تفاوت نئوپان و ملامینه

0
تفاوت نئوپان و ملامینه به طور کلی، متریال مورد استفاده در صنایع چوبی از لحاظ مغزی، به سه دسته مغزی ضد آب، مغزی با تراکم بالا و مغزی با تراکم پایین طبقه بندی می گردد. بر این اساس، می توان عنوان نمود که یکی از نخستین تفاوت نئوپان و ملامینه در تراکم و چگالی در نظر گرفته شده برای این محصولات به شمار می رود. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : لازم به ذکر است که نئوپان به عنوان نوعی از فرآورده های چوبی، از چسبیدن و متراکم شدن خرده ها و تراشه های چوب، به مرحله تولید می رسد. برای افزایش جذابیت و در عین حال استحکام ورق های نئوپان، با استفاده از روکش های مخصوصی سطح آن را پوشش می دهند.

تفاوت نئوپان و ملامینه

این روکش های بسیار متداول و رایج در صنایع تولید مصنوعات چوبی، با عنوان روکش ملامینه شناخته می شود. بر این اساس، در پرتو وجود این روکش، دوام و استحکام اوراق نئوپان محقق می گردد. به همین جهت، ارتقا بخشیدن و افزایش دوام، از تفاوتهای این دو محصول به حساب می آید. شایان ذکر است که نئوپان های خام، به خودی خود قابلیت استفاده و کاربرد برای تولید مصنوعات چوبی را ندارند. این محصولات در پرتو اعمال روکش بر سطح آن، قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن برای تولید انواع و اقسام مصنوعات چوبی را پیدا می کنند. بر این اساس، می توان ابراز نمود که تفاوت نئوپان و ملامینه، در موجودیت بخشیدن این روکش پرکاربرد به ورق های نئوپان می باشد. از سوی دیگر، مقاومت و وزن کمتر نئوپان، به علت برخورداری از فضای خالی میان ذرات تشکیل دهنده آن، از دیگر تفاوتهای این دو تلقی می شود. به طور کلی، روکش ملامینه، برای روکش کردن انواع و اقسام ورق های چوبی فشرده مانند ام دی اف و نئوپان مورد استفاده قرار می گیرد. بدون وجود این روکش، ورق های نئوپان، از جذابیت و زیبایی بصری قابل توجهی برخوردار نمی باشند. عدم برخورداری از زیبایی ظاهری، به انضمام دوام لازم و کافی، از تفاوت نئوپان و ملامینه ناشی می شود. بر این اساس، روکش کردن سطوح ورق های نئوپان با استفاده از روکش های ملامینه، زیبایی و جذابیت بصری چشم نوازی را به این محصول می بخشد. همچنین با استفاده از روکش های ملامینه امکان تولید این نمونه فرآورده های چوبی در رنگ ها و طرح های متنوع و مختلف به نحو مطلوب امکان پذیر می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که از تفاوت نئوپان و ملامینه می توان به سطح این محصول اشاره نمود. اوراق نئوپان غالباً و به ویژه قبل از روکش شدن، از سطوح ناهموار و برجسته ای برخوردار می باشند. با انجام عملیاتی نظیر ماشین کاری و سنباده زنی، سطح این محصول برای کشیدن هر چه بهتر روکش آماده و مهیا می گردد. به همین جهت، پس از کشیدن روکش ملامینه بر روی سطح نئوپان، از سطح هموار و یکدست برخوردار می شود. همچنین از دیگر اختلافات این دو می توان قابل مشاهده بودن خرده های چوب در سطح ورق های نئوپان را عنوان نمود. از آنجایی که در تولید این نمونه فرآورده های چوبی، از خاک اره و خرده های چوب استفاده می شود، در ساختار نئوپان به خوبی این متریال به چشم می خورد.

تفاوت نئوپان و ملامینه با ام دی اف

از بارزترین اختلافات این دو محصول با ام دی اف می توان، به استحکام و دوام بسیار بالا ورق های ام دی اف اشاره نمود. به طور کلی، اوراق ام دی اف به علت برخورداری از تراکم و چگالی بیشتر، به نسبت اوراق نئوپان از مقاومت و دوام بالاتری بهره می برند. همچنین مشاهده خرده های چوب در ساختار ام دی اف، امکان پذیر نمی باشد. این در حالی است که در نئوپان به وضوح می توان خرده ها و تراشه های چوب را مشاهده نمود. قابلیت برش خوری، کنده کاری و میخ کاری ورق های ام دی اف، به خوبی تفاوت نئوپان و ملامینه با ام دی اف را توجیه می نماید. قابلیت انجام عملیات ماشین کاری و فرم دادن لبه ورق های ام دی اف، از مهمترین تفاوت نئوپان و ملامینه و ام دی اف محسوب می شود. ورق های ام دی اف به علت برخورداری از تراکم یکدست و یکپارچه، از لبه های منسجم و صاف بهره می برند. به همین جهت، ماشین کاری این محصول نیز به مراتب بهتر و راحت تر انجام می پذیرد. مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب، نمایانگر دیگر تفاوت نئوپان و ملامینه با ام دی اف می باشد. بنابراین، در مکان های نم دار و مرطوب، استفاده از ورق های ام دی اف، راهکار کاربردی و کارآمدی تلقی می شود. شایان ذکر است که قیمت بالا و بیشتر، دیگر تفاوت نئوپان و ملامینه و ام دی اف را نشان می دهد. به طور کلی، ورق های نئوپان در مقایسه با ام دی اف از قیمت مقرون به صرفه و مناسب تری برخوردار می باشند. خوگرپلاس، ارائه دهنده انواع و اقسام نئوپان و ام دی اف با روکش های ملامینه باکیفیت و مرغوب به شمار می رود. زیبایی، دوام، کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ، برند خوگرپلاس را متمایز ساخته است. اگر نئوپان و ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد