نئوپان با روکش ملامینه

0
نئوپان با روکش ملامینه به طور کلی، ورق های نئوپانی که از ترکیب خرده چوب های فرآوری شده با رزین یا چسب به وجود می آید، با نام نئوپان با روکش ملامینه شناخته می شوند. برای رسیدن به محصول نهایی، ضمن قرار دادن ورق های چوب نئوپان در معرض فشار و حرارت، آنها را پرس می کنند. ناگفته نماند که چوب ها یا ضایعات چوبی که برای ساخت نئوپان استفاده می شوند، در مرحله نخست رطوبت گیری و سپس همگن می شوند. به طور معمول، تولید نئوپان با روکش ملامینه، به ویژه پروسه پرس کردن، در چندین مرحله صورت می پذیرد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دلیل این امر، استحکام و تراکم بهتر و مطلوب تر محصول نهایی می باشد. در مرحله نهایی، ورق های به دست آمده، برای رسیدن به وزن یکنواخت و متعادل، فشرده سازی می شوند. همچنین پس از طی شدن این فرآیند، ورق ها را سنباده زده تا برای استفاده نهایی به بهره برداری برسند.

نئوپان با روکش ملامینه

گفتنی است که ورق های نئوپان ملامینه، برای ساخت بسیاری از محصولات و مصنوعات چوبی مانند کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. در ضمن روکش کردن ورق های نئوپان به منظور افزایش استحکام و دوام، به انضمام زیبا ساختن و جذابیت این محصولات صورت می پذیرد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که امروزه نئوپان با روکش ملامینه در زمره محصولات و فرآورده های چوبی پر کاربرد و پر استفاده به شمار می آید. بر همین اساس، از این محصول برای ساخت دکوراسیون و سایر محصولات چوبی، در طیف وسیع و گسترده ای استفاده به عمل می آید. تنوع طرح، مدل و رنگبندی نئوپان با روکش ملامینه، بسیاری از سلیقه ها و ذائقه های مختلف و متفاوت را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از سوی دیگر، قیمت مقرون به صرفه و بسیار مناسب و اقتصادی نئوپان های ملامینه، قابلیت استفاده از این محصولات را برای خریداران و مصرف کنندگان مختلف امکان پذیر می سازد. به طور کلی، متناسب با روش ساخت، نئوپان ملامینه در انواع و اقسام مختلف تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. بر این اساس، تولید نئوپان با استفاده از پرس صفحه، یکی از نمونه های نئوپان با روکش ملامینه به شمار می آید. در این شیوه تولید و ساخت، تخته های چوب به صورت مرتب و منظم قرار می گیرند. به همین جهت، در این روش تولید، نئوپان ها را در دسته تخته های بدون لایه، تخته های چند لایه، تخته های سه لایه و تخته های یکنواخت یک لایه طبقه بندی می نمایند. از دیگر نمونه های نئوپان با روکش ملامینه، می توان به نئوپان حاصل شده از پرس غلتکی، اشاره نمود. در این شیوه، ترکیب چسب و خرده های چوب را از میان غلتک های دارای حرکات چرخشی عبور داده تا از این طریق آنها را به ضخامت های مورد نظر و تنظیم شده، تغییر شکل دهند. شایان ذکر است که با استفاده از این روش، تولید تخته بدون لایه، یک لایه، سه لایه و چند لایه، به نحو مطلوب امکان پذیر می شود. از دیگر انواع و نمونه های مختلف نئوپان با روکش ملامینه، می توان انواع نئوپان بر اساس روکش را عنوان نمود. بر این اساس، تخته خرده چوب لاک کاری شده، تخته خرده چوب با روکش مصنوعی، تخته خرده چوب با روکش طبیعی و تخته خرده چوب بدون روکش، انواع مختلف این محصول را شامل می شود.

نحوه تشخیص نئوپان با روکش ملامینه از ام دی اف

به طور کلی، نئوپان با روکش ملامینه و ورق های ام دی اف از فرآورده های چوبی و ورق های فشرده به حساب می آیند. با این وجود، ورق های نئوپان ملامینه و اوراق ام دی اف، در مقایسه با یکدیگر از تفاوت هایی برخوردار می باشند. یکی از تفاوت های بارز و برجسته به منظور تشخیص ام دی اف از نئوپان، به فرآیند تولید این نوع فرآورده های چوبی بر می گردد. بر این اساس، ورق های ام دی اف از ترکیب الیاف چوب و چسب به وجود می آیند. همچنین برای ساخت ام دی اف از چوب نرم یا چوب سخت نیز می توان استفاده به عمل آورد. این در حالی است که نئوپان ها از خرده ها و تراشه های چوب پرس شده ساخته و پرداخته می شوند. ناگفته نماند که خرده های چوبی که برای ساخت نئوپان با روکش ملامینه مورد استفاده قرار می گیرد، از لحاظ ابعاد در مقایسه با الیاف استفاده شده در ساختار ام دی اف بزرگتر بوده و از شکل یکدست و یکپارچه ای برخوردار نمی باشند.

کاربردهای مهم این محصول

گفتنی است که نئوپان با روکش ملامینه، به علت مزیت ها و فایده های بسیار زیاد، در بسیاری از حوزه های تولید مصنوعات و محصولات چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس، امروزه در صنایع کابینت سازی بر روی این محصول حساب ویژه ای باز می کنند. همچنین در ساخت و تولید انواع مبلمان و سرویس خواب، ردپای این محصول به نحو بارز و برجسته به چشم می خورد. استفاده از نئوپان با روکش ملامینه تنها به این موارد محدود و محصور نمی شود، بلکه از این محصول برای تولید کمد، قفسه، درب های چوبی و دکوراسیون داخلی ساختمان، در مقیاس وسیعی استفاده می گردد. شایان ذکر است که برند خوگر پلاس، در زمینه ارائه و عرضه نئوپان با روکش ملامینه مرغوب حرف های زیادی برای گفتن دارد. کیفیت، دوام، استحکام و قیمت مقرون به صرفه، برند خوگر پلاس را متفاوت و متمایز ساخته است. اگر نئوپان با روکش ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد