نئوپان ملامینه رنگی

0
نئوپان ملامینه رنگی از فرآورده های چوبی منحصر به فرد و متمایز در صنایع چوبی محسوب می شود. به دلیل تنوع رنگ و ابعاد متنوع و کاربردی نئوپان ملامینه، امکان استفاده از این محصول برای تولید و ساخت بسیاری از مصنوعات چوبی وجود دارد.

نئوپان ملامینه رنگی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طور کلی، نئوپان های ملامینه ورق های چوبی بوده که از ترکیب نمودن چسب های مناسب، خرده چوب و سایر مواد سلولزی ایجاد می گردند. شایان ذکر است که پس از قرار گرفتن این لایه ها در فشار و دمای بالا به صفحات بادوام و محکم تبدیل می گردند. سپس سطح این صفحات با استفاده از لایه های ملامینه و رنگی پوشش داده می شود. با توجه به مقاومت و پایداری بسیار بالای رزین استفاده شده در ساختار نئوپان ملامینه رنگی، سبب برگشت ناپذیری، پیوند پایدار و چسبندگی لایه های کشیده شده بر روی سطح محصول می گردد. بر همین اساس، عوامل جوی و محیطی هیچگونه تاثیری بر روی این لایه ها از خود برجای نمی گذارد. همچنین در اثر گذشت زمان، کیفیت و مرغوبیت نئوپان ملامینه رنگی، دچار کاهش و فرسایش نمی گردد. لازم به ذکر است که نئوپان های ملامینه، پس از فشرده سازی خاک اره، تراشه های چوب بری و خرده چوب های زائد، پس از طی فرآیندهایی نظیر تحت گرما و فشار و چسب شدن تولید می شوند. ضمناً، به منظور تولید یک محصول مقاوم در برابر پوسیدگی، ضد حریق و ضد آب، در فرآیند تولید نئوپان ملامینه رنگی، از مواد شیمیایی مانند عوامل کندسوز کننده، رنگ و واکس استفاده به عمل می آورند. برای تولید محصول نهایی نئوپان ملامینه رنگی، تراشه های چوب، مواد شیمیایی و رزین را با همدیگر مخلوط می نمایند. برای تولید این محصول باید یک سری اصول و مبانی مد نظر قرار گیرد تا محصول نهایی از کیفیت و مرغوبیت لازم برخوردار باشد. بر این اساس، لازم است که تراشه های چوب به صورت یکپارچه و یکنواخت پخش گردند تا از لحاظ وزن، محصول نهایی کاملاً یکنواخت و متعادل باشد. لازم به ذکر است که نئوپان ملامینه، طی چندین مرحله فشرده سازی می شود تا از محکم و آمیخته شدن چوب و چسب، اطمینان حاصل شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین نئوپان ها، نئوپان OSB محسوب می شود که نئوپان ساخته شده با تراشه های چوب را تداعی می کند. ناگفته نماند که در این نوع نئوپان ملامینه رنگی، تراشه های چوب به نحو ملموس و مشهود قابل مشاهده می باشند. همچنین از این محصول برای دیوارها و کف منازل یا ساختمان ها استفاده به عمل می آورند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که روکش های استفاده شده برای فرآورده های چوبی، در دو نوع کلی روکش های مصنوعی و روکش های طبیعی جای می گیرند. بر این اساس، روکش های طبیعی یا چوبی، لایه های نازک چوب بوده که با طی نمودن پروسه خاص و مخصوصی به مرحله تولید می رسند. روکش های مصنوعی، ورق ها و لایه های ایجاد شده به وسیله متریالی نظیر پی وی سی و کاغذهای تزئینی و غیر تزئینی می باشد. از این روکش ها برای پوشش هر چه بهتر سطوح ورق های فشرده چوبی استفاده می شود. نئوپان ملامینه رنگی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به منظور دوام و استحکام بیشتر لایه ها، پوشش سطح آن در دستور کار قرار می گیرد.

لزوم استفاده از نئوپان ملامینه رنگی

بدون تردید، نئوپان ملامینه رنگی، در زمره ورق های فشرده چوبی پرکاربرد و پر مصرف قرار دارد. از سوی دیگر، با استفاده از روش های پرس کاری، روکش های ملامینه را بر روی سطوح نئوپان قرار می دهند. ناگفته نماند که روکش کاری ملامینه، یک فرآیند و پروسه کاملاً تخصصی و در عین حال دشوار به شمار می آید. امروزه در پرتو پیشرفت تکنولوژی و متحول شدن روش های تولید، قابلیت ساخت نئوپان ملامینه رنگی به نحو مطلوب و برجسته وجود دارد. بر این اساس، امکان پیاده سازی و اجرای انواع و اقسام رنگ ها بر روی سطوح نئوپان ملامینه میسر شده است. از آنجایی که بسیاری از مشتریان مصنوعات چوبی رنگی یا رنگ شده را مورد توجه قرار می دهند، نئوپان ملامینه رنگی، یک گزینه کاربردی برای برطرف ساختن نیازهای این افراد تلقی می شود.

مزیت های مهم نئوپان ملامینه رنگی

برخورداری از چگالی و قابلیت ارتجاع کم و مقاومت در برابر ضربه، یکی از مزیت های مهم نئوپان ملامینه رنگی به شمار می آید. همچنین به سب استفاده از ترکیبات و مواد اولیه باکیفیت در ساختار این محصول، علاوه بر مقاومت بالا در برابر نور خورشید، به راحتی تغییر فرم یا رنگ نخواهد داد. از دیگر مزیت نئوپان های ملامینه رنگی می توان به برخورداری از وزن سبک و راحت، مقرون به صرفه بودن و قابلیت حمل آسان و استفاده راحت و بی دغدغه از این محصول، اشاره نمود. شایان ذکر است که در تولید و ساخت درب های چوبی، سرویس خواب و مبلمان و کابینت سازی، استفاده گسترده ای از این محصول به عمل می آید. امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید و ارائه این نوع فرآورده های چوبی مشغول به فعالیت می باشند. خوگر پلاس، یکی از برندهای معتبر در زمینه ارائه و عرضه نئوپان ملامینه رنگی باکیفیت و مرغوب محسوب می شود. اگر نئوپان ملامینه رنگی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد