کاربرد لولا آرام بند چیست؟

0
کاربرد لولا آرام بند چیست؟ شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که با شنیدن نام لولا آرام بند به معنی کلمه آن فکر کرده باشید.  لولا وسیله ای است که برای باز و بسته کردن درب ها استفاده می شوند.

کاربرد لولا آرام بند چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : استفاده از این نوع تجهیزات کمک زیادی به ماندگاری و عمر محصول مورد نظر شما می کند. بنابراین بهتر است اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب کنید. در این صورت بهتر است با ما همراه باشید و اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید.

لولا آرام بند

همانطور که در بالا اشاره شد، این لولا نوعی یراق است که در زمینه های مختلف نظیر صنعت کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرد. قطعاً استفاده از این لولاها مزایای خاصی را نیز با خود به همراه دارد که تسهیل در باز و بسته شدن درب ها یکی از این موارد است.

کاربرد

همانطور که از نام این وسیله مشخص است، آرام بستن درب ها کاربرد این محصول است. گاهی اوقات پیش می آید که ما هنگام بستن درب ها حواسمان پرت باشد، در این مواقع ممکن است با صدای گوش خراش درب مواجه شده باشید. استفاده از این وسیله موجب جلوگیری از بروز این اتفاق می شود.

بخش های مختلف لولا آرام بند

این وسیله دو قسمت دارد. یکی از قسمت های آن روی کابینت قرار می گیرد و دیگری سوراخی دایره ای دارد. ضخامت قسمتی که بر کابینت قرار می گیرد، دارای اهمیت است. زیرا عملکرد آرام بند به آن بستگی دارد. همچنین، وجود فنرهایی روی این لولاها، موجب افزایش قدرت آن ها می شود.

مزایا

استفاده از این محصول مزایایی را برای شما به همراه خواهد داشت که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

جلوگیری از ناگهانی بسته شدن درب ها

مهم ترین مزیت استفاده از این وسیله، آرام بسته شدن درب ها و جلوگیری از ایجاد صداهای گوش خراش است. در واقع، این وسیله مانع از بسته شدن درب ها به صورت ناگهانی و به دنبال آن جلوگیری از صداهای ناهنجار است.

سهولت تنظیم

یکی دیگر از مزایای این نوع از لولاها، سهولت تنظیم آنها است. شما قادر به تنظیم آنها با استفاده از پیچ های موجود بر آن ها هستید.

جلوگیری از وارد کردن فشار بر پایه لولا

کاربرد لولا آرام بند چیست؟ علاوه بر موارد ذکر شده، لولاهای آرام بند از وارد کردن فشار بر پایه لولا جلوگیری می کند. در نتیجه، پیچ های مورد استفاده بی ثبات نمی شوند. جالب است بدانید که درون این لولاها قسمتی شبیه به یک کپسول وجود دارد که درب کابینت، کمد یا هر وسیله دیگری را با انجام چند مرحله می بندد. بدین ترتیب، دیگر شاهد ناگهانی بسته شدن درب ها و صداهای ناهنجار نخواهید بود.

نحوه استفاده و نصب

جالب است بدانید نصب این دسته از لوله ها بسیار آسان و راحت است و به هیچ گونه تخصص یا انجام کار خاصی احتیاج نیست. در نتیجه، شما نیز قادر به نصب آن بدون صرف هزینه یا تجهیزات خاصی خواهید بود. تنها نکته ای که بایستی به آن توجه داشته باشید، پیروی از دستورالعمل های خاص آن برای نصب راحت تر است. پس بهتر است پیش از اقدام برای نصب آن ها، از اصول و استانداردهای آن اطلاع پیدا کنید و مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول

برای نصب لولا آرام بند ابتدا بخش مربوط به کابینت را جای گذاری کنید. روی این لولاها بایستی چند پیچ نصب شود. بنابراین، برای آن که این پیچ ها در جای مخصوص خود قرار بگیرند، بر بدنه کابینت به تعداد لازم سوراخ ایجاد کنید.

مرحله دوم

ایجاد حفره برای جای دادن پیچ ها با استفاده از دریل امکان پذیر خواهد بود. در این مرحله پاشنه بازویی را بر قاب نصب کنید.

مرحله سوم

حال زمان آن رسیده است که پیچ ها را برای نصب به کار بگیرید. لولا آرام بند، بایستی روی پایه و بدنه کابینت یا کمد و به وسیله پیچ ها قرار بگیرد. سپس بازوی اصلی را روی شفت پره دار سوار کنید. ثبات و محکم شدن آن با استفاده از پیچ ها امکان پذیر خواهد بود.

مرحله چهارم

برای آن که سرعت بسته شدن درب مورد نظر را تنظیم کنید، باید به درپوش آن ضربه ای بزنید. بدین ترتیب سرعت باز و بسته شدن آن تحت کنترل و تنظیم شما قرار می گیرد. همان طور که مشاهده کردید، نصب لولا آرام بند بسیار آسان است و نیاز به اقدام خاصی از طرف شما نخواهد بود. اما شاید تا به حال، برایتان سوال پیش آمده باشد که چه لولایی مناسب و با کیفیت است؟ برای خرید لولاهای مرغوب چه باید کنید و برند خوب موجود در بازار کدام است؟ اگر به دنبال پاسخ به این دسته از سوالات خود هستید، با ما همراه باشید و از راهنمایی های ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

چگونه لولا آرام بند مرغوب و مناسب را انتخاب کنیم؟

هرگاه مبحث خرید یک محصول مطرح می شود، بررسی کیفیت و مواد اولیه به کار رفته در آن یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آنها توجه شود. لولاها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. بنابراین قبل از خرید آن ها باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنیم. برخی از فروشگاه هایی که محصولات خود را به صورت عمده به فروش می رسانند، قیمت و کیفیت بهتری را به خریداران ارائه می دهند. اگر شما جزء افرادی هستید که اطلاعات کافی در رابطه با برندهای مختلف و مزایای آنها ندارید، خرید از فروشگاه های آنلاین بهترین انتخاب است. زیرا در این فروشگاه ها انواع برند همراه با مزایا و مشخصات قرار گرفته اند و شما به راحتی با چند کلیک در مورد بسیاری از آن ها اطلاعات کسب می کنید و خرید خود را با آگاهی کامل انجام می دهید. یکی از این فروشگاه های معتبر، خوگرپلاس است که دارای انواع لولاهای آرام بند به قیمت مناسب است. پس بهتر است برای بازدید از این محصولات مرغوب، به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید و خرید خود را به راحتی و به صورت آنلاین انجام دهید. در پایان لولا آرام بند وسیله ای است که بر کابینت، کمد یا هر چیز دیگری نصب می شود و از ناگهانی بسته شدن درب ها جلوگیری می کند. نصب این لولا به تخصص خاصی احتیاج ندارد و به راحتی انجام می شود. برای خرید این محصول، بهتر است به فروشگاه های معتبر همچون خوگرپلاس مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. اگر لولا آرام‌ بند انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد