیفیت هریک از آنها آشنا شوید تا بتوانید انتخابی درست و مطلوب داشته باشید.

 

 

1 نظر
  1. سرابی says

    برای آشپزخونه سنتی چه مدل کابینتی پیشنهاد میشه؟

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد