کاربرد چسب وکیوم

0
کاربرد چسب وکیوم نوعی ماده پلیمری که برای روکش سطوح ام دی اف استفاده می شود، چسب ممبران است. پایه این چسب آب بوده و تحت عنوان چسب وکیوم نیز شناخته می شود. این محصول حاصل فرمول پیچیده و نتیجه تلاش افراد متخصص در زمینه تولید چسب تلقی می شود.

کاربرد چسب وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این چسب انواع مختلفی داشته و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. خصوصیات این چسب موجب تمایز آن نسبت به رقبای خود و برتری آن شده است. هدف ما در این مقاله معرفی کاربرد چسب وکیوم و ویژگی های آن جهت آشنایی شما است.

انواع چسب وکیوم

این چسب مانند تمامی محصولات به انواع مختلف تقسیم می شود. چسب های وکیوم به دو نوع تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. نمونه تک جزئی نیازی به ترکیب شدن با مواد دیگر نداشته و به تنهایی کارایی خود را نشان می دهد. در سوی دیگر چسب های دو جزئی با ماده ای به نام ایزو سیانول ترکیب می شوند. این ماده موجب افزایش مقاومت چسب در حرارت های مختلف می شود. چسب های تک جزئی در برابر دو جزئی مشتریان بیشتری داشته و نیازی به افزودن مواد اضافی ندارند.

کاربرد چسب وکیوم

تمامی روکش های پی وی سی یا هایگلاس توسط این چسب به سطوح مورد نظر چسبانده می شوند. به طور کلی این محصول مناسب هر دربی است که نیاز به روکش داشته باشند. بنابراین کاربرد چسب وکیوم در صنایع چوبی بسیار ضروری است. از دیگر کاربرد های این محصول به شباهت آن با محصولات چوب طبیعی اشاره می شود. با استفاده از چسب وکیوم، کابینت یا قطعات مورد نظر به شکل چوب طبیعی در می آیند. توصیه می شود هنگام خرید به رنگ روکش توجه داشته باشید.

نحوه عملکرد چسب وکیوم

پس از آشنایی با چسب وکیوم، با نحوه کارکرد آن باید آشنایی داشته باشید. به منظور چسباندن روکش های متفاوت، ابتدا چسب به سطوح مورد نظر اسپری می شود. با اسپری چسب، لایه درخشانی روی سطوح به وجود می آید. برای اینکه نتیجه بهتری از کار بگیرید؛ این کار را دوبار انجام دهید؛ زیرا عملیات روکش زنی به خوبی انجام خواهد شد. سپس اجازه دهید تا چسب به صورت کامل خشک شود. پس از خشک شدن، سطوح چسب کاری را با لامپ UVبررسی کنید. پس از بررسی قطعات را جدا از یکدیگر قرار داده تا خشک شوند. برای زیبایی و ظرافت بیشتر، قطعات اضافی را از سطح و لبه ها جدا کنید. همچنین جهت تمیزی چسب های اضافی از یک دستمال نمدار کمک بگیرید.

خرید چسب وکیوم

جهت خرید این چسب کاربردی، از روش های متفاوتی اقدام می شود. خرید حضوری و خرید اینترنتی چسب وکیوم از جمله روش های موجود جهت خرید این محصول است. بسیاری از افراد روش حضوری را به دلیل بازدید محصول از نزدیک ترجیح می دهند. اما عده ای دیگر خرید اینترنتی چسب وکیوم را می پسندند. اغلب کارگاه های بزرگ نجاری از این روش جهت خرید چسب وکیوم اقدام می کنند. به دلیل سهولت آسان در خرید و تحویل در محل موردنظر ترجیح بسیاری از افراد سفارش اینترنتی این محصول است. همچنین سایت های زیادی در این زمینه راه اندازی شده اند. یکی از آن ها سایت خوگر پلاس است. با مراجعه به این سایت و آشنایی با مشخصات چسب وکیوم این محصول را سفارش خواهید داد. همچنین امکان مقایسه قیمت و برند های مختلف در این روش وجود دارد. پرداخت هزینه چسب وکیوم نیز از دو روش نقدی و اقساطی انجام می شود. خرید اقساطی چسب وکیوم به افرادی که این محصول را به صورت عمده خریداری می کنند، توصیه می گردد. زیرا در این روش برای هزینه های خود برنامه ریزی کرده و مشکلی برای پرداخت به وجود نخواهد آمد.

نکات مهم هنگام خرید این محصول

اگر می خواهید از کاربرد چسب وکیوم بهره مند شوید، هنگام خرید آن به نکاتی توجه داشته باشید. به دلیل تنوع گسترده در روکش های این محصول، چسب هماهنگ با رنگ آن را خریداری کنید. در این مواقع چسب ها با رنگ طبیعی ظاهر بهتری خواهند داشت. سنجش مقاومت چسب، از دیگر فاکتورهای مهم در خرید آن است. چسبی که مد نظر دارید باید توانایی مقاومت در برابر رطوبت و حرارت را داشته باشد. سطوحی که در ساخت آن ها از این چسب استفاده نشده هیچ گونه مقاومتی در برابر عوامل بیرونی ندارند. به کاتالوگ چسب های وکیوم دقت داشته باشید. میزان حرارت و زمان مورد نیاز جهت چسبیدن روکش در آن ها نوشته شده است. همچنین توجه داشته باشید با افزایش درجه حرارت، زمان مورد نیاز جهت انجام عملیات اسمبل و کلایمینگ کاهش می یابد. چسب های وکیوم با کمترین فشار به سطوح مورد نظر چسبانده می شوند. این امر در کارایی دستگاه شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. هرچقدر فشار کمتری به دستگاه وارد شود، دستگاه عملکرد بهتری از خود ارائه می دهد.

نکاتی درباره استفاده از چسب وکیوم

برای اینکه با کاربرد چسب وکیوم بیشتر آشنا شوید به نکاتی هنگام استفاده از آن توجه داشته باشید. چسب های ترکیب شده با ایزو سیانول تا ۱۰ ساعت قابلیت استفاده را دارند. پس از گذشت این زمان کارایی خود را از دست داده و عملیات شما را با مشکل مواجه می کند. هنگام انجام عملیات به مدت زمان گرمادهی توجه داشته باشید. زمان لازم جهت انجام این کار نباید بیش از ۳۰۰۰ثانیه طول بکشد. با گذشت زمان مورد نظر، این چسب هیچ گونه جذبی نداشته و در نتیجه کارایی خود را از دست می دهد. جهت جلوگیری از تبله شدن سطح، پیش از اسپری چسب را به خوبی تکان دهید. این کار موجب ترکیب کامل و یکنواختی سطح می شود. بنابراین برای این که حاصل کار شما با هیچ مشکلی مواجه نشود، به نکات ذکر شده توجه داشته باشید. بنابراین بنا به موارد گفته شده درباره کاربرد چسب وکیوم، خرید آن به همه افراد مشغول به کار در صنایع چوبی توصیه می شود. روش های تهیه این محصول از جمله روش اینترنتی و خرید اقساطی چسب وکیوم را در این مقاله برای شما شرح دادیم. آشنایی با نحوه عملکرد این چسب به شما در عملیات روکش کمک بزرگی خواهد کرد. در نتیجه، پس از آشنایی با تمام مشخصات و کاربرد چسب وکیوم اقدام به سفارش کنید. امیدواریم مطالب این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر چسب وکیوم انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد