پانل بر چیست؟

0

پانل بر چیست؟ بی شک امروزه استفاده از ابزار های صنعتی به جای ابزار های دستی در صنایع چوبی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای سرعت در انجام کارها و پیشرفت در هر صنعتی به خصوص صنایع چوب، ابزارهای بسیاری طراحی شده است. یکی از این ابزارهای بسیار مهم به پانل بر شهرت دارد.

پانل بر چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از طریق این دستگاه به راحتی می توان برش چوب را انجام داد. دقت و سرعت اجرای این دستگاه به گونه ای است که در کمترین زمان ممکن قطعه چوبی مورد نظر شما در اندازه دلخواه بریده خواهد شد. در این مقاله شما را با این ابزار و روش استفاده از آن بیشتر آشنا می کنیم.

پانل بر چه نوع دستگاهی است؟

این دستگاه همانطور که به آن اشاره شد، یکی از ابزار های صنعتی در چوب بری است که از طریق آن قطعات ام دی اف و پانل برهای چوبی را در اندازه های دلخواه برش می دهند. این دستگاه، چوب ها را به اندازه های کوچکتر برای ساخت لوازم و تجهیزات چوبی تبدیل می کند.

در این دستگاه تیغ اره ای بسیار بزرگی وجود دارد که با چرخش دایره ای خود در کمتر از چند ثانیه قطعات چوبی را به راحتی برش می دهد. این تیغه در انواع و اقسام متنوعی تولید می شود. با توجه به نوع ظریف کاری کارها و پروژه های چوبی از نوع مناسبی از این تیغه ها برای برش چوب استفاده می کنند.

این ابزار چوب بری از طریق نرم افزارهای بسیار پیشرفته و مدرن پشتیبانی می شوند. به همین دلیل دقت اجرای آنها به صورت میلی متری است. با توجه به حجم بالای کار های چوبی، این ابزار یکی از بهترین نمونه های تولید شده تجهیزات نجاری است که امروزه بیشتر از هر نوع تجهیزات دیگری در این حیطه مورد استفاده قرار می گیرد و دارای کاربرد است. بنابراین از این طریق بازدهی کارها افزایش پیدا می کند.

نحوه کار با دستگاه برش پانل بر به چه صورت است؟

پانل بر چیست؟ برای استفاده از این تجهیزات در صنایع چوبی، در ابتدا باید در مورد نحوه کار با آنها اطلاع پیدا کرد. نحوه کار با این دستگاه ها به گونه ای است که در ابتدا، پانل برهای چوبی و صفحات مورد نظر روی میز قرار می گیرند و از طریق اهرم های فشار موجود در این دستگاه ثابت می شوند.

از این طریق قطعه چوبی در زمان برش، بدون تحرک در جای خود باقی می ماند. در این زمان تیغه دستگاه از ابتدا تا انتهای سطح مورد نظر جا به جای می شود تا برش پانل بر چوبی را انجام دهد. با توجه به اطلاعات کامپیوتری که به دستگاه داده می شود، این عملیات بدون هیچ گونه خطایی صورت خواهد گرفت.

با این حال در این دستگاه ها امکان انجام تنظیمات نیمه اتوماتیک و دستی نیز وجود دارد و در برخی از موارد خاص می توان از این شیوه برای اجرای تنظیمات مناسب استفاده کرد.

بارگیری در دستگاه برش پانل بر به چند شیوه انجام می شود؟

در این دستگاه ها به دو طریق بارگیری و انجام عملیات برش صورت می گیرد:

  • بارگیری از جلوی دستگاه: در این روش صفحات چوبی مورد نظر از جلو به سمت عقب کشیده می شوند تا برش انجام شود.
  • بارگیری از عقب دستگاه: در این نوع بارگیری، انجام عملیات برش از عقب و از پشت ماشین انجام می شود.

در هر کدام از این روش ها، پانل برهای چوبی به راحتی و در کمترین زمان ممکن بریده می شوند و برای ساخت تجهیزات چوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پانل بر ها

از جمله مهمترین نکته ای که باید در این دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد، انتخاب نوع مناسبی از آنها است. با توجه به این موضوع برش پانل های چوبی انجام می شود. این دستگاه ها را در دو نوع تولید و به بازار عرضه می کنند:

  • دستگاه برش پانل افقی
  • دستگاه برش پانل عمودی یا ایستاده

هر کدام از این دستگاه ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که سبب می شود تا از آنها در شرایط متفاوتی استفاده شود. در ادامه در مورد این دستگاه ها و تجهیزات صنایع چوبی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

دستگاه برش پانل بر افقی

پانل بر چیست؟ این دستگاه یکی از انواع تولید شده برش پانل بر است که به صورت افقی قرار دارد. به همین دلیل تیغه های مورد نظر نیز در این حالت در دستگاه تعبیه شده اند. در این تجهیزات، طول پانل مورد استفاده ممکن است، متفاوت باشد. به همین دلیل برای برش پانل ها در طول های متفاوت گزینه مناسبی است.

سیستم های برش پانل در این دستگاه به دو دسته تقسیم می شوند:

۱. ریل های هادی استوانه ای

۲. ریل های خطی

هر کدام از این دسته بندی ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند. در تقسیم بندی از طریق ریل های های هادی، نتیجه ای که حاصل می شود، دارای سطوح صاف تری است. همچنین دوام و استحکام این نوع از سیستم های پانل بر نیز بسیار بیشتر از ریل های خطی است. با این حال در این نوع از دستگاه ها اجزای زیر به صورت ثابت وجود دارد:

  • میز کار
  • تخت مخصوص برش پانل
  • راهنمای برش طولی
  • تیغه های اصلی
  • تیغه ایجاد شیار

با توجه به نوع دستگاه و میزان پیشرفته و مدرن بودن آن، ممکن است قطعات بیشتری در آن مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه برش پانل بر عمودی یا ایستاده

این دستگاه برش پانل بر نیز یکی از نمونه های برتر تولید شده در این صنعت است. با توجه به انواع متفاوتی از این دستگاه که در بازار وجود دارد از آنها برای برش پانل بر در کاربری های متفاوتی استفاده می شود. تفاوت پانل بر عمودی با دستگاه برش افقی تنها در میز برش آن است.

در این نوع از تجهیزات دو سیستم اصلی و کاربردی تعبیه شده است:

  • قالب اره ای: در این سیستم قالب مورد نظر از جنس چوب یا پلاستیک ساخته می شود. به منظور جلوگیری از جا به جا شدن قطعه چوبی از این سیستم استفاده می کنند.
  • تیغ اره: این سیستم نیز شامل تیغ عمودی همراه با تیغ اره است.

پانل بر ها را با توجه به نوع آن برای برش قطعات ام دی اف و پانل برهای چوبی مورد استفاده قرار می دهند. با استفاده از این تجهیزات سرعت و دقت در صنایع چوبی در حد بسیار بالایی قرار می گیرد. همچنین شما می توانید این دستگاه برش را از سایت خوگر پلاس نیز تهیه نمایید.

اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد