دستگاه لبه چسبان منحنی

0
دستگاه لبه چسبان منحنی به سه صورت دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارد. ویژگی که این دستگاه را از سایر نمونه های آن متمایز می سازد، امکان نوار زدن به لبه های منحنی و نیم گرد است.

دستگاه لبه چسبان منحنی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بسیاری از افراد چوب و ام دی اف را با توجه به ظاهر زیبا و ظرافت آن انتخاب می کنند. صنعت چوب در واقع ظرافت و استحکام را در کنار هم در اختیار مشتریان قرار می دهد. درنتیجه ماشین آلاتی که در این صنعت به کار می روند، روی ظاهر و زیبایی محصول تمرکز دارند. یکی از دستگاه هایی که با فراگیر شدن MDF پا به بازار گذاشته، دستگاه لبه چسبان است. این دستگاه با چسباندن نواری به قطعات برش خورده چوب، لبه ها را پوشانده و زیبایی چشم گیری در محصول نهایی ایجاد می کند. دستگاه های لبه چسبان بر اساس هدف آن ها، در انواع مدل ها طبقه بندی می شوند که عبارت است از: لبه چسبان دستی، اتوماتیک و دستگاه لبه چسبان منحنی. دستگاه لبه چسبان منحنی به سه صورت دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارد. ویژگی که این دستگاه را از سایر نمونه های آن متمایز می سازد، امکان نوار زدن به لبه های منحنی و نیم گرد است. در این مقاله با این دستگاه بیشتر آشنا می شویم و نحوه عملکرد و قطعات دستگاه را می شناسیم. با ما همراه باشید.

استفاده از لبه چسبان منحنی چه مزیتی دارد؟

صنعت چوب و mdf، صنعت ظرافت، زیبایی و استحکام است. رعایت اصول حرفه ای در این کسب و کار، اهمیتی حیاتی داشته و موجب فروش بیشتر محصولات می شود. زیبایی محصولات چوبی مهم ترین مولفه جذاب برای مشتری است. در نتیجه لازم است پوشش برش های قطعات چوبی ظرافت محصول شما را نمایان کند. امروزه، محصولات چوبی منحنی و زاویه دار بین مردم محبوب تر شده است. منحنی های محصولات چوبی احساس آرامش بیشتری در نگاه مخاطب ایجاد می کند و همین امر این نوع محصولات را پرطرفدارتر کرده است. برای ایجاد برش های منحنی و زاویه دار و پوشش لبه های آن، وجود دستگاه لبه چسبان منحنی ضروری است. از این دستگاه معمولا برای ورق های با ظرافت و تعداد بالا استفاده می شود. خرید لبه چسبان منحنی زیبایی بیشتری در محصولات چوبی ایجاد کرده و موجب موفقیت و فروش بیشتر آن ها می شود.

انواع دستگاه لبه چسبان منحنی

این دستگاه در ۳ مدل دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارد که با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در ادامه این مدل ها را بررسی خواهیم کرد:

لبه چسبان منحنی دستی

نمونه های دستی این دستگاه قابلیت حمل و نقل داشته و پورتابل هستند. این دستگاه مجهز به مخزن چسب و اجزای چسب زنی اتوماتیک است. برای کار با لبه چسبان دستی می توان عرض دهانه ورودی آن را تعیین کرد و قبل از شروع کار ضخامت نوار های مختلف را اندازه گیری نمود. برای خرید لبه چسبان منحنی دستی، به ظرفیت مخزن چسب و وزن دستگاه توجه داشته باشید.

لبه چسبان منحنی نیمه اتوماتیک

برای کار با دستگاه های نیمه اتوماتیک، حداقل و حداکثر ضخامت نوار و شعاع کار اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این قبل از خرید نمونه های نیمه اتوماتیک لبه چسبان به توان موتور آن توجه بیشتری داشته باشید. سرعت تغذیه نوار نیز یکی دیگر از مولفه های مهم در خرید این دستگاه است. دستگاه های نیمه اتوماتیک همچنین دارای قابلیت هایی چون سیستم گیوتین، اره سر و ته زن، فرز و پولیش هستند.

لبه چسبان منحنی اتوماتیک

دستگاه اتوماتیک لبه چسبان منحنی با توجه به اهداف و احتیاجات کارگاه شما قابل تعریف و تنظیم است. به عنوان مثال می توانید این دستگاه را به منظور آپشنی اضافه روی دستگاه CNC سوار کرده و بعد از برش کاری قطعات، لبه های آن را بپوشانید. انواع دیگری از لبه چسبان های اتوماتیک نیز در بازار موجود است که قابل اتصال به CNC نیستند. برای خرید مدل اتوماتیک لبه چسبان لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید از جمله: سرعت تولید، ابعاد قطعات تولیدی کارگاه، ضخامت نوارهای مورد استفاده، طول نوار مصرفی، تعیین تکنولوژی که دستگاه با آن کار می کند(چسبی، هوا داغ، لیزری) و مساحت کارگاه.

دستگاه لبه چسبان منحنی از چه اجزایی تشکیل شده و چگونه کار می کند؟

لبه چسبان های منحنی علاوه بر اینکه قطعات صاف را با نوار می پوشانند، قطعات زاویه دار و منحنی را نیز هم از داخل و هم از خارج پوشش می دهند. امروزه با افزایش تقاضای مردم در تولید محصولات چوبی زاویه دار و منحنی، استفاده از این دستگاه در زمینه سرویس خواب، سیسمونی و دکوراسیون داخلی بیشتر شده است. لبه چسبان منحنی از موتور گیربکس، زنجیر، دیگ چسب، پدال قیچی و PLC تشکیل شده است. موتور گیربکس از طریق زنجیر به میله مارپیچ درون دیگ چسب متصل شده است. این میله را به اصطلاح ماردون می نامند. زمانی که چسب درون دیگ داغ می شود، موتور روشن شده و چسب را به سطح انتقال می دهد. نوار از محفظه ورودی وارد بخش برش با قیچی شده که کنترل این بخش بر عهده اپراتور دستگاه است. زمانی که قطعه چوب روی میز دستگاه قرار بگیرد و به هد دستگاه بچسبد، لبه چسبان به صورت خودکار نوار را به جلو هدایت کرده و با آغشته شدن به چسب، با فشار غلتک روی کار می چسباند. با تغییر حالت دست هنگام چرخاندن قطعه روی صفحه دستگاه، لبه چسبان قطعات دارای انحنا را به راحتی با نوار می پوشاند. صفحه رویی این دستگاه را تا ۴۵ درجه می توان چرخاند. در بخش جلویی دستگاه نیز کلیدهای کار با آن قرار گرفتند که عبارت است از: کلید قطع برق اضطراری، موتور، ترموستات و کلید برق اصلی. علاوه بر کلید ها، چراغ های نشانگر دستگاه را نیز در قسمت جلویی آن می توان مشاهده کرد که شامل: چراغ نشانگر روشن بودن موتور، نشانگر برق اصلی، نشانگر آماده به کار بودن دستگاه، PLC، نشانگر ترموستات، نشانگر تایمر قیچی و شماره انداز می شود. در نتیجه دستگاه لبه چسبان منحنی برای پوشاندن سطوح قطعات چوبی زاویه دار و نیم گرد بسیار کاربرد دارد. محصولات mdf و چوب با داشتن انحنا، زیبایی بیشتری در چشم مخاطب ایجاد می کنند. دستگاه های لبه چسبان منحنی تولید محصولات زیبا، ظریف و مستحکم را امکان پذیر کرده و قابلیت اجرای ایده های مختلف را برای شما فراهم می کنند. برای دیدن این دستگاه ها می توانید سری به سایت خوگر پلاس بزنید. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد