دستگاه لبه چسبان رومیزی

0
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی برای چسباندن نوار لبه به سطوح ام دی اف اختراع شد که مورد استقبال بسیاری از صنعتگران قرار گرفت. این دستگاه به دو صورت دستی و اتومات وجود دارد که بر حسب نیاز خود می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی دستگاه لبه چسبان رومیزی بپردازیم.

دستگاه لبه چسبان رومیزی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه به منظور اینکه لبه های ام دی اف و پی وی سی نمای بهتری داشته باشند از دستگاهی به نام لبه چسبان استفاده می شود. در گذشته به دلیل عدم وجود دستگاه های لبه چسبان لبه های کار بسیار زشت و زمخت می شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی برای چسباندن نوار لبه به سطوح ام دی اف اختراع شد که مورد استقبال بسیاری از صنعتگران قرار گرفت. این دستگاه به دو صورت دستی و اتومات وجود دارد که بر حسب نیاز خود می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی دستگاه لبه چسبان رومیزی بپردازیم.

انواع دستگاه لبه چسبان رومیزی

همانطور که از نام این دستگاه پیدا است، این دستگاه قابل حمل بوده و می توان آن را روی سطوح مختلف قرار داد. با قرار دادن این دستگاه بر روی سطح، می توانید شروع به انجام کار کنید. عملیات لبه چسبانی علاوه بر افزودن بر زیبایی کار مقاومت آن را در برابر حرارت، رطوبت و ضربه بالا می برد. به این صورت که یک نوار از جنس پی وی سی، زهوار چوبی، نوار چوبی، ای بی اس و نوار ملامینه بر روی کار چسبانده می شود. به طور معمول دستگاه های لبه چسبان ام دی اف را می توان به دو دسته قابل حمل و ثابت تقسیم کرد. تفاوت اصلی در دستگاه های ثابت و قابل حمل این است که در لبه چسبان ثابت سطح کار به چسب آغشته می شود. این در حالی است که در دستگاه های قابل حمل چسب به سطح نوار چسبیده است. در ادامه به بررسی انواع دستگاه های رومیزی خواهیم پرداخت.

لبه چسبان رومیزی

این دسته از لبه چسبان ها معمولا برای کارهایی با ابعاد کوچکتر و مصارف کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها با توجه به جنس نواری که استفاده می کنند به دو دسته اتویی و پی وی سی تقسیم می شوند. نحوه کار این دستگاه ها در ادامه شرح داده می شود.

لبه چسبان رومیزی اتویی

همان طور که گفته شد این دستگاه ها معمولا برای مصارف کارگاهی استفاده می شوند. از نام این دستگاه پیدا است که از نوار های اتویی (پشت چسب دار) جهت لبه چسبانی استفاده می شود. نحوه کار با این دستگاه به این صورت است دستگاه به واسطه سشوار باد گرم، چسب پشت نوار را گرم می کند. برای انجام این کار می توان به صورت دستی عملیات لبه چسبانی را آغاز کرد. پس از اتمام لبه چسبانی می توان به دو صورت دستی سر و ته نوار را قطع کرد؛ سپس به وسیله لیسه های مخصوص اضافات نوار را حذف می کنند. این مدل از دستگاه های لبه چسبان قابل حمل معمولا برای نوار های با ضخامت ۰.۴ میلی متر استفاده می شود.

دستگاه لبه چسبان رومیزی پی وی سی

در این مدل از دستگاه های لبه چسبان یک مخزن چسب گرانول وجود دارد. در این مخزن چسب گرم و ذوب شده و سپس هنگام خروج، نوار پی وی سی به چسب آغشته شده و به لبه کار می چسبد. همانند دستگاه لبه چسبان اتویی، سر و ته نوار را می توان به صورت دستی قطع نمود. همچنین اضافات پایین و بالا دستگاه را می توان با اور فرز دستی قطع نمود. این دستگاه جهت کار با نوار های پی وی سی به ضخامت ۱ و ۲ میلی متر مناسب است.

قیمت لبه چسبان های رومیزی

با توجه به نوسانات موجود در بازار نمی توان قیمت دقیقی برای این دستگاه تعیین نمود. اما به طور کلی می توان گفت به دلیل اینکه از این نمونه دو صورت اتومات و دستی وجود دارد، قیمت آن ها متفاوت می شود. قیمت لبه چسبان رومیزی یا دستی این دستگاه ها به نسبت نوع اتومات آن کمتر است. همچنین عامل دیگری که در تعیین قیمت این دستگاه موثر است نو بودن یا دست دوم بودن آن است. قیمت نمونه دست دوم به تناسب از نوع تازه آن کمتر است.

لبه چسبان های رومیزی را از کجا می توان تهیه کرد؟

جهت تهیه این دستگاه می توانید به دو روش حضوری و اینترنتی اقدام کنید. با مراجعه به فروشگاه های عرضه این دستگاه ها می توانید دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید. این روش کمی هزینه بر بوده و نیاز به صرف زمان بالایی دارد. اما در روش دوم که روش اینترنتی است می توانید با مراجعه به سایت مورد نظر اقدام به ثبت سفارش محصول خود کنید. شما می توانید به وب سایت فروشگاه خوگر پلاس مراجعه کرده و در قسمت فیلتر مدل مد نظر خود را انتخاب کنید. قبل از هر چیزی به نماد تجاری سایتی که قصد خریداری دستگاه لبه چسبان را از آن دارید، توجه کنید.

معایب دستگاه لبه چسبان رومیزی

در لبه چسبان های رومیزی عامل بسیار مهم در کیفیت کار، نیروی بدنی انسان است. اگر در هنگام کار با این دستگاه از نیروی بدنی و قدرت زیاد استفاده شود، عملکرد بهتری را در هنگام کار خواهید داشت. بنا بر آن چه در بالا گفته شد اگر از نیروی قدرتمند در این زمینه استفاده کنید، قطعا نتیجه کار بهتر خواهد بود. در غیر این صورت نمونه اتومات این دستگاه را خریداری کنید. در نتیجه در این مقاله سعی کردیم انواع دستگاه های لبه چسبان رومیزی، قیمت و معایب آن را برای شما شرح دهیم. با خرید این دستگاه می توانید به راحتی به لبه های کار خود نوار چسبانده و آن ها را مرتب کنید. امیدواریم با خواندن این مطلب کمکی در زمینه خرید این محصول به شما کرده باشیم. اگر لبه چسبان رومیزی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد